Rally day Two Castles - Due Castelli, rally-show u Kanfanaru

Četvrtak, 20. veljače 2025. 21:53 Napisao/la  Miroslav Krpan
Rally day Two Castles - Due Castelli, rally-show u Kanfanaru
Foto: Miroslav Krpan

Sedmo izdanje međunarodnog auto rally showa pod nazivom „Rally day Two Castles-Due Castelli“ ovog će se vikenda, od petka 21. do nedjelje 23.veljače, odvijati na području šireg okruženja Kanfanara, točnije, od pitoresktnog Limskog kanala do povijesnih zidina Dvigrada i Barata.

Prije sedam godina, osmišljena je i realizirana, tek kao okupljanje istinskih zanesenjaka rallya, tada jedinstvena priredba u nas, u ovo doba godine.

Iz godine u godinu je rasla, stjecala međunarodni respekt, što se pokazalo punim pogotkom za okupljanje automobilista poslije zimske pauze. Organizaciju potpisuju, a tko drugi do klubovi s najvećim brojem priredbi u nas Autoklub „Poreč Motorsport“, uz suorganizatora AKOK „Skok racing 1993“ iz Gambetića (Višnjan), već tradicijski uz punu podršku domicilne Općine Kanfanar.

Manifestacija je to začeta još 2018. godine u „kuhinji“ oktanskog velemajstora Edija Milokanovića koji uz svoje malobrojne suradnike uspijeva tijekom kalendarske godine, pa tako već više od tri desetljeća, „proizvesti“ i desetak manifestacija godišnje.

Sve je krenulo skromno, zimskim okupljanjem niti tridesetak posada u Limskom kanalu, a prvi su pobjednicima bili Talijani Nicolo Marchioro i Marco Malchetti u Ford Fiesti R5. Godinu kasnije, koja je na startu okupila 48 posada, pobjedom je obilježila, do sada jedina hrvatska posada Karlo i Klaudia Kovačić u Mitsubishi Lanceru Evo IX. O težini kratkih makadamskih dionica od Limskog kanala, podno Dvigrada, do Barata i natrag, govori i podatak da su te druge godine do cilja uspješno stigle 33 posade.

Broj sudionika ponovo raste i 2020. godine kada je na startu bilo 67 posada, a pobjednički su pjenušac ispijali Talijani Adriano Scalcon i Rudi Tessari u Škoda Fibia R5. Bila je to prva „generalka“ dugovječnog talijanskog relijaša 56-godišnjeg Scalcona, a samo natjecanje provedeno je tek koji tjedan uoči višemjesečnog totalnog „zatvaranja“ svih manifestacija zbog pojave virusa korone, zbog kojeg je preskočeno izdanje u 2021.godini.

BRITANAC BARDINI JEDINI DVOSTRUKI POBJEDNIK

Četvrto izdanje Due Castelli okupilo je 2022.godine „tek“ 49 posada u još uvijek nedorečenoj situaciji smanjenog obima okupljanja i velikih manifestacija.

Pod talijanskom zastavom pobjedu ostvaruje britanski tandem James Bardini i Justin Bardini (Škoda Fabia R5), dok je isti vozač uz drugog suvozača, Talijana Giuseppe Fedraellija, u Škoda Fabia R5 upisao drugu pobjedu na petom izdanju u konkurenciji 79 posada.

Prošlogodišnji šesti Due Castelli bio je rekordan brojem sudionika. Na startu čak 110 posada iz šest zemalja, a pobjedu upisuje mađarska posada Martin Laszlo-Viktor Ban u Škoda Fabia Rally2. Koga i što nam sve donosi novo sedmo uprizorenje zimskog makadamskog spektakla uoči starta nove rally sezone vrijedi vidjeti posljednjeg vikenda veljače, a očekivanja su realna, s više od stotinu posada.

Ovogodišnji će show zasigurno biti rekordan, zaprimljeno je čak 117 prijava iz Italije (74 posade), Hrvatske (25), Slovenije (16), po jednom iz Austrije i Albanije, uz dva suvozača iz Njemačke i San Marina.

Ukupna duljina itinerera ovogodišnjeg „Due Castelli“ je 63,27 km, od čega čak 55,08 km otpada na osam prolaza brzinskih ispita. Vozit će se na dionicama Lim-Dvigrad i Dvigrad-Barat, na svakoj od dionica u oba smjera po dva puta, prema posebnom rasporedu, počev već od 7,30 sati u nedjeljno jutro.

Broj verificiranih posada donekle će utjecati na satnicu, pa će intenzitet brzinaca biti izuzetno žestok kako bi se do poslijepodnevnih sati uspjela realizirati cjelokupna zamisao s osam brzinaca.

Sudionici su prema vozilima razvrstani u čak deset različitih klasa: do 1400 ccm, do 1600 ccm, do 2000 ccm, preko 2000 ccm, automobili s pogonom na četiri kotača do i preko 2.000 ccm, vozila R5, S2000 i WRC specifikacije, automobili s pogonom na zadnje kotače (RWD), zasebna klasa Jeep, te open za sva ostala vozila (buggy i slična).

Lista prijava s osnova marki i pripremljenosti vozila je i više no impresivna. Među prvih i najjačih 15-ak su Škoda Fabie Rally 2 i R5, Hyundai i20 Rally2, Citroen C3 R5 i Ford Fiesta Rally3, kao i Toyota Yaris GR R5, a slijede ih brojni Mitsubishi Lanceri i Subaru Impreze, Peugeoti, Ford Fieste, jednosjedi Can-Am i Polaris. Zastupljeno je 30-ak svjetskih marki automobila.

Na startu se očekuju i znana imena rallya poput prošlogodišnjeg prvaka Italije na makadamskoj podlozi rallya 27-godišnjeg Alberta Battistollija u Toyoti Yaris GR R5 uz suvozača Simonea Scattiolina, te svojevremeno rally prvaka svijeta Grupe N (2000.godine) i četvrtog u WRC-u 2006. godine, 52-godišnjeg Austrijanca Manfreda Stohla.

Nastupa od 1991. godine, već nekoliko puta na istarskim rally okupljanjima sa suvozačicom suprugom Michaelom Markl Stohl u Citroenu C3 Rally2.

ODLUKE O PRVIM POBJEDNICIMA GRAVEL CHALLENGEA

Bit će to ujedno četvrto završno i odlučujuće natjecanje novouvedenog „zimskog“ Gravel Rally Challenge 24-25 u raspisu Hrvatskog auto i karting saveza.

Uoči ovog natjecanja, a poslije tri održana u okviru Santa Domenica show (Sveta Nedelja), Quadruvium show (Karojba) i Winter show (Čazma) vodeći ukupnog poretka je mladi 17-godišnji Talijan s hrvatskom licencom Matteo Bernini (AK Opatija Motorsport), dok mu je najveći rival Martin Ravenščak (AKK Sveta Nedelja) s zaostatkom pet bodova. U klasi 1 Daniel Vojvodić (AKK Sveta Nedelja) ima osam bodova više od Ravenščaka, dok su u klasi 2, svaki s po jednom pobjedom na vrhu ljestvice izjednačeni inozemni vozači Sašo Plesničar, Jacopo Rigo i Simone Angi.

Velike izglede za pobjedu klase 3 ima najbolji relijaš među vrhunskim istarskim vinarima Marko Fakin s čak 19 bodova viška od Nenada Hrvatina (AK Prorace Sv.Lovreč).

Porečanin u dresu pazinskog AK Istra racing team Sandi Jugovac bodovno je već osigurao naslov pobjednika Klase 1, automobila najmanje zapremine. O pobjedniku zasebne klase RWD odlučivat će Slovenac Gregor Maver i Rajan Gašparini (AKOK Skok racing 1993).

Opravdano je očekivati da će se svi favoriti naći na subotnjem ceremonijalnom startu u Limskom kanalu s početkom u 19 sati, tek koji metar od mora, udaljenom od krajnje točke ove prirodne ljepote koja i u zimskim danima ima svojih čari.

Na očekivani broj sudionika tražit će se dragocjeni metar više za servisni prostor, a prve će probe automobila imati u subotnjem terminu od 14 do 17 sati na stazi autocross centra Canalli u Gambetićima.

Start prvog od osam brzinaca, Lim - Dvigrad (5,64 km) je u nedjelju 23.veljače u 7,35 sati, a vožnje će potrajati i do zimskog zalaska sunca.

Istinski automobilistički spektakl je pred nama.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.