U Ilirskoj Bistrici (Slovenija) ovog vikenda vozi se pretposljednja utrka Prvenstva Europe na brdskim stazama na kojoj se očekuje nastup 167 automobilista iz devet europskih zemalja raspoređenih u 30-tak klasa sportske kategorije II ( formule i prototipovi), odnosno turističke kategorije I.
Uz europsko boduje se za austrijsko i otvoreno slovensko prvenstvo, te Pokal AŠ 2005, Slovenija Triveneto pokal, te austrijsko i slovensko prvenstvo povijesnih vozila.
Na „22. GHD Petrol Ilirska Bistrica 2016.“, najznačajnijoj automobilističkoj priredbi u Sloveniji koja se desetu godinu za redom boduje za FIA Prvenstvo Europe, očekuje se nastup 50 hrvatskih vozača iz 25 klubova, čime su ujedno najzastupljenija nacija.
Predvode ih vodeći u dvije kategorije hrvatskog prvenstva, članovi naše vodeće ekipe Autokluba Dubrovnik racing, Mađari Istvan Kavecz u Kategoriji I turističkih vozila i Laszlo Szasz u Kategoriji II (formule i prototipovi).
Posebno će zanimljiv biti ogled dva vozača trenutno drugo i trećeplasiranog u ukupnom poretku PH – Delničana Bojana Juranića (AKK Petar Klepac) i Riječanina Maria Jurišića (AK RI autosport) koji su u Grupi E1 bodovno izjednačeni uoči nastupa u Sloveniji.
U grupi N borbu za primat vode Zagrepčanin Filip Magdić (AKK Velika Gorica) i samo pola boda slabiji Dubrovčanin Đivo Franić (AK Dubrovnik racing), dok se s 22 boda prednosti Zagrepčanin Duško Banjeglav (AK Delta Timing) na čelnoj poziciji grupe A odmakao od najvećih konkurenata Zagrepčanina Svena Gorupa (AKK Zanatlija) i Matuljca Đanija Varljena (AKK Šibenik) među kojima su tek dva boda razlike.
Zanimljivo će biti i među našim povjesničarima gdje veteran i višestruki državni prvak Matuljac Mladen Sigurnjak (AK Učka Sport) poslije dvije uzastopne pobjede sa četvrte pozicije lovi mlađi naraštaj – Antu Gaćinu (AKK Rogoznica), te Lea Černija i Dorijana Kljuna iz AK Opatija.
Domaćini se uzdaju u vrhunski rezultat njihovih aduta – Patrika Zajelšnika u prototipu „Norma M 20 F“ i Milana Bubniča u „turističkoj“ „Lancia Delta Integrale“ grupe E1.
Konkurencija formula i prototipova je izuzetna – čak 34 u više različitih skupina predvođenih nepobjedivim višestrukim europskim prvakom Talijanom Simone Faggioliem kojem za vratom „puše“ sunarodnjak Christian Merli (Osella FA 30).
Faggioli je u posljednji trenutak nakon cjelogodišnjeg nastupa u prototipu „Norma M20 FC“ i devet pobjeda odlučio u Sloveniji nastupiti sa bolidom „Zytec 3000“ u istoj klasi klasi sa Merlijem kojem će ovo biti prvi nastup na bistričkoj stazi.
Pobjedom bi Faggioli praktično osigurao novi naslov i prije završnice PE u Buzetu kroz dva tjedna.
Utrku organizira slovenski automobilistički savez AŠ 2005, vozi se na atraktivnoj i zahtjevnoj stazi dugoj 5.010 metara, na dionici od Ilirske Bistrice do Šembija, ove godine s tri šikane postavljene po novim pravilima na dionici od Ilirske Bistrice do Šembija, čime će pasti sasvim novi rekord staze.
Izuzetno je posjećena, a među ljubiteljima brzina veliki je broj Hrvata obzirom da je staza nadomak graničnog prijelaza Rupa ( 10 km ), a ujedno je mnogima priprema za posjet rujanskoj tradicionalnoj i najvećoj hrvatskoj utrci europskog prvenstva u Buzetu „35. Buzetskim danima 2016.“.
U subotu 3.rujna su na rasporedu čak tri treninga, prvi u 10 sati, dok se bodovne vožnje održavaju u nedjelju sa startom u 9, odnosno 13 sati.