EP na brdskim stazama, Riječanin Matija Jurišić u borbi za nove bodove

Četvrtak, 11. srpnja 2024. 18:43 Napisao/la  Miroslav Krpan
Matija Jurišić
Matija Jurišić

Ovogodišnja sezona FIA EHC – European Hill Climb Championship, automobilističkih utrka prvenstva Starog kontinenta na brdskim stazama, ovog vikenda, od 12. do 14. srpnja, ulazi u drugi dio, šestom utrkom u nizu.

Vozi se u Italiji, tradicionalna i kultna utrka začeta daleke 1964.godine, uz povremene prekide, doživjet će svoje 53.izdanje.

Trofeo Vallecamonica u organizaciji Automobile Cluba Brescia vraća se u kalendar europskog prvenstva, rekordnim brojem prijava u posljednjih 15 godina.

Očekuje se nastup 255 vozača iz 13 zemalja, među kojima je u Kategoriji I i Kategoriji II europskog prvenstva 49 vozača.

Utrka je jedna od prestižnih talijanskog prvenstva i kup natjecanja koja ima svoju povijest i automobilsko naslijeđe.

Vozi se na dionici Malegno - Ossimo - Borno, zatjevnoj stazi dugoj 8.590,84 metra, s izazovnim usponom od 6,19 posto.

Okruženje jedne od najvećih dolina podno središnjih Alpi istočne Lombardije i pokrajine Bergamo i Brescia, u rezervatu biosfere zaštićenim UNESCO poveljom.

Nakon Austrije, Španjolske, Protugala, Češke i Italije, pet utrka odrađenih u 50-ak dana, uslijedio je trotjedni odmor za europoske asove prije novog „stampeda“ kojim će se u Italiji, Poljskoj, Švicarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj (sredinom rujna) zaključiti izuzetna sezona brdskog uspona automobilista Starog kontinenta.

Među elitom ove su godine dvojica hrvatskih višestrukih državnih prvaka i nositelja posebnih priznanja, prije svega mladi riječki as 21-godišnji Matija Jurišić, vozač Autokluba RI autosport i Zagrepčanin Domagoj Pereković, član AMK Zanatlija Zagreb.

Jurišić ove sezone za sobom ima nevjerojatnu seriju pet pobjeda FIA Grupe 4 u Peugeotu 308 TCR, te izvrstan plasman Kategorije I (turistički automobili) gdje, s identičnim brojem bodova, dijeli prvu poziciju s Talijanom Antoninom Migliuolom (Mitsubishi Lancer Evo IX), koji nastupa pod pseudonimom „O-Play“, a on je samo još jedan peterostruki pobjednik grupe, FIA Grupe 3. Pereković, u Mitsubishi Lanceru Evo IX, uz jedan nastup manje (Španjolska) drži izvrsno drugo mjesto prestižne FIA Grupe 1 u kojoj je vodeći trostruki europski prvak Makedonac Igor Stefanovski (Ferrari 488 Challenge Evo), dok je u Kategoriji I, među 62 dosadašnja sudionika ukupno na 12. mjestu.

Obojicu u Italiji čeka žestoka i brojna konkurencija unutar njihovih grupa, poneki novi vozač u EP sustavu, što je izazov više.

Vrijedi vjerovati u hrvatske asove i njihove timove, očekivati dobre rezultate i poslije Italije, sa staze koja definitivno zaslužuje veliko poštovanje..

Favoritima ukupne pobjede smatraju se vozači Kategorije II formula i prototipova, kojih će u raznim konkurencijama biti gotovo 50, a domaći fanovi brzina, poslije posljednjeg ogleda na ovoj stazi 2021. godine očekuju dvoboj višestrukih europskih prvaka, sunarodnjaka Christiana Merlija (Osella FA30 Judd LRM) i Simonea Faggiolija (Nova Proto NP01 Bardahl), koji će voziti samo za bodove nacionalnog prvenstva, a obojica su pobjeđivali na ovoj stazi.

U ovogodišnjem tijeku FIA EHC lider je Francuz Geoffrey Schatz u prototipu Nova Proto NP01, sa svih pet pobjeda.

Merli je u Češkoj ostao bez bodova.

Subotnji treninzi počinju u 8,30 sati, a nedjeljne bodovne utrke u 8,30 i oko 12 sati, čija se vremena zbrajaju za konačni poredak.