U Češkoj zaključeno kružno prvenstvo, Dubrovčani opet ekipini prvaci

Subota, 11. rujna 2021. 16:45 Napisao/la  Miroslav Krpan
Lovro Badurina (KK Rijeka)
Lovro Badurina (KK Rijeka) Foto: Miroslav Krpan

Sredinom travnja prvi su, nastupom i gostovanjem u Mađarskoj, na slavnoj F1 stazi Hungaroring, otvorili ovogodišnju sezonu Prvenstva Republike Hrvatske, da bi istu u okviru raspisanog i bogatog kalendara Hrvatskog auto i karting saveza, na još jednoj znanoj stazi Automotodroma Brno u Češkoj, već početkom rujna zaključili i tako razriješili dileme o novim prvacima.

Riječ je o automobilistima koji voze utrke na kružnim stazama, a ove ih je godine, uz već spomenuta gostovanja, očekivalo ukupno deset utrka, po dva na svakom, od kojih su dva održana na našem Automotodromu Grobnik, a treće inozemno gostovanje bilo je sredinom ljeta u Slovačkoj.

U Brno se otputovalo s još uvijek neriješenom križaljkom plasmana u većini grupa, klasa, ali i ekipnog poretka.

Brojne su opcije bile otvorene, pa je za konačni rezultat i status prvaka, odnosno svako postolje, odlučivao svaki bod.

U Češkoj je bilo i problema s kojima su se neki suočili, što tehničkih kvarova, što nepredviđenih sudara i neplaniranih odustajanja.

Najslikovitiji primjer je već prvog dana utrke klasa do 2000 ccm sudar samo koji trenutak nakon starta.

Žrtva izbacivanja iz igre bio je naš proslavljeni i trofejni šampion, jedan od veterana Gospar Maro Franić, kojeg je, sudarom iz „nehata“, zajedno sa svojim automobilom izbacio Slovenac Sandi Jerman.

Franićev Golf bio je teškom stanju po dovoženju u servisni park, a istovremeno je krenula utrka s vremenom i pune ruke posla za tvorca tog trkaćeg čuda Ogulinca Milana Brozinića i brojnu ekipu pomagača. Radilo se do sutradan, uspjelo pronaći i sklopiti sve dijelove, toliko dobro da je Franić drugu češku utrku ciljem prošao drugoplasirani u čitavoj skupini, iza Slovenca Mihe Primožića, ali s bodovima koji su biti presudni za sigurni, novi ekipni naslov Autokluba Dubrovnik Racing.

Franić je, u osobnom rezultatu, u tu posljednju, desetu utrku prvenstva ušao neopterećen, obzirom da je za novi naslov prvaka bio bodovno osiguran čak i s prethodnim odustajanjem. Svu je pažnju upro u novih 30 bodova za ekipu, za Klub, za novi naslov koji su vozači dubrovačkog kluba posvetili svom dugogodišnjem predsjedniku, početkom ove godine preminulom Dubravku Čikoru.

BADURINA OBRANIO NASLOV PRVAKA

Maro Franić nanizao je tako ove godine osam pobjeda u grupi 3 do 2000 ccm, osvojivši na kraju 50 bodova više od Buzećanina Valtera Nežića (AK Buzet Autosport) kojem je pripala pobjeda upravo utrke u kojoj je Maro bio izbačen iz igre.

Do trećeg se mjesta te grupe popeo još jedan vozač buzetskog kluba Nikolas Feher. U istoj, ujedno najbrojnijoj grupi kružnog prvenstva Hrvatske, u svojoj prvoj automobilističkoj sezoni do šestog je mjesta stigla praktično jedina hrvatska amazonka, najuspješnija vozačica kruga i juniorka, Pazinjanka Stefani Mogorović (AK Istra Racing Team).

U grupi 1 najmanje kubikaže do 1400 ccm, o prvaku je odlučivao klupski sraz članova gospićkog AK Saint Christopher Racing Teama, Sandra Babića i Nina Jeličića.

Babić je u posljednjem nastupu ostao bez boda zbog tehničkih problema, ali upravo mu je ta utrka, prema pravilima, u konačnom zbiru brisana i tako s pet bodova prednosti donijela prestižni naslov državnog prvaka.

Do trećeg je mjesta, uz tek šest nastup,a stigao Robert Antunović (AK Trogir).

Naslov državnog prvaka obranio je u grupi 2 do 1600 ccm Krčanin Lovro Badurina (Karting klub Rijeka).

Otvorenje sezone u Mađarskoj je zbog nepripremljenog automobila propustio, a potom u osam nastupa nanizao sedam pobjeda i s 12 bodova prednosti, u konačnici bio uspješniji od najvećeg rivala Slovenca Grege Šimunovića, koji je ove sezone branio boje gospićkog kluba.

Treću stepenicu pobjedničkog postolja popunio je Milan Tatalović (AK Dubrovnik Racing).

Nositelj Zlatne kacige HAKS-a Osiječanin Zoran Kotromanović, nizom od šest uzastopnih pobjeda u „dresu“ AK Dubrovnik Racing, osvojio je novi naslov državnog prvaka grupe 4 više od 2000 ccm.

Drugi je Ivan Sentić (AK Ragusa Racing), a treći Veljko Bubičić (AK Dubrovnik Racing). Prvacima su postali i Grega Šimunović u grupi 5 (GT3/GT4) i Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing) u grupi 6 (TCR).
Dubrovčani su u konačnici ekipni prvaci ispred AK Saint Christopher Racing Teama i trećeplasiranih vozača Autokluba Ragusa Racing iz Mokošice.

Jedna od najuspješnijih, najraznolikijih i krajnje neizvjesnih sezona automobilističkih utrka na kružnim stazama je za nama.

Poznati su trenutno neslužbeni rezultati, državni prvaci, prvaci HAKS-a i pobjednici 14 različitih klasa, a za bodove je konkuriralo čak 49 vozača (i vozačica) iz 20 klubova.

Posljednja dva desetljeća najviše.

Hrvatski krug je preporođen, proživljava neku novu mladost, samo tako treba nastaviti.

Fotogalerija Miroslav Krpan

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.