Poslije 12 godina, ukupno četvrtu generalku kultne Delte u 44 izdanja, dobili su češki relijaši.
Posada Ondrej Bisaha i Petr Tešinsky, u prestižnoj Ford Fiesti R5, najbolje su taktički odradili zadaću vožnje 401,63 km dugog itinerera u dva dana, dok su u deset brzinskih ispita briljirali samo jednom pobjedom, najboljim vremenom ostvarenim na sedmom brzincu Šestine.
No, lidersku su poziciju preuzeli na početku drugog dana ne ispuštajući pobjedu iz ruku, okrunivši je sa 1:35:46,2 sata ukupne vožnje na deset brzinskih ispita.
Bilo je to 1:33,6 minuta bolje od drugoplasirane posade Mađara Krisztiana Hidega i Istvana Kereka iz zagrebačkog AK Delta Sport, koji su svojom Škoda Fabiom R5 ostvarili najviše, čak četiri najbolja vremena.
No, pokazalo se kasnije, kiksevi prvog i trećeg brzinca, jednog uz Velesajam, jednog u Dugom Selu, izgubljeno vrijeme mjereno gotovo minutama koštalo ih je na kraju moguće pobjede.
Jest da se i vrijeme i mokar asfalt poigrao s njima, ali to je – rally.
Do trećeg mjesta i pobjedničkog postolja u svom su Zagrebu stigli domaći aduti sedmerostruki pobjednik Delte Juraj Šebalj i njegova suvozačica, do sad s jednom pobjedom, Maja Sabol (AKK Sveta Nedelja) u Hyundaiju i20 R5.
Uz tri najbolja vremena, oba pred brojnom publikom uz Velesajam, te posljednjim, za dušu, na Šestinama, do drugog ih je mjesta dijelilo tek 19,6 sekundi.
44. Ina Delta Rally, u organizaciji zagrebačkog Autokluba Ina delta, a pod počasnim pokroviteljstvom gradonačelnika Milana Bandića, bodovan za FIA Europski rally trophy, Alpe Adria rally Cup, Prvenstvo Republike Hrvatske (dva bodovna natjecanja) i Otvoreno prvenstvo Zagreba (Regija Sjever HAKS-a) okupio je 62 posade iz Hrvatske, Austrije, Italije, Slovenije, Češke, Mađarske, Velike Britanije i Njemačke.
Prvu večer, na tradicijskom brzincu uz Zagrebački velesajam atraktivne nastupe najboljim je vremenom otvorio Šebalj, do sad najtrofejniji ove najstarije reli manifestacije u nas.
Ponovio je to i u drugom, noćnom prolasku, no, prvi je dan na čelu ljestvice uspješno s dva najbolja rezultata u Dugom Selu oko Martin Brega, zaključio češki tandem Tomaš Pospišilik i Jiri Havorka (Škoda Fabia R5).
Vodstvo su prepustili sunarodnjacima već na prvom jutarnjem brzincu „Sljeme“, a na kraju se morali zadovoljiti petim mjestom.
Pehistom ove godine zasigurno se može smatrati naš prvak Hideg koji je na čelnoj poziciji bio tek na četiri pojedinačna brzinca i propustio šansu da ponovi uspjeh prošlogodišnje pobjede.
Među prvih deset posada plasirale su se još dvije hrvatske, Mađari Janos Szilagyi – Alexandra Katalin Varadi (AK Delta Sport) na šesto i braća Mislav i Marko Mikulec (AKK Sveta Nedelja) ostvarivši svojim „Renault Cliom RS“ deveto mjesto.
Skromnih sedam desetinki dijelilo je, još jednu izvrsnu domaću posadu, Ivicu Siladića i Jasnu Durak (AK Delta Sport) da u svom „Opel Adamu R2“ ostvare plasman među deset najboljih posada ovogodišnjeg izdanja Delta rallya. Do cilja su stigle 44 posade, među 18 odustalih uglavnom su razlozi tehničke naravi, osim mladog Slovenca Marka Grossija koji se uz suvozača, našeg iskusnog Zorana Raštegorca, u svom „Citroenu C2 R2 Max“ jednostavno katapultirao u duboku šumu na prvom sljemenskom jutarnjem brzincu drugog dana rallya, srećom bez posljedica po vozače.
"Delta" je za hrvatsko prvenstvo bodovana kao dva natjecanja.
Prvi kraći i sa skromnijim bodovima pripao je posadi Šebalj-Sabol, a drugi Hidegu i Kereku koji su nakon četiri natjecanja na polovici sezone vodeći s dostojnim skorom bodova ispred gotovo izjednačenih Szilagyja i Šebalja.
U klasi 5 PH prvi je dan pripao kombiniranoj porečko-zagrebačkoj posadi Denisu Močibobu (AK Buzet Autosport) i Dušku Banjeglavu (AK Delta Timing) u Seat Ibizi Cupra, a drugi veteranu Nenadu Lončariću i Tomislavu Pazmanu (AKK Sveta Nedelja) za upravljačem „Subaru Impreze Sti“.
Prvog dana, na dionici brzinskog ispita uz Velesajam, nastupili su i sudionici Business VIP Kupa (Seat Cupra) čiji je nositelj zagrebački AKK Zanatlija.
U prvoj je utrci, sa samo jednom sekundom prednosti, slavio legenda hrvatskih staza Dubrovčanin Niko Pulić ispred Opatijca Rajmonda Terčića i trećeg Zagrepčanina Gorana Popovića, nekad slavnog relijaša i prvog pobjednika Kupa 2016. godine, dok je u drugoj pobjedu odnio Terčić ispred Pulića za minimalnih jednu jedinu desetinku sekunde.
Treći je bio Zagrepčanin Mario Lozić.
Rezultati, rally ukupni poredak: 1. Bisaha-Tešinsky (Češka, Ford Fiesta R5) 1:35:46,2 sati, 2. Hideg-Kerek (AK Delta Sport, Škoda Fabia R5) +1:33,6 minuta, 3. Šebalj-Sabol (AKK Sveta Nedelja, Hyundai i20 R5) +1:53,2, 4. Zanon-Piceno (Italija, Peugeot 208 R5) +3:47,1, 5. Pospišilik-Havorka (Češka, Škoda Fabia R5) +4:18,3, 6. Szilagyi-Katalin Varadi (AK Delta Sport, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:22,0, 7. Peljhan-Verbič (Slovenija, VW Polo) +7:46,1, 8. Fischer-Suna (Mađarska, Subaru Impreza GC8) +9,06,6, 9. Mi.Mikulec-Ma.Mikulec (AKK Sveta Nedelja, Renault Clio RS) +9:20,0, 10. Dunovsky-Glossl (Češka, Peugeot 208 R2) +9:38,9.