USPOREDBA HNS - FFF

Francuski savez ne živi od plasmana na SP

Srijeda, 20. studenog 2013. 15:20 Napisao/la  Dragan Zubović iz Francuske

 Francuski reprezentativci dijele oko 2,4 mil. eura nagrade, naši 500.000 eura

Prema neslužbenim podacima Hrvatski nogometni savez (HNS) postao je bogatiji za cca. 70 milijuna kuna istoga trenutka kada se Hrvatska plasirala u završnicu SP-a 2014. godine. Da se nije plasirala, HNS bi iduće dvije godine živio od socijalne pomoći i donacija Zdravka Mamića.

Francuska se nakon 2010. godine na SP opet plasirala prevarom. Karim Benzema nije igrao rukom kao Thiery Henry protiv Iraca prije četiri godine, ali je pogodak postigao iz zaleđa koji se jasno vidio s Mjeseca!  Da  se Francuska nije plasirala na SP 2014. u Brazilu, to bi bila katastrofa na sportskom planu za Francuski nogometni savez (FFF) s kolateralnom štetom za svih koji neizravno zarađuju na rezultatima francuske reprezentacije. Ali budžet francuskog saveza (FFF), koji godišnje iznosi 113 milijuna eura, ne bi bio financijski pogođen. Naime, predsjednik FFF-a Noel Le Graet kazao je nakon poraza u Kijevu (0-2) da bi u slučaju neodlaska na FFF  imao umanjene prihode od 4 milijuna eura godišnje u iduće četiri godine. Neodlazak u Brazil ne bi izazvao jači udarac na financije FFF-a, piše francuski konzervativni dnevnik Le Figaro.

 

"Uspjeh protiv Ukrajine i odlazak na SP 2014. je veliko olakšanje za sve nas u FFF-u. Sponzori su nam najavili da će produljiti suradnju za još četiri godine tako da se nadam da ćemo do kraja ove godine finalizirati pregovore i potpisati nove sponzorske ugovore za razdoblje 2014 - 2018, koji će biti još unosniji u odnosu na dosadašnje ugovore", kazao je Noel Le Graet, predsjednik FFF-a, u intervjuu za najugledniji francuski dnevnik Le Monde.

Budžet francuskog saveza

Tehnički sponzor francuske reprezentacije američka je kompanija Nike, koja plaća godišnje FFF-u čak 42,6 milijuna eura za svoj 'logo' na majici 'Les Bleus' što je ujedno najveći sponzorski ugovor u povijesti svih nogometnih reprezentacija. Da su Francuzi ispali od Ukrajine, za 'Les Bleus' ne bi bilo financijskih posljedica što se tiče tehničkog sponzora, jer imaju ugovor s Nikeom sve do 2018. godine.

Međutim, da se Francuzi nisu plasirali na SP 2014 u Brazilu, tada bi čelnici FFF-a imali probleme s ostalih 12 sponzora francuske reprezentacije, koji plaćaju godišnje oko 30 milijuna eura. Naime, njihovi sponzorski ugovori istječu 30. lipnja 2014. i upravo traju pregovori o produljenju suradnje od 2014. do 2018. godine. Sponzori su čekali rasplet kvalifikacija za SP 2014. Da su Francuzi ispali, 12 sponzora francuske reprezentacije postavili bi drugačije uvjete na koje bi FFF vjerojatno pristao.

Što se tiče prihoda od TV prava, FFF ne bi imao nikakvih financijskih posljedica da se Francuzi nisu plasirali na SP 2014. Razlog tome je unosan ugovor s UEFA-om (centralizirana prodaja TV prava od 2014. do 2018.) i francuskom komercijalnom televizijom TF1. FFF dobiva od TF1 čak 4,3 milijuna eura za TV prava po svakoj odigranoj utakmici francuske reprezentacije sve do 2018. godine. Budući da u prosjeku Francuzi odigraju godišnje 9 utakmica, ispada da od TV prava imaju zajamčenih 38,7 milijuna eura.

Televizija najveći gubitnik

No, da su Francuzi ispali tada bi glavobolje imali čelnici najveće francuske komercijalne televizije TF1, koja je otkupila TV prava SP 2014. za čak 130 milijuna eura. Kad su se na SP 2010. Francuzi osramotili ispadanjem u prvom krugu i još više svojim skandaloznim ponašanjem i lošim igrama, tada je francuska televizija TF1 ostvarila gubitak od čak 40 milijuna eura. Naime, televizija TF1 je otkupila TV prava SP-a 2010. za 120 milijuna eura, a prihodima od reklama i ustupanja dijela TV prava nekih utakmica pay-per-view televiziji Canal+, nije uspjela pokriti velike troškove.

Francuska novinska agencija AFP piše da je uoči početnog udarca uzvratne kvalifikacijske utakmice Francuska - Ukrajina (3-0), francuska televizija TF1 prodala reklamni spot od 30 sekundi za 160.000 eura, što je rekordna cijena promidžbenog TV spota na svim francuskim televizijama ove godine. Prije početka EURO-a 2012., marketinška služba francuske televizije TF1 tražila je od oglašivača da plate 260.000 eura za promidžbeni spot od 30 sekundi tijekom stanke na poluvremenu  finalne utakmice EURO-a 2012 u slučaju da finale igra Francuska.

Nogomet jamči visoku gledanost i unosne prihode od reklama, ali za televizije velik problem su skupa TV prava nogometnih utakmica. Zbog visokih troškova TV prava projekti EUOR-a i SP često nisu financijski isplativi. No, zbog ugleda televizija i velike gledanosti takvih utakmica, čelnici televizija se odlučuju potrošiti velike novce za TV prava takvih natjecanja.

"Da se Francuska nije plasirala na SP 2014.. marketinška služba francuske televizije TF1 bi ostvarila manje prihode od 5 do 6 milijuna eura tijekom SP-a 2014", kazao je neimenovani marketinški stručnjak za agenciju AFP.

Pad novinske naklade

Televizija ne bi bila jedini medijski gubitnik da se Les Bleus nisu plasirali na SP 2014. Jedini francuski sportski dnevnik L'Equipe također bi pretrpio štetu.

"Da se Francuska nije plasirala na SP 2014. na godišnjoj razini gledano, imali bismo pad prihoda od oglasa od 3 do 5 posto. To ne bi bila katastrofa za naš list, ali bi bila loša vijest za naše financije", kazao je Francois Moriniere, glavni direktor L'Equipea u izjavi za francuski dnevnik Le Figaro na ovu temu. Također bi na godišnjoj razini L'Equipeu naklada pala od 5 do 10 posto.

Kad je 1998. Francuska postala svjetski prvak, dan nakon osvajanja svjetskog naslova jedini francuski sportski dnevnik L'Equipe  prodao je rekordnih 1.700.000 primjeraka, a tada je prosječna prodana dnevna naklada iznosila oko 380.000 primjeraka. Analizu Francuskog zavoda za statistiku pokazuje da EURO i SP dovode do porasta prodaje televizora. Tako je SP 2010. donijelo porast prodaje televizora za 3,6% u Francuskoj.

Da se Francuzi nisu plasirali na SP 2014, tada bi novčanici francuskih reprezentativaca bili tanji za oko 2,4 milijuna eura (30 posto od premije koju plati FIFA) koliko će ukupno podijeliti 'Les Bleus'. Za usporedbu naši reprezentativci će podijeliti "samo" 500.000 eura.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.