Ceremonijalnim startom 64 posade iz 26 zemalja svijeta i službeno je počeo WRC Croatia rally, najznačajnija automobilistička manifestacija na tlu Hrvatske i jedna od prestižnih, najvećih i najznačajnijih ikad održavanih u Hrvatskoj.
Nacionalnom zastavicom Republike Hrvatske znak za start lideru ovogodišnjeg WRC-a, poslije dva natjecanja vodećem u poretku za svjetsko prvenstevo i posadi na prvoj startnoj poziciji označio je Andrej Plenković, predsjednik Vlade RH, koji je u prigodnom govoru, uoči starta 11 najboljih svjetskih posada zahvalio organizatorima na dovođenju ovako značajne sportske manifestacije u našu zemlju, ističući pritom njen daleko širi aspekt, pogotovo u turističkoj prepoznatljivosti naše zemlje širom svijeta i gospodarskom aspektu značaja realizacije iste.
Vlada Republike Hrvatske ove je godine i pokrovitelj i sponzor ove manifestacije, a prema riječima njenog čelnog čovjeka, zdušno će pomagati i idućih godina.
Ceremonijalnom startu pored Nacionalne i sveučilišne biblioteke, uz prigodne govore Daniela Šaškina, predsjednika Organizacijskog odbora i inicijatora dovođenja WRC-a u Hrvatsku prošle godine, Davorina Štetnera, predsjednika Hrvatskog auto i karting saveza, te Luke Korlaeta, zamjenika zagrebačkog gradonačelnika, vozačima i njihovim timovima, te brojnim poklonicima brzina koji su se okupili uz startnu rampu, obratila se, u ime Međunarodne automobilističke federacije Anna Nordkvist, potpredsjednica FIA za sport-Regija Europa, ističući veliki značaj ove priredbe u Hrvatskoj.
Na startnoj rampi predstavljene su sve posade, a prije svjetskih asova, onih 11 posada najvišeg razreda WRC1, posebni pljesak dobilo je sedam hrvatskih posada koje sudjeluju u ovogodišnjem rallyu, koje će na ukupnoj duljini itinerara od 1.648,13 km, tijekom tri natjecateljska dana odvesti 20 brzinskih ispita, na deset različitih lokacija, na koje otpada 291,84 km.
Među hrvatskim sudionicima je i najtrofejniji hrvatski automobilist Dubrovčanin Niko Pulić, koji uz suvozačicu Zagrepčanku Aleksandru Kovačić, ovim nastupom zaključuje svoju 40-godišnju automobilističku karijeru, na čemu mu je posebno zahvalio i predsjednik hrvatske Vlade.
Prigodom predstavljanja svake posade, gotovo svi iz „11 veličanstvenih“ izrazili su zadovoljstvo dolaskom u Hrvatsku, naznačili moguće probleme s kojima će se suočiti već prvog dana u petak obzirom na najavljenu kišu, a izuzetno klizak, raznolik u svakom pogledu asfaltni sloj cesta kojima će se voziti, te žestoku konkurenciju koja se može očekivati.
- Idemo na pobjedu, rezolutan je i jedini iskren i odrješit bio je trenutno drugoplasirani vozač Svjetskog prvenstva Nizozemac Thierry Neuville, član Hyundai Teama, koji je prošle godine dobar dio u startu natjecanja bio u vodećoj poziciji, a onda je odabrao krive gume i san o pobjedi više nije bio ostvariv.
Dio asfalta na hrvatskim brzincima usporedio je s dijelom suhih dionica na otvorenju ovogodišnje sezone u Monte Carlu, pa vjeruje da će ove godine, on i suvozač, kao i cijeli tim odraditi dobar posao.
Želju za popravkom prošlogodišnjeg, kada je već na prvom brzincu nakon kilometra izletio na brzincu, izrazio je 21-godišnji lider prvenstva, „finsko čudo od djeteta“, Kalle Rovanperä (Toyota Team), uz izraze zadovoljstva što je upravo ovaj hrvatski rally prvi koji će se odvijati, poslije gotovo dvije godine, bez epidemioloških mjera i uz mnoštvo publike kojoj želi užitak duž staze i svoj sretan dolazak na cilj u Kumrovcu.
Finac je tijekom prijepodneva, na dionici posljednjeg testa automobila, Shakedownu od nepunih četiri kilometra, vozio najbolje vrijeme 1:52,5 minuta, sa samo desetinkom bržim prolaskom od Neuvillea, treće je vrijeme imao Estonac Ott Tanak (Hyundai).
Prvi natjecateljski dan, petak, kreće iz Servisnog parka na Zagrebačkom Velesajmu u 7,30 sati vožnjom 45 km do starta prvog jutarnjeg brzinca u širem karlovačkom okruženju, na dionici Mali Lipovec-Grdanjci, duljine 19,20 km, čiji je start u 8,33 sati.
Slijedi potom Stojdraga-Gornja Vas ( 20,77 km), Krašić-Vrškovac (11,11 km), te posljednji u prijepodnevnom dijelu BI Pećurkovo Brdo-Mrežnički Novaki (9,11 km), sa statom u 11,32 sati.
Poslijepodnevni ciklus, prolaskom istim slijedom i po istim dionicama, kreće od 15,05 sati. Do svih mjesta za promatranje rallya gledateljima je najvažnije da stignu tri sata prije prolaska prvog natjecateljskog automobila.