EP na brdskim stazama, Riječanin Matija Jurišić u borbi za nove bodove

Četvrtak, 11. srpnja 2024. 18:43 Napisao/la  Miroslav Krpan
Matija Jurišić
Matija Jurišić

Ovogodišnja sezona FIA EHC – European Hill Climb Championship, automobilističkih utrka prvenstva Starog kontinenta na brdskim stazama, ovog vikenda, od 12. do 14. srpnja, ulazi u drugi dio, šestom utrkom u nizu.

Vozi se u Italiji, tradicionalna i kultna utrka začeta daleke 1964.godine, uz povremene prekide, doživjet će svoje 53.izdanje.

Trofeo Vallecamonica u organizaciji Automobile Cluba Brescia vraća se u kalendar europskog prvenstva, rekordnim brojem prijava u posljednjih 15 godina.

Očekuje se nastup 255 vozača iz 13 zemalja, među kojima je u Kategoriji I i Kategoriji II europskog prvenstva 49 vozača.

Utrka je jedna od prestižnih talijanskog prvenstva i kup natjecanja koja ima svoju povijest i automobilsko naslijeđe.

Vozi se na dionici Malegno - Ossimo - Borno, zatjevnoj stazi dugoj 8.590,84 metra, s izazovnim usponom od 6,19 posto.

Okruženje jedne od najvećih dolina podno središnjih Alpi istočne Lombardije i pokrajine Bergamo i Brescia, u rezervatu biosfere zaštićenim UNESCO poveljom.

Nakon Austrije, Španjolske, Protugala, Češke i Italije, pet utrka odrađenih u 50-ak dana, uslijedio je trotjedni odmor za europoske asove prije novog „stampeda“ kojim će se u Italiji, Poljskoj, Švicarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj (sredinom rujna) zaključiti izuzetna sezona brdskog uspona automobilista Starog kontinenta.

Među elitom ove su godine dvojica hrvatskih višestrukih državnih prvaka i nositelja posebnih priznanja, prije svega mladi riječki as 21-godišnji Matija Jurišić, vozač Autokluba RI autosport i Zagrepčanin Domagoj Pereković, član AMK Zanatlija Zagreb.

Jurišić ove sezone za sobom ima nevjerojatnu seriju pet pobjeda FIA Grupe 4 u Peugeotu 308 TCR, te izvrstan plasman Kategorije I (turistički automobili) gdje, s identičnim brojem bodova, dijeli prvu poziciju s Talijanom Antoninom Migliuolom (Mitsubishi Lancer Evo IX), koji nastupa pod pseudonimom „O-Play“, a on je samo još jedan peterostruki pobjednik grupe, FIA Grupe 3. Pereković, u Mitsubishi Lanceru Evo IX, uz jedan nastup manje (Španjolska) drži izvrsno drugo mjesto prestižne FIA Grupe 1 u kojoj je vodeći trostruki europski prvak Makedonac Igor Stefanovski (Ferrari 488 Challenge Evo), dok je u Kategoriji I, među 62 dosadašnja sudionika ukupno na 12. mjestu.

Obojicu u Italiji čeka žestoka i brojna konkurencija unutar njihovih grupa, poneki novi vozač u EP sustavu, što je izazov više.

Vrijedi vjerovati u hrvatske asove i njihove timove, očekivati dobre rezultate i poslije Italije, sa staze koja definitivno zaslužuje veliko poštovanje..

Favoritima ukupne pobjede smatraju se vozači Kategorije II formula i prototipova, kojih će u raznim konkurencijama biti gotovo 50, a domaći fanovi brzina, poslije posljednjeg ogleda na ovoj stazi 2021. godine očekuju dvoboj višestrukih europskih prvaka, sunarodnjaka Christiana Merlija (Osella FA30 Judd LRM) i Simonea Faggiolija (Nova Proto NP01 Bardahl), koji će voziti samo za bodove nacionalnog prvenstva, a obojica su pobjeđivali na ovoj stazi.

U ovogodišnjem tijeku FIA EHC lider je Francuz Geoffrey Schatz u prototipu Nova Proto NP01, sa svih pet pobjeda.

Merli je u Češkoj ostao bez bodova.

Subotnji treninzi počinju u 8,30 sati, a nedjeljne bodovne utrke u 8,30 i oko 12 sati, čija se vremena zbrajaju za konačni poredak.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.