Drugi natjecateljski dan tradicionalnog „22. INA Rallya Poreč 2021.“ protekao je u brojnim uzbuđenjima, po idealnim vremenskim uvjetima i suhim cesticama zapadnog dijela istarskog poluotoka, a sve su itinererom dugim 298,11 km, organizacijski objedinili Autoklub Poreč Motorsport i AKORK Skok racing, uz pokroviteljstvo Grada Poreča i sponzora INA Industriju nafte d.d.
Slovenska posada Rok Turk – Vili Ošlaj u Hyundai i20 R5, slovila je favoritom za pobjedu i uoči natjecanja. No, izravne konkurente imali su u nekoliko mađarskih posada, što se tijekom dva dana i devet od deset predviđenih brzinskih ispita i pokazalo.
Iako su prvi dan i dva prolaska u program porečkog rallya povratničkom dionicom BI Sv. Lovreč zaključili „tek“ trećim mjestom, ali minimalnim zaostatkom samo 2,2 sekunde iza dviju mađarskih posada, novi dan i očekivanih osam brzinaca predstavljali su novi početak. Već od jutra najboljim vremenom na prvom prolasku BI Tar, uz Tarsku valu, Mađari Kristof Klausz i Botond Csanyi, u Škoda Fabiji Rally 2 Evo, naznačili su da pucaju visoko u poretku.
Međutim, Turk i Ošlaj drugim vremenom preuzimaju lidersku, vodeću poziciju s tadašnjih pet sekundi prednosti, da bi u svoju korist dobili drugi prolazak tarskom dionicom, povećavši prednost za dodatne tri sekunde, ali i namjeru da vodeću poziciju više ne ispuštaju iz svojih ruku. To su uspješno i ostvarili, bez obzira što slijedeća tri brzinska ispita u vremenima dobivaju Mađari, ali s tolikom minimalnom prednošću koja nije ometala lidersku poziciju Slovenaca.
Sama završnica i poslijepodnevni dio nastavljen je nažalost proglašavanjem prvog prolaska BI Kanfanar etapnom dionicom zbog policijskog obrazloženja jednog njihova službenika kako ista nije sigurnosno spremna izostankom tek jednog redara na jednoj poziciji duž gotovo devet kilometara. Preostala dva brzinska ispita, prvo BI Flengi 1, a potom i drugi prolazak BI Kanfanar 2 Turk dobija u svoju korist, posebno s oduškom na posljednjem, kada papučicu gasa stišće do kraja, završava rally ukupnim vremenom 43:56,3 minute i ostvaruje prednost od 13,6 sekundi za pobjedu nad mađarskom posadom Klausz-Cszanyi.
Do pobjedničkog postolja, zahvaljujući završnici, stigla je posada koja je slavila samo prvog dana, Mađari Anel Gyarmati-Gyorgy Kocsis u robusnom Mitsubishi Lanceru Evo IX, uz zaostatak 53 sekunde iza pobjednika.
Najbolje plasirana hrvatska posada bili su Zagrepčani Juraj Šebalj i Ivan Pogačić (AKK Sveta Njedelja) koji su svojim Mitsubishi Lancerom Evo X, klase 5, održavali kontinuitet vožnje i rezultata, stigli na ciljnu rampu kao peti u „generalci“, a u bodovnoj konkurenciji hrvatskog prvenstva, sve na putu osvajanja konačnog odličja sezone, osvojili još jednu znakovitu pobjedu najbrojnije domaće klase, a ispred klupskih rivala, mješovite posade Nenad Lončarić-Tajana Vojvodić-Pinky u Subaru imprezi Sti.
PRODAN - RAŠTEGORAC ZA NASLOV PRVAKA
Devetim mjesto ukupnog poretka buzetsko-zagrebački tandem Viliam Prodan - Zoran Raštegorac, iz AK Opatija Motorsport, svojom su Ford Fiestom Rally 4, upisali četvrtu pobjedu sezone i na taj način osigurali dvostruki naslov državnog prvaka ukupnog poretka i klase 2 Prvenstva Hrvatske.
U Prvenstvu Hrvatske drugi su bili Mađari Janos Szilagyi i Alexandra Katlin Varadi (AK Delta Sport Zagreb) u Peugeotu 208 Rally 4, dok je treće mjesto i postolje ostvarila posada AK Rijeka Tomas Hrvatin - Đani Simčić (Renault Clio RS), ujedno pobjednici klase 3 domaćeg prvenstva. Novu pobjedu klase 4 ostvarili su Marsel Katić i Denis Rubinić (AK Opatija Motorsport) u VW Polo.
Čak 15 posada konkuriralo je za bodove PH klase 5, a uz Šebalja i Lončarića, do postolja su stigli na trećem mjestu Nenad Hrvatin i Doris Labinjan (AK Prorace Sv. Lovreč) u Peugeotu 306, ujedno pobjednici grupe S2, dok je pobjeda grupe S1, unutar klase 5 pripala još jednoj istarskoj posadi Lari Matošević-Aleksandar radovčić (AK Prorace) u Peugeotu 106.
Sedam se juniora borilo za bodove te konkurencije, a najboljim se poklazao Tomislav Jefery Jemrić (AK AD Astra Kastav), kojem je suvozač bio Borna Šincek. Nova ekipna pobjeda AK Opatija Motorsport ispred AKK Sveta Nedelja i prvog ekipnog postolja AK Prorace Sv. Lovreč.
Ovogodišnji porečki rally obilovao je uzbuđenjima, bilo je kroviranja, kraćih zastoja, sve do jedne nesreće koja je srećom završila bez posljedica po vozače. Tijekom šestog u nizu brzinskog ispita, na dionici BI Vežnaveri, slovenska posada Blaž Benčina - Rebeka Kobal svojim su Peugeotom 106 16V, nakon zanošenja u obližnje barijere ostali prepriječeni na cesti, da bi na njih naletilo sljedeće vozilo Ford Fiesta Rally 4 Krešimira i Dore Ravenščak.
Benčina je, iz predostrožnosti prevezen na kontrole u OB Pula, iz koje je nakon par sati otpušten i bez većih posljedica otputovao kući. Na žalost i drugi automobil u obitelji Ravenščak, onaj u kojem su bili mladi Martin i suvozač mu Tomislav Tomašković završili su na krovu, na istoj dionici, ali u prethodnom prolasku, srećom bez posljedica.
Rezultati,
ukupno 1. Turk - Ošlaj (Slovenija, Hyundai i20 R5) 43:56,3 minuta, 2. Klausz - Csanyi (Mađarska, Škoda Fabia Rally 2 Evo) +13,6 sekundi, 3. Gyarmati - Kocsis (Mađarska, Mitsubishi Lancer Evo IX) +53,0, 4. Kovacz - Istovics (Mađarska, Ford Fiesta R5) +55,3, 5. Šebalj - Pogačić (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer Evo X) +1:47,0, 6. Kukučka - Vojacka (Slovačka, Mitsubishi Lancer Evo VI) +2:46,1, 7. Zrinski - Vidmar (Slovenija, Ford Fiesta R5) +2:54,8, 8. Grossi - Berlot (Slovenija, Peugeot 208 Rally 4) +3:17,1, 9. Prodan - Raštegorac (AK Opatija Motorsport, Ford Fiesta Rally 4) +3:27,2, 10. Škulj - Ocvirk (Slovenija, Ford Fiesta Rally 4) +3:31,9;
PH ukupno 1. Prodan - Raštegorac, 2. Szilagyi - Katlin Varadi, 3. Hrvatin - Simčić;
klasa 2 1. Prodan - Raštegorac, 2. Szilagyi - Katlin Varadi, 3. Vareško - Stiperski (AK Opatija Motorsport);
klasa 3 1. T. Hrvatin - Simčić, 2. Marotti - Šaina (AK Opatija Motorsport/AK Opatija);
klasa 4 1. Katić - Rubinić, 2. Horvat - Boc (AK Zagorje), 3. Brajković - Ivančić (AK Prorace/AK IRT Pazin);
klasa 5 1. Šebalj - Pogačić, 2. Lončarić - Vojvodić, 3. N. Hrvatin - Labinjan;
grupa S1 1. Matošević - Radovčić (AK Prorace), 2. Užila - Poropat (AKORK Skok racing 1993), 3. B. Jemrić - Crnec (AK AD Astra/AK Zagorje);
grupa S2 1. N. Hrvatin - Labinjan, 2. Dančulović - M. Bahorić (AK Delta Sport), 3. T. J. Jemrić - Šincek (AK AD Astra);
ekipe 1. AK Opatija Motorsport 84 boda, 2. AKK Sveta Nedelja 57, 3. AK Prorace Sv. Lovreč 51 bod.