Automobilističko prvenstvo na brdskim stazama ulazi u završnicu.
Sljedeća destinacija, ne samo europskih asova, već i hrvatskih vozača je u Sloveniji.
U Ilirskoj Bistrici ovog vikenda, od 27. do 29. kolovoza, vozi se pretposljednja utrka FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama, ujedno bodovno natjecanje više različitih sustava, na kojoj se očekuje nastup 211 automobilista iz 11 europskih zemalja raspoređenih u 30-tak klasa sportske kategorije II (formule i prototipovi), odnosno turističke kategorije I i povijesnih vozila.
Uz europsko klasično boduje se europsko za povijesna vozila, te državna prvenstva Austrije, Hrvatske i Slovenije, Pokal AŠ 2005, te austrijsko, slovensko i hrvatsko prvenstvo povijesnih vozila, što ukupno čini deset različitih konkurencija.
Na „27. GHD Q Max Petrol Ilirska Bistrica 2021.“, najznačajnijoj automobilističkoj priredbi u Sloveniji, koja se već 14 godina boduje za prvenstvo Starog kontinenta, nastup je prijavilo 47 hrvatskih vozača iz 21 kluba, čime su, poslije 80 Slovenaca druga nacija po zastupljenosti.
Hrvatsku elitu predvode vodeći u dvije kategorije hrvatskog prvenstva, Domagoj Pereković (AKK Zanatlija Zagreb) u Mitsubishi Lanceru Evo IX u Kategoriji I turističkih vozila i Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing) u Kategoriji II (formule i prototipovi) sa Formulom Reynard F3000.
Iako se Pereković bodovno odmakao od konkurenata, s četiri zaslužene pobjede ove sezone, trenutno su u vodećoj trojci još Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica) u Seat Leonu R, te mladi Riječanin Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka) sa Škoda Fabiom S2000, ujedno lider grupe A domaćeg prvenstva.
Pereković je nadmoćno vodeći i u grupi E1, dok grupu N prevodi Crnogorac Nikola Radnjić u „dresu“ AK Dubrovnik Racing. Upravo njegov klub bodovno je daleko odmakao u konkurenciji 33 hrvatske ekipe i nadomak je novog naslova prvaka.
Domaćini se uzdaju u vrhunski rezultat njihovih aduta braće Patrika i Aleksandra Zajelšnika u prototipovima Norma M20 FC, Vladimira Stankoviča u formuli Lola B09, te Milana Bubniča u „turističkoj“ već legendarnoj i trofejnoj „Lancia Delta Integrale“ grupe E1.
Uz njih tu je i nekadašnji europski prvak Aleš Prek (Honda Civic TypeR), koji je i ove sezone, nakon deset godina, nadomak osvajanja naslova europskog pobjednika grupe 5.
Do kraja europskog prvenstva nedostaju bodovi iz Slovenije i Hrvatske, u Ilirsku Bistricu stižu svi najbolji europski asovi.
Pažnju privlači,već uobičajeno u Kategoriji II, talijanski dvoboj višestrukog europskog prvaka Simone Faggiolia (Norma M 20 FC klase CN/E2-SC -3000) koji je na cilj u Šembijama već osam puta stigao kao pobjednik i Christiana Merlija (Osella FA 30 Zytec LRM klase D/E2-SS -3000), koji još nije slavio na slovenskoj stazi.
Faggioli je ujedno i rekorder staze u vremenu 1:57,469 minuta ostvaren 2019. godine.
U Kategoriji I FIA EHC vodeći je Talijan Antonino Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX) sa 25 bodova prednosti ispred Preka.
Ono što je hrvatskim ljubiteljima brzina i brdskih utrka zanimljivo, ovogodišnji su nastupi i zapaženi rezultati na europskoj sceni, u njegovoj drugoj sezoni auto utrka, a prvoj euro, riječkog 18-godišnjeg asa Matije Jurišića.
Nakon nastupa i osvajanih bodova na utrkama u Češkoj, Italiji i Poljskoj Matija je treći u svojoj FIA Grupi 4, samo bod manje od drugoplasiranog, a sedmi je među 47 osvajača bodova Kategorije I.
S obzirom da se Bistrica boduje i za PH, pa je veći broj hrvatskih vozača, nastup među 55 sudionika europskog bodovanja prijavili su još Szasz, Pereković i Hernady.
Utrku organizira ljubljanski Autoklub Olimpija u suradnji sa slovenskim automobilističkim savezom AŠ 2005.
Vozi se na atraktivnoj i zahtjevnoj stazi dugoj 5.010 metara, na dionici od Ilirske Bistrice do Šembija, i ove godine na dijelovima obnovljenog asfalta i sigurnosno branicima još bolje osigurane.
Izuzetno je posjećena, a među ljubiteljima brzina veliki je broj Hrvata obzirom da je staza nadomak graničnog prijelaza Rupa ( 10 km ), a ujedno je mnogima priprema za posjet rujanskoj tradicionalnoj i najvećoj hrvatskoj utrci europskog prvenstva u Buzetu jubilarnim „40. Buzetskim danima 2021.“.
Naravno, ne smije se zaboraviti da se utrka odvija u suglasju nacionalnih zdravstvenih i stožernih epidemioloških tijela Slovenije, pa su tako svi sudionici, a i gledatelji, obvezni posjedovati neki od, sad već međunarodno uobičajenih oblika zagarantiranog prisustva manifestaciji.
U subotu, 28. kolovoza, na rasporedu su čak tri treninga, prvi u 10 sati, dok se bodovne vožnje održavaju u nedjelju sa startom već od 9 sati ujutro, odnosno 13 sati drugom vožnjom.