Rally, cross, kronometar, krug, ocjenske vožnje i slalom discipline su kojima je ovogodišnji automobilistički „cirkus“ u Hrvatskoj zaživio već od sredine siječnja, a sad je konačno stigao red i na jednu, mnogima, kako vozačima, tako i gledateljima, izuzetno prihvatljivu i zanimljivu disciplinu – auto utrke na brdskim stazama.
Novu sezonu otvorit će već tradicijska 18. Nagrada Grada Skradina 2024., međunarodna utrka u organizaciji šibenskog Autokluba Mihovil, a pod pokroviteljstvom Grada Skradina.
Znana kao „Trke priko Krke“, skradinska brdska auto utrka, čija staza vijuga s jedne na drugu obalu Krke, pored samog ušća, krajolika koji se odlikuje prirodnim ljepotama kakvih nema „na kraj svijeta“, izrastala je iz godine u godinu u velebnu sportsku oktansku manifestaciju, postala ponos grada Skradina i šireg okruženja, a sve zahvaljujući entuzijazmu i ljubavi prema brzinama i automobilima neumornih članova šibenskog kluba.
Stasala kao mala utrka, iz godine u godinu plijenila je pažnju, organizacijski i stazom infrastrukturno izuzetno napredovala, hvaljena i nagrađivana kao najbolje organizirana, svojevrsnu prekretnicu doživjela je u pandemijskoj 2020. godini, jednoj od prvih auto utrka na europskom tlu kojim je prekinuta višemjesečna neizvjesnost okupljanja i nadmetanja, kada se broj sudionika udvostručio, a šlag na torti bili su nastupi ponajboljih europskih automobilista, gladnih utrka, kada se niti Europsko prvenstvo nije vozilo.
Od 17. do 19. svibnja u Skradinu se očekuje čak 182 prijavljana vozača, među kojima i poneka vozačica, iz šest zemalja: Hrvatske, Austrije, Slovenije, Italije, Njemačke i Češke. Uz hrvatsko prvenstvo boduju se i nacionalna prvenstva Slovenije i Austrije, sve u dvije kategorije suvremenih vozila (turistička, te formule i prototipovi), kao i povijesnih. Hrvatskih vozača na startu nove sezone je 99 iz 30 klubova.
Poneki velikan u kokpitu bolida na žalost, zbog preklapanja termina s trećom utrkom FIA Europskog prvenstva u Portugalu, propustit će nastup u Skradinu, ali konkurencija je i više nego žestoka, od Austrijanaca Huberta jun. Gallija (Lola B99/50 Zytec F3000) i Hermana Waldyja (Tatuus Master W17), do Talijana Marietta Nalona (Formula Dallara Nissan).
U konkurenciji formula i prototipova neizbježan je i start hrvatskog Mađara, višestrukog državnog prvaka i nositelja najviših odličja HAKS-a Laszla Szasza (Formula Reynard 2 KL Zytec), vozača AK Dubrovnik Racing, kojem će se priključiti jedno „novo“ ime, ali samo novajlija u Kategoriji II, višestruki prvak u turističkim automobilima Zagrepčanin Filip Magdić (AKK Fly with Kolman Zagreb) ovom prigodom u Formuli Gibson Nemesis RME.
U Kategoriji I i najjačoj Grupi 1 turističkih automobila krajnje zanimljiv bit će ogled vrhunskih asova i prvaka Austrijanca Karla Schagerla (VW Golf Rally), pobjednika FIA EHC Kat.I s otvorenja sezone u Rechbergu, Slovenca Milana Bubniča (Lancia Delta HF Integrale) i naše perjanice i favorita za hrvatsku „generalku“, aktualnog državnog prvaka Zagrepčanina Dejana Dimitrijevića iz AKK Fly with Kolman u Seat Leonu.
Zimski period nekoliko vrhunskih hrvatskih vozača iskoristilo je za promjenu klupskog dresa, pa su neke ekipe izuzetno ojačale, a neke oslabile.
Stoga, početak nove sezone Prvenstva Republike Hrvatske samo će naznačiti favorite koji će bodove sakupljati na devet utrka prema kalendaru nacionalnog saveza (Skradin, Kotor Crna Gora, Malačka, Stubičke Toplice, Ogulin, Cazin Bosna i Hercegovina, Ilirska Bistrica Slovenija, Buzet i Dubrovnik).
Vrijedi podsjetiti na državne prvake po grupama hrvatskog prvenstva 2023.godine: Grupa 1 Dejan Dimitrijević, Grupa 2 Nino Andrejević (sada AK Župa Dubrovačka), Grupa 3 Marino Poropat (AK Dubrovnik Racing), Grupa 4 Ivan Pulić (AK Konavle), Grupa 5 Saša Radola (AK Dubrovnik Racing) i Grupa 6 Marin Božičević (sada AK Konavle).
U ekipnoj konkurenciji tri su kluba, prošlogodišnjim poretkom, među favoritima i ove godine: AK Dubrovnik Racing, AK Konavle i AK Župa Dubrovačka. U svakoj ekipi, pored domicilnih vozača, okosnicu čine asovi s prostora Istre i Kvarnera.
Niz je još imena koji su vrijedni spomena, a kvalitet će pokazati na skradinskoj stazi dugoj 3.387 metara, s nagibom 3,48 posto.
Verifikaciju i tehnički prijam vozači će odraditi tijekom u petak 17. svibnja od 10 do 18,30 sati. Slobodnim treningom od 9,30 sati otvara se subotnji program, a nastavlja s dva službena streninga od 12,30 sati.
Bodovne vožnje na rasporedu su u nedjelju, prva od 9,30 sati, a druga nakon 13 sati.
Uspješnim organizacijskim projektom upravo se skradinska utrka nametnula kao jedna od izuzetno uspješnih, pušući za vrat desetljećima hvaljenoj i znanoj buzetskoj, europskoj utrci.
Skradinskoj utrci tepaju da je hrvatski „Monte Carlo na brdu“, pa neka tome tako i bude.