U Sloveniji, na stazi Ilirska Bistrica – Šembije, vožena je pretposljednja 11. utrka FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama na koju je Talijan Simone Faggioli stigao kao izraziti favorit.
Izvrsnom prvom vožnjom u kojoj je za pola sekunde popravio prošlogodišnji vlastiti rekord staze, neznatno slabijom drugom vožnjom i uz malo sreće Faggioli je slavio šestu pobjedu na utrci europskog prvenstva u susjednoj Sloveniji, koja mu je utrku prije zaključenja sezone u našem Buzetu donijela jubilarni, deseti naslov europskog prvaka.
Nastupilo je 165 vozača iz 11 europskih zemalja koji su, već uobičajeno u Bistrici isprobali i mokru i suhu stazu.
U rezultatima se našlo njih 144, što znači da ih je 21 odustao, gotovo svi zbog tehničkog kvara, a poneki i zbog „preuske“ staze.
Uz europske bodove i niz drugih konkurencija među kojima i državna prvenstva Austrije i Slovenije i Hrvatske. Hrvatske je boje tako branilo 43 vozača iz 18 klubova.
Faggioli će nastup ove godine u Sloveniji vjerojatno pamtiti.
Nije baš sve teklo glatko. Uoči prve bodovne utrke „zaboravio“ je javiti direktoru da želi startati kasnije zbog slabo napumpanih guma (!?), da bi potom pogibeljnom vožnjom i nedozvoljenim pravcem prebrzo stigao do startne linije.
Za to je kasnije zaradio novčanu kaznu direktora utrke.
Takvim okolnostima nisu baš bili oduševljeni u timu glavnog rivala sunarodnjaka mu Christiana Merlija, ali slijedila je druga odlučujuća vožnja.
Faggioli, gotovo sličnim vremenom onom iz prve, na cilju je dočekao informaciju kako se Merliju u trenutku pred sam start ugasio motor njegovog bolida.
Svi pokušaju unutar dozvoljenog vremena i radnji nisu urodili plodom. I bio je to kraj ovosezonskog rivalstva. Merli nije startao i ostao bez bodova.
Faggioli je svojim bolidom „Norma M 20 FC“ novi rekorder staze duge 5.010 metara u vremenu 1:59,558 minuta i prosjekom 150,87 km/sat, šesti je put pobjednik slovenskog ponosa utrke u Ilirskoj Bistrici i osobno najzadovoljniji desetim naslovom prvaka Starog kontinenta.
Drugo mjesto ukupnog poretka pripalo je Čehu Milošu Benešu (Osella FA 30) uz zaostatak u dvije vožnje 15,207 sekundi, dok je treći bio Talijan Fausto Bormolini u formuli „Reynard K02“ i 19,611 sekundi viška.
Među prvih deset prototipova i formula ugurao se na sedmu poziciju tek jedan vozač Kategorije I Austrijanac Karl Schagerl u VW Golfu Rallye TF SI-R.
Najuspješniji hrvatski vozač bio je Zagrepčanin Domagoj Pereković (AKK Zanatlija) u robusnom „Mitsubishi Lanceru Evo IX“ osvojivši 19. mjesto ukupnog poretka, ali i četvrto Kategorije I.
Perekoviću je ipak važniji izvrstan rezultat s ove utrke za domaću konkurenciju osvojivši tako četvrtu ovogodišnju pobjedu Kategorije 1 PH, približivši se tako svom prvom naslovu državnog prvaka na brdu.
Drugi je bio Mađar Istvan Kavecz (AK Dubrovnik racing) u „BMW E 90“, a izvrstan treći Bojan Juranić (AKK Petar Klepac) u „Renault Cliu Sport 2.0“.
Bez bodova je ostao, odustajanjem u prvoj vožnji, Mario Jurišić (AK RI autosport), kao i favorit Kategorije II Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing) u kojoj je pobjeda pripala Splićaninu Petru Dajaku (AK Solin) u Formuli Gloria C8F.
Grupu A za PH superiorno je dobio Mađar Laszlo Hernady (AK Dubrovnik racing) u Mitsubishi Lanceru Evo IX, ispred takmaca za naslov Splićanina Alduka i Zagrepčanina Banjeglava.
Grupu N pak dobiva mladi Puljanin Saša Radola (AMK No Traction) smanjivši prednost Điva Franića (AK Dubrovnik racing) na samo pola boda (u brutu).
Ekipno, a tko drugi do Dubrovčani, već gotovo opet prvaci.
Kod hrvatskih „povjesničara“ još jedna u nizu pobjeda, šesta ove sezone, na putu osmom naslovu prvaka Matuljca i veterana automobilizma Mladena Sigurnjaka, ove godine vozača Autokluba Opatija koji je novom pobjedom gotovo „zacementirao“ ekipni naslov PH povijesnih vozila.
Drugi je na utrci bio Antonio Hernaut (AKK Zanatlija), a treći Dorijan Kljun (AK Opatija).
Slovenski euro spektakl je za nama.
Kroz deset dana slijedi hrvatski, onaj veliki, najveći, najstariji, u srcu poluotoka Istre, u „gradu tartufa i piva“, a već 36 godina gradu automobilizma. Buzet spremno čeka 200-tinjak automobilista Europe od 15. do 17.rujna na „Buzetskim danima“, posljednjoj stanici europskog prvenstva, a pretposljednjoj hrvatskog.
Rezultati,
ukupno 1. Faggioli (Italija, Norma M20 FC) 3:59,537 minuta (zbirno vrijeme 2 vožnje), 2. Beneš (Češka (Osella FA 30) +15,207 sekundi, 3. F. Bormolini (Italija,Reynard K02) +19,611, 4. Neveril (Češka, Norma M20 FC) +30,767, 5. D. Michl (Češka, Lotus Elise) +33,923,... 12. Bubnič (Slovenija, Lancia delta HF Integrale) +43,823,...19. Pereković (AKK Zanatlija, Mitsubishi Lancer Evo IX) +50,283,... 26. Dajak (AK Solin, Formula Gloria C8F) +59,124, 27. Kavecz (AK Dubrovnik, BMW E90) +1:00,993;
Prvenstvo Hrvatske,
kategorija I 1. Pereković, 2. Kavecz, 3. Juranić (AKK Petar Klepac, Gerovo, Renault Clio Sport 2.0), 4. Hernadi (AK Dubrovnik racing, Mitsubishi Lancer Evo IX), 5. Nišević (AKK Velika Gorica, Renault Megane),
kategorija II 1. Dajak, 2. Balatincz (AK Dubrovnik, Formula 2), 3. Cossetto (AKK Zanatlija,
Formula Opel Lotus: ekipe 1. AK Dubrovnik racing 63,5 boda, 2. AKK Zanatlija 54,5, 3. AK Solin 43 boda,
PH povijesna vozila,
ukupno 1. Sigurnjak (AK Opatija, VW Golf ), 2. Hernaut (AKK Zanatlija, Opel Corsa Csi), 3. Kljun (AK Opatija, Fiat Ritmo),
ekipe 1. AK Opatija 79 bodova, 2. Klub Belson Nostalgija 40, 3. AKK Zanatlija 23.