Prošlogodišnje obilježavanje znakovita jubileja 50.izdanja najstarije hrvatske automobilističke manifestacije, uz sudjelovanje 53 posade, izgleda je bilo prekretnica za kultni „Delta rally“, obzirom da lista prijava za ovogodišnji „51. Zagreb Delta rally 2025.“ u organizaciji Autokluba Delta i pod pokroviteljstvom Grada Zagreba i nije baš obećavajući.
Na listi prijava našle su se, poslije tri korekcije dokumenta, tek 43 posade iz znakovitih devet zemalja, uključujući Hrvatsku kao domaćina i nacionalno prvenstvu u kojem namjeru upisa novih bodova ima tek 29 posada iz 12 klubova.
U Zagreb kao središte manifestacije koja se uvijek širi na okruženje metropole dolazak su najavile po tri slovenske i talijanske posade, po dvije iz Austrije i Češke, te po jedna iz Njemačke, Španjolske, Rumunjske i Mađarske.
Uz spomenuto hrvatsko prvenstvo, te Međunarodno zonsko PH što su u raspisu nacionalne asocijacije visoki status bodovanja FIA Europski rally Trophy, te FIA Junior i FIA Master Trophy za vozače, a k tome i Otvoreno prvenstvo Zagreba, „kultnu“ Deltu svrstava, uz Croatia rally za FIA ERC i buzetsko brdo za FIA EHCC u najviše međunarodno rangirane domaće automobilističke projekte.
Ispod 50 prijava Delta je imala posljednji puta 2016. u svom 42. izdanju (40 sudjelujućih posada), da bi broj ipak rastao, do velikih 85 prijavljenih (81 na startu) posljednje predpandemijske godine.
„Delta“ nije posustala niti u pandemiji okupivši 2020. godine, u jesenjem terminu, 44 posade na startu od 52 prijavljene, a potom sve do danas broj prijavljenih, ali i sudjelujućih ipak se vrtio iznad 50.
Zašto je tome tako, na nekome je drugome da odgonetne, ali pogledom na ljestvicu sudionika prva dva domaća natjecanja ove sezone, karlovački rally sa 62 i porečki sa 85 sudjelujućih posada ipak daju nadu da „kraljica“ auto sporta – rally nije na izdisaju. Možda tek ponegdje,....
NEKI NOVI, NEKI ZNANI BRZINCI
Što nam ovogodišnja „Delta“ nudi: prvo uobičajeno dug i težak itinerer 565,70 km, od čega 151,28 km otpada na 14 brzinskih ispita što se u subotu 14. i nedjelju 15. lipnja voze na sedam različitih dionica sjeverno, zapadno i istočno od Zagreba, područja Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije.
U okruženju Svetog Ivana Zeline i Marije Bistrice, vozi se prvog dana startom u 9,59 sati BI-1 Omamno - Donje Orešje (duljina 8,98 km), potom Moravče - Laz Bistrički (7,44 km) i Laz Bistrički - Planina Gornja (12,77 km).
Svaki brzinac, kao i ostali, voze se po dva puta.
Poslijepodnevni program seli na istok, okruženje Dugog Sela od 17,50 sati najkraća dionica Prozorje-Dugo Selo (4,04 km), po jednom u svakom smjeru.
Nedjelja predviđa novi „paket“ tri dionice na padinama Samoborskog i Žumberačkog gorja, od 9,19 sati Drežnik Podokićki - Kladje (9,75 km), potom najdulja dionica Smerovišće - Grdanjci (16,36 km) i legendarna dionica „Delte“ Stojdraga - Budinjak (16,30 km), svaki dva puta, s posljednjim startom u 14,57 sati.
MALO, ALI ODABRANO DRUŠTVO
Riječ dvije o matadorima deltinog rallya.
Favoritima za peti trijumf (prvi 2019.godine, potom 2021. i 2022., te 2024. godine) slovi višestruki slovenski državni prvak i tenutno vodeći u nacionalnom prvenstvu, ove godine na hrvatskom tlu pobjednikom i karlovačkog „Quattro river rallyja“ i Porečkog rallyja, Rok Turk s najiskusnijom suvozačicom ovih prostora Blankom Kacin u prestižnom Hyundai i20 Rally2.
Zasluženo visoke pozicije na listi sudionika zauzimaju tri vodeće posade hrvatskog prvenstva: jedan od najmlađih vozača u nas, 17-godišnji Talijan Matteo Bernini, vozač s licencom AK Opatija Motorsport, kojem je u Hyundai i20 R5 suvozač iskusni sunarodnjak Lorenzo Mattucci, potom prije dvije godine najuspješniji hrvatski automobilist, tada prvak i u Hrvatskoj i Sloveniji, Zagrepčanin Vjekoslav Čičko koji u tandemu s Eugenom Kokolićem vozi Škodu Fabia za AK Zagorje, jedan je od pobjednika Delta Rallya Mađar Janos Szilagyi (AK Delta Sport Zagreb) u Peugeotu 208 Rally 4.
Nastup su najavila i dvojica vozača koji iz rallya u rally sve više napreduju, prvo slovenska posada Ivan Hrženjak - Rok Gomizelj (Hyundai i20 Rally2) i domaća mješovita kombinacija Eris Marotti (AK Opatija Motorsport) – Aleksandra Devunić (AK Delta Sport) u Škoda Fabia R5.
Svima njima je enigma njemačka posada Manuel Koessler - Benedikt Hofmann, Hyundai i20 R5, a još jednim nastupom Deltu će obilježiti vozač sa zasigurno najviše uspona na startnu, ali i ciljnu rampu našeg najstarijeg rallya Nenad Lonarić sa suvozačicom Tajanom Vojvodić-Pinky (AKK Sveta Nedelja, Subaru Impreza Sti).
U konkurenciji vozača PH Szilagyi je vodeći u klasi 1 ispred Daniela Vojvodića (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer Evo III, suvozač Filip Puzić), dok ležeran nastup za zadržavanje liderske pozicije klase 2, izostankom drugoplasiranog Tomasa Hrvatina, i drugu pobjedu sezone može ostvariti najbolji istarski relijaš među vrhunskim vinarima Marko Fakin (AK Prorace
Sv. Lovreč, Renault Clio Rally5, suvozač Aleksandar Radovčić). S dvije pobjede bodovno je konkurenciji klase 3 na vrhu ljesvice odmakao Igor Mandić (AK Rugvica, VW Polo Cup, suvozač Albert Ivančić, AK IRT Pazin).
Najbrojnija ekipa je ovog puta, s osam posada, Auto klub Zagorje, pretendant na naslov klupskog prvaka, trenutno tri boda bolji od aktualnih prvaka AK Opatija Motorsport.
Uoči večernjeg ceremonijalnog starta u petak s Europskog trga vozači su isprobavali automobile na shakedawn dionici Drežnik Podokićki, servisna baza Delta rallya i ove je godine porostor uz stadion Maksimir, a pobjedničku se posadu očekuje na ciljnoj rampi Europskog trga u nedjelju u 17,30 sati.