Švicarci pobjednici prvoga dana natjecanja na Automotodromu Grobnik

Subota, 21. kolovoza 2021. 23:50 Napisao/la  Miroslav Krpan

Najveću pozornos izaziva nastup svjetske klase 11 timova prikoličara, među kojima ima i novih, ali i iskusnih i na grobničkoj stazi trofejnih natjecatelja

Švicarci ispred britansko-francuskog tandema
Švicarci ispred britansko-francuskog tandema Foto: Miroslav Krpan

U organizaciji Motociklističkog kluba Kvarner i Automotodroma Grobnik d.o.o., ovog se vikenda na Automotodromu Grobnik vozi međunarodna motociklistička utrka pod jedinstvenim nazivom „Santander Sol FIM Sidecar World Championship“, a objedinjava 20. utrku svjetskog ranga motociklista s prikolicom i 78. utrku u sustavu Alpe Adria International Motorcicle Championship.

U dva se dana voze po dvije bodovne utrke, a sudjeluje 113 vozača iz 18 zemalja.

Najveću pozornost, iako bez prisustva publike, zbog epidemioloških mjera, zasigurno izaziva nastup svjetske klase 11 timova prikoličara, među kojima ima i novih, ali i iskusnih i na grobničkoj stazi trofejnih.

Prva, subotnja utrka, prvi puta u novom sustavu dulja, punih 18 krugova, izazvala je veliku pažnju, posebno u prvih deset krugova kada se pet timova vozilo gotovo u gusjenici s neznatnim zaostacima.

U vodstvu je bio trenutni lider prvenstva Švicarac Marcus Schlosser uz kopilota Marcela Friesa, da bi ga tada, ali samo nakratko upravo na startno-ciljnom pravcu pretekao do sada najtrofejniji vozač na grobničkoj pisti Britanac Tim Reeves.

On je, uz svog kopilota Francuza Kevina Rousseaua, čelnu poziciju držao nepuna tri kruga, kada ga ponovo prelaze Švicarci ne ispuštajući vodstvo do kraja utrke.

Pet krugova prije kraja vodeća petorka počinje i pretjecanje zaostalih vozača, kada u jednoj gužvi Reeves i Rousseau „ispaljuju“ van staze u zoni zagrebačkog zavoja, što je bio kraj nadanjima da mogu do još jedne pobjede na omiljenom im trkalištu.

Švicarci, nešto mirnije, bez dotadašnjeg pritiska privode utrku pobjednički kraju, a za njima unutar iste sekunde, s 673 tisućinke zaostatka, na drugoj poziciji završava britansko-francuski tandem vozača Todda Ellisa i kopilotkinje Emmanuelle Clement.

Treći su ciljem prošli Britanci Stephen Kershaw-Ryan Charlwood uz zaostatak od 5.565 sekundi.

Najbolje vrijeme tijekom utrke ostvario je Ellis vozeći 1:31,501 minut prosjekom 163,985 km/sat što je više od 1,2 sekunde slabije od rekorda iz 2019.godine.

FILLA NAJBRŽI, ALI BEZ REZULTATA U SUPERBIKE

Dvije najjače klase motocikala s dva kotača uvijek ostaju dugo u pamćenju, prvo što su brojne i iznimno konkurentne, a drugo što su mamac za novi apsolutni rekord.

I ove se subote, ali ne u službenoj utrci, već na kvalifikacijskom treningu vozilo brže od apsolutnog rekorda kojeg od 2018. godine drži Čeh Michal Prasek.

Ovog je puta njegov sunarodnjak i imenjak Michal Filla, u klasi Superbike, na Ducatiju V4R, vozio 1:25,455 minuta, što je više od sekundu brže.

No, u registru službenih rekorda ostaje nova mogućnost za nedjeljnu utrku.

Utrka te klase trebala je biti ogled velikana Filla – Jerman – Prasek, ali je izostala obzirom da Filla nije izašao na svoju prvu startnu poziciju zbog tehničkih problema startajući iz boxa, a kasnije je već odustao u trećem krugu.

To je u potpunosti iskoristio nekadašnji rekorder Grobnika Slovenac Marko Jerman, na Dukatiju V4R poveo i kao lider, 13 krugova provezavši pobjednički uz konačnu prednost 11,286 sekundi ispred Čeha Michala Praseka (BMW S1000 RR).

Ipak, Filla može biti zadovoljan prvim danom na Grobniku pobjedom u klasi STK 1000 prošavši ciljem prvi sa 17,024 sekunde prednosti ispred Davida Božića iz Srbije (Honda CBR 1000RR).

Među 20 vozača do pete je pozicije stigao Talijan s hrvatskom licencom Alessandro Spinazze.Na pobjedničkom postolju klase STK 600, kao drugi bio je još jedan Talijan Nicolo Trevisan, član MK Matulji racing, iza pobjednika Poljaka Daniela Blina, obojica na Yamahama R6.

Pobjednik klase SSP 300 je Poljak Jurand Klusmierczyk (Kawasaki 400) s više od deset sekundi prednosti ispred Čeha Filipa Juraneka, dok su najuspješniji hrvatski vozači bili Davide Di Lenardo (MK Križevci) i Niko Kordić (MK Kvarner) na četvrtom i petom mjestu.

BROJNO HRVATSKO PRVENSTVO

Poslije niza godina na jednoj ovako značajnoj međunarodnoj utrci među više od stotinu vozača četvrtina, točnije 26 je bilo s licencama klubova članova Hrvatskog motociklističkog saveza.

Dio ih je Talijana koji su sportski izozov pronašli u nastupima hrvatskog motociklističkog prvenstva.

Motociklist domaćina MK Kvarner Zoran Buterin (Yamaha R1) pobjedio je u utrci skupine AAC „veterani/Formula 1000“ ispred Vladimira Popovića (Srbija) i trećeplasiranog Emila Kotvice (HMK Otočac).

Zasebnu utrku imali su sudionici Prvenstva Hrvatske klase 125 SP, sve članovi MK Križevci, u kojoj je slavio Davor Buntak, ispred Karla Gršića i Danijela Koprića.

Ostale jače klase bodovane su osnovom rezultata u sustavu utrka AAC.

Pobjednik STK 1000 bio je Alessandro Spinazze, ispred Ivana Viška i Herosa Mennita, dok je klasu STK 600 dobio Nicolo Trevisan (MK Matulji racing), ispred Ivana Viška (MK Križevci) i Danila DiGiorgia (MK Matulji racing).

U klasi SSP 300 pobjednik je Davide Di Lenardo (MK Križevci) ispred Nike Kordića (MK Kvarner).

Nedjeljni program počinje slobodnim treninzima u 9 sati, prva utrka kreće u 11,05, prikolice startaju u 11,45 sati, a program će potrajati do 17 sati ukupno s sedam bodovnih utrka.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.