Laszlo Szasz ukupni pobjednik u Skradinu, otvorena brdska sezona

Srijeda, 22. svibnja 2024. 22:03 Napisao/la  Miroslav Krpan
Laszlo Szasz
Laszlo Szasz Foto: Miroslav Krpan

Na jednoj od najljepših hrvatskih brdskih dionica, stazi na ušću Krke, u turističkom biseru Skradinu, „Trkom priko Krke“, kako od milja zovu međunarodnu automobilističku utrku „Nagrada Grada Skradina“, otvorena je ovogodišnja sezona auto utrka na brdskim stazama.

U svom izuzetno uspješnom 18. izdanju ove manifestacije, a sve u zavidnoj i za hrvatske okvire prestižnoj organizaciji Autokluba Mihovil Šibenik, pod pokroviteljstvom Grada Skradina, nastupilo je 165 vozača iz šest europskih zemalja.

Sudionike i gledatelje pozdravio je, u ime domaćina predsjednik Kluba Robert Podrug, dok je postizbornim govorom punim obećanja boljitka mogućeg i nemogućeg u domaćem autosportu utrku otvorio Robert Markt, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza.

Nastupi su bodovani za tri državna prvenstva, Hrvatske, Slovenije i Austrije, u nizu različitih konkurencija, među kojima je posebno priznanje za novi rekord staze duge 3.387 metara u Kategoriji I (turistički automobili), na završnoj svečanosti u centru Skradina, dobio vrhunski europski automobilist, Austrijanac Karl Schagerl, vozeći VW Golf Rally, u prvom skradinskom nastupu i prvoj bodovnoj vožnji 1:32,440 minuta i prosjekom 128,515 km/sat.

MANENICI PRVA HRVATSKA GENERALKA

Mađarski internacionalac Laszlo Szasz, koji već više od deset godina nastupa za AK Dubrovnik Racing, ukupni je pobjednik utrke, ostvarivši formulom Reynard 2 KL Zytec u dvije vožnje vrijeme 3:03,966 minuta s tek 1,132 sekunde prednosti ispred Karla Schagerla, pobjednika Kategorije I.

Treće mjesto pripalo je još jednom austrijskom vozaču Hermannu Waldyju (formula Tatuus Master W17), uz zaostatak 3,695 sekundi.

Najuspješniji slovenski automobilist bio je višestruki prvak susjedne nam zemlje Milan Bubnič, koji je prestižnom Lanciom Delta HF Integrale stigao do četvrtog mjesta ukupnog poretka.

Austrijanci i poneki Slovenac dominirali su rezultatski u prvih 20 po završetku utrke, među koje se 19. mjestom uvrstio još jedan vozač dubrovačkog kluba Stijepo Manenica.

U za njega, od ove sezone novom automobilu VW Golfu Grupe 1, tim je rezultatom ostvario i svoju prvu „generalku“ u utrkama hrvatskog prvenstva Kategorije I.

Kompletno postolje te skupine na otvorenju ovogodišnje sezone i više je nego iznenađujuće, obzirom da su se uz njega na postolju našli klupski mu kolega Mađar Tamas Tomcsanyi (Lada VAZ 2101) i Jurica Majić (AK Ogulin racing) u VW Golfu IV.

Do ovakvog raspleta došlo je nakon odustajanja istinskog favorita, aktualnog i vešestrukog prvaka Dejana Dimitrijevića (AKK Fly with Kolman Zagreb), kojem je novouređeni Seat Leon poslije drugog treninga otkazao poslušnost.

Neposredno po startu prvog službenog treninga sreće nije imao još jedan državni prvak, mladi istarski as Nino Andrejević, ove godine u „dresu“ AK Župa Dubrovačka, koji je svoj Fiat Punto Grupe 2 žestoko sljubio u zaštitnu ogradu i stijenu, samo 30-ak metara nakon startnog pravca preko mosta nad Krkom.

Uz Laszla Szasza, samo su još dvojica aktualnih državnih prvaka na otvorenju sezone stigli do pobjeda u svojim grupama: u Grupi 5 i klasi 5A Puljanin Saša Radola (AK Dubrovnik Racing, Honda Civic TypeR), te u Grupi 6 i klasi 6A Riječanin Marin Božičević (AK Konavle, Peugeot 106).

Dimitrijević i Andrejević su odustali, Ivan Pulić nije nastupio, a Marino Poropat morao se zadovoljiti tek drugim mjestom Grupe 3.

Pobjednici po grupama i klasama,
Grupa i klasa 1
Jurica Majić,
Grupa i klasa 2 Stijepo Manenica,
Grupa i klasa 3 Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka, VW Polo),
Grupa 4 i klasa 4A Željko Pavičić (AK Župa Dubrovačka, Chevrolet Cruze),
klasa 4B Ante Alduk (AK Trogir, Honda Civic),
klasa 5B Stipe Medić (AK Solin, VW Golf IV),
klasa 6B Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica, VW Polo);
Kategorija II Klasa 19 Tamas Kovacs (AK Pelješac racing, Talex M1-Suzuki),
klasa 20 Laszlo Szasz.

Ekipno su trijumfirali vozači AK Dubrovnik Racing sa 60 bodova ispred AK Župa Dubrovačka 46 i AK Trogit s 43 boda.

U hrvatskom brdskom prvenstvu povijesnih vozila ukupni pobjednik bio je aktualni prvak Dorijan Kljun (AK Rijeka, Lancia Delta Integrale), ispred Lea Černija (AKK Potkoš Fužine, Fiat Ritmo) i Božidara Matijaša (AKK Rogoznica, Zastava Yugo).

Ekipnu pobjedu put Gorskog kotara, među šest ekipa, odnijeli su vozači AKK Potkoš iz Fužina.

Hrvatski automobilisti borbu za domaće bodove nastavljaju 1. i 2. lipnja na gostovanju u Crnoj Gori, gdje se vozi FIA CEZ međunarodna utrka Kotor-Trojica 2024. – Memorijal Tripo Bukilica.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.