Kombinacija turisti – automobilisti obilježila je prvi dan jubilarnog 20. Rallya Poreč 2019.
Na brojnim prostorima grada, koji je već dva desetljeća s ponosom istinski domaćin automobilističkom sportu, što više manifestaciji koja svojim atraktivnim programom najavljuje posezonske aktivnosti, cestama i centrom grada izmjenjivali su se sudionici rallya i brojni turisti kojih ima u znatnom broju.
No, sudionike je istarski poluotok dočekao okupan suncem i toplinom, kao da je sredina kolovoza, što je naznaka i za predstojeća dva dana, kada se vozi itinererom dugim 380,82 km, od čega čak 92,10 km otpada na 11 brzinskih ispita u okruženju Poreča, ali u završnici i samom centru.
Organizator Autoklub „Poreč Motorsport“, uz pomoć suorganizatora AKORK „Skok racing 1993“, učinio je da ovogodišnja manifestacija bude zapamćena, pa je posebno obogaćen prvi dan, kada je uoči ceremonijalnog starta svih 63 sudjelujuće posade, iz četiri zemlje, na centralnom Gradskom parkiralištu, ovih dana namijenjenog „kraljici“ autosporta – rallyu, priredio glazbeno-zabavni program uz autoshow, nastup Limene glazbe Sv.Lovreč, Plesni studio MOT 08, a u kasnijim satima koncert Grupe Febra.
Tijekom dana posade i njihova pratnja obavljali su uobičajene pripreme, verifikaciju i kontrolu vozila, vozači su „civilnim“ automobilima upoznavali brzinske ispite koje će voziti tijekom subote, a servisni park ove je godine prostrano Parkiralište Žatika.
Tijekom subote vozi se osam brzinaca na četiri pozicije, svaki dva puta.
Kreće se u jutro brzinskim ispitom „Žbandaj“ od 8,53 sati, a potom „Kanfanar“, sa startom iz Červari u 9,36.
Od 11,34 sati vozi se „drugi krug“ istih BI, da bi poslijepodnevni dio, od 14,50 sati počeo brzincem iz Kanfanara prema Červarima, a potom „kružni“ BI „Flengi“ (od 15,23 sati) kod Fuškulina i Čuši.
I tako dva puta.
U Žatiku će stići oko 19 sati.
Svojevrsna poslastica, kojom je niz godina počimao porečki rally, na programu je u nedjelju, a to su jednom „kružni“ BI Tar, i odlučujući gradski „superspecijal“ Poreč na Gradskom parkiralištu, dva puta.
Ovogodišnje jubilarno izdanje vozi se za državna prvenstva Hrvatske i Slovenije, te za Međunarodno zonsko prvenstvo Hrvatske.
Favorit je zasigurno višestruki slovenski prvak Rok Turk, koji u tandemu sa Blankom Kacin, nastupa u prestižnom „Hyundai i20 R5“.
Željni pobjedničkog postolja svakako su i Talijan sa slovenskom licencom Claudio De Cecco i sunarodnjakinja mu Lisa De Cecco, u identičnom automobilu kao i Turk, dok je često na pobjedničkim postoljima završavao i mađarski tandem Antal Kovacs i Gergely Istovics (Ford Fiesta R5).
U hrvatskim okvirima visok se plasman očekuje od deveterostrukog pobjednika Zagrepčanina Juraja Šebalja koji „Toyotu GT86 CS“, klase 2, vozi u tandemu sa Ivanom Pogačićem, a željan dobrog rezultata je i najtrofejniji hrvatski automobilist Dubrovčanin Niko Pulić, svojevremeno pobjednik jednog Poreča, a sada u paru s Davorom Devunićem za upravljačem „Opel Adama R2“.
Uz Šebalja i Pulića nastupaju još dva nekadašnja pobjednika ovog natjecanja Slovenac Darko Peljhan (VW Polo Proto), trostruki i prvi pobjednik daleke 1999.godine, te Mađar Janos Szilagyi (AK Delta Sport) u „Peugeotu 208 R2“.