Trinaesto izdanje utrke Formula driver „Nagrada Kanfanara 2021.“, po svim je predviđanjima, u predivnom i jesenjim suncem obasjanom pitoresktnom Limskom kanalu, trebalo proteći daleko lakše i brže, no 134 sudionika, u više konkurencija, imalo je što pokazati na dobro pripremljenoj, očito i zahtjevnoj stazi, dugoj 3.500 metara uz devet šikana usporenja.
No, već s treninzima počelo je, zbog prethodnih izlijetanja, sa češćim prekidima, ponavljanjima vožnje, „rasturanja“ barijera u šikanama, što više bilo je „istraživanja“ obližnje šume, okretanja na krov, na bok,...
Prva je vožnja potrajala puna četiri sata, druga, kada su se strasti i htijenja dobra rezultata primirile, upola manje. Ipak, natjecanje je uspješno privedeno kraju, u kasnim poslijepodnevnim satima, prije sumraka. U konačnici, bez plasmana je ostalo čak 25 sudionika, srećom bez posljedica po vozače.
Očekivani troboj ovogodišnjih velikana formule driver upravo je tako i okončan.
Sva trojica ponovo na postolju „generalke“ i u borbi za završni trofej kroz mjesec dana na Grobniku.
Najboljim rezultatima dviju vožnji, od kojih je ona druga u vremenu 1:56,582 minuta, prosjekom 108,078 km/sat, proglašena i rekordom staze „Lim“, do druge ovosezonske pobjede stigao je Talijan Franco Giacomazzi u vrhunski pripremljenoj Lancia Delti Evo.
Do trijumfa je stigao s 415 tisućinki prednosti ispred Zagrepčanina Hrvoja Belinića (AK Pula-Rovinj) u Renault Cliu Cup, dok se „tek“ trećim mjestom morao zadovoljiti, trenutno zasigurno najbolji Istrijan Marino Poropat, vozač pazinskog Istra racing teama, za upravljačem Renault Clia E1. U dvije je vožnje ubilježio zaostatak za pobjednikom od 6,344 sekunde.
Petim mjesto „generalke“ do pobjede, u konkurenciji devet juniora, stigao je Zagrepčanin Matej Radovanović (AK Ina Delta) ispred Renata Herca iz AK RI autosport.
Konačno, u četvrtom ovogodišnjem ogledu najbolja hrvatska vozačica Iva Damarija (AK Pula-Rovinj) uspjela je „skinuti“ trenutno vodeću i trostruku pobjednicu u dosadašnjim utrkama Slovenku Sanju Paradiž.
Mali i papreni Autobianchi A112 bio je brži od Suzuki Cultusa, u dvije vožnje, za 5,778 sekundi.
U konkurenciji čak 26 klubova najboljom se ekipom, po drugi put ove godine, uz stopostotni bodovni skor, potvrdila ekipa Autokluba Pula-Rovinj, učvrstivši se na čelu ljestvice, a ovog puta ispred još dva istarska kluba, „Buzet Autosport“ i pulskog „No Traction“.
Međunarodno formula driver natjecanje bodovano je za HAKS Kup, Prvenstva Auto i karting lige Zapad (Istarska i Primorsko-goranska županija) i Auto i karting saveza Istre, te zasebnu Nagradu organizatora – Prvenstvo Istarske rivijere, u kojoj je, u konkurenciji 77 vozačica i vozača pobjedom slavio Talijan Marco Mazzoni u Ford Sieri 2.0 T, ispred sunarodnjaka Cesare Bezzia (Citroen Saxo VTS) i Steeva Zonte (Renault 5 GT Turbo).
Iza još jedne uspješne organizacije automobilističke utrke u Limskom kanalu stoji iskusna ekipa entuzijasta Autokluba „Poreč Motorsport“ i suorganizatora AKORK „Skok racing 1993“, koji su 13. i 14. studenog domaćini i organizatori završnice ovogodišnje sezone Formule driver na Automotodromu Grobnik.
Rezultati – HAKS Kup,
ukupno 1. Giacomazzi (Italija, Lancia Delta Evo) 3:53,927 minuta, 2. Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault Clio Cup) +0,415 sekunde, 3. Poropat (AK Istra racing team Pazin, Renault Clio E1) +6,344, 4. Čičko (AK Buzet Autosport, Fiat 500) +11,346, 5. M. Radovanović (Seat Ibiza Cupra 1.8) +12,710, 6. Kokotec (oba AK Ina Delta Zagreb, Škoda Fabia 1.8) +14,643, 7. N. Damarija (AK Pula-Rovinj, Autobianchi A112) +18,664, 8. Herc (AK RI autosport, Renault Clio Williams) +20,013, 9. Zilli (Renault Clio) +23,360, 10. S. Prodan (oba AK Buzet Autosport, Citroen C2) +24,389;
vozačice 1. I. Damarija (AK Pula-Rovinj), 2. Paradiž (Slovenija), 3. Bressan (AK Buzet Autosport);
juniori 1. M. Radovanović, 2. Herc, 3. Leš (AK Zagorje);
pobjednici po klasama 1-Ivan Višković (AK No Traction Pula), 2-Marko Mirosavljević (AK Pula-Rovinj), 3-Nenad Damarija, 4-Marin Leš, 5-Sanjin Prodan, 6-Franco Giacomazzi, 7-Vjekoslav Čičko i 8-Hrvoje Belinić;
ekipe 1. AK Pula-Rovinj 60 bodova, 2. AK Buzet Autosport 52, 3. AK No Traction 47 bodova.