Faggioli postavio rekord staze, Dimitrijević pobijedio ispred Perekovića

Utorak, 31. kolovoza 2021. 13:56 Napisao/la  Miroslav Krpan
Simone Faggioli
Simone Faggioli Foto: Miroslav Krpan

U susjednoj Sloveniji, na stazi Ilirska Bistrica-Šembije, dugoj 5.001 metar, održana je pretposljednja utrka FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama u kojoj je nastupilo 198 vozača, među kojima i poneka vozačica, iz deset europskih zemalja.

U više različitih bodovnih sustava, uz one za kontinentalno prvenstvo, vožena su i nacionalna Austrije, Hrvatske i Slovenije. Za Prvenstvo Hrvatske nastupilo je 39 vozača iz 18 klubova.

Talijanski automobilistički as Simone Faggioli ukupni je pobjednik „27. GHD Q Max Petrol Ilirska Bistrica 2021.“, najznačajnije automobilističke priredbe u Sloveniji, čiji je organizator AK Olimpija Ljubljana u suradnji s nacionalnim savezom AŠ 2005.

Faggioli je u prototipu Norma M 20 FC, deveti puta pobijedio na bistričkoj utrci, a tijekom druge vožnje postavio i novi rekord staze u vremenu 2:04,011 minuta, prosjekom vožnje 145,44 km/sat.

Faggioli je bio i do sada rekorder, s bržim vremenom iz 2019.godine, ali je u međuvremenu na stazi došlo do infrastrukturnih promjena izgradnjom jednog rotora, a duž pet kilometara postavljene su dvije šikane usporenja.

Njegov najveći rival, trenutno vodeći europskog prvenstva, sunarodnjak Christian Merli, u prototipu Osella FA 30 Zytec LRM, u dvije je vožnje zaostao gotovo tri sekunde i morao se zadovoljiti drugim mjestom, dok se na pobjedničko postolje kategorije II popeo i prošlogodišnji pobjednik u Ilirskoj Bistrici, kada se nije vozilo FIA EHC, Francuz Sebastien Petit (Norma NP01-2) uz zaostatak od 12,286 sekundi, nakon što je u prvoj vožnji bio četvrti iza Čeha Trnke..

DIMITRIJEVIĆ ISPRED PEREKOVIĆA

U Kategoriji I europskog prvenstva pobjedu je odnio ljubimac publike Austrijanac Karl Schagerl, osvojivši ukupno osmo mjesto svojim prebrzim VW Golfom Rallye.

Odustajanjem našeg trofejnog prvaka Mađara Laszla Szasza, kojem je formula otkazala poslušnost samo pet metara nakon starta u drugu vožnju, kao najbolji hrvatski vozač ugodno je iznenađenje priredio, vrhunskom drugom vožnjom Zagrepčanin Dejan Dimitrijević, osvojivši u svom Seat Leonu 14. mjesto „generalke“, pobijedivši tako u Kategoriji I Prvenstva Hrvatske.

Odvezao je dvije ujednačene vožnje 2:28,807 i 2:28,559 minuta, u prvoj bio tri sekunde slabiji od lidera ovogodišnjeg prvenstva Domagoja Perekovića (Mitsubishi Lancer Evo IX), kojem su tehničke poteškoće u drugoj vožnji uzrokovale slabije vrijeme, pa je na kraju, uz zaostatak od 4,215 sekundi, bio drugi u PH.

Pomalo iznenađujuće ove sezone, na treću se poziciju Kategorije I PH plasirao Mađar Laszlo Hernady (Mitsubishi Lancer Evo VIII), koji je u konačnici, nakon dvije vožnje, bilo brži za nepune dvije sekunde od mladog Riječanina Matije Jurišića (Škoda Fabia S2000), koji se ovog puta morao zadovoljiti četvrtim mjestom Kategorije I PH i drugim Grupe A.

No, Jurišić je, kao jedini hrvatski automobilist koji ove sezone u kontinuitetu vozi europsko prvenstvo, prije posljednje utrke u Buzetu, nakon četiri svoja bodovana nastupa zadržao drugu poziciju FIA Grupe 4 i sedmu Kategorije I Prvenstva Europe.

U hrvatskom prvenstvu, pored pobjednika u grupi E1 Dimitrijevića i grupi A Hernadyja, u grupi N, izostankom do sada vodećeg Nikole Radnjića, pobjedu je slavio njegov klupski kolega Dubrovčanin Đivo Franić (Honda Civic EK4) s tijesnom prednošću od 722 tisućinke sekunde ispred Danijela Šimunovića (Honda Civic).

Franić je preuzeo i vodeću poziciju u PH.Među 14 klupskih ekipa novo slavlje već gotovo sigurnih prvaka AK Dubrovnik Racing, kojima su bodove donijeli Hernady i braća Franić, dok su drugoj ekipi AK Župa Dubrovačka bodove ostvarili Riječani Ivan Jaranović (pobjednik klase E1-15) i Matija Jurišić (pobjednik klase 8), ove sezone na posudbi u župskom klubu.

U hrvatskom prvenstvu povijesnih automobila nova pobjeda Dina Čućića ispred klupskog kolege Dorijana Kljuna, koji su uz Lea Černija donijeli ekipnu pobjedu svom Autoklubu Opatija, gotovo sigurnim ponovo prvacima Hrvatske.

Hrvatsko se prvenstvo nastavlja 18. i 19. rujna na jubilarnoj 40. utrci „INA Buzetski dani 2021.“, pretposljednjoj stanici domaćeg, a posljednjoj europskog prvenstva u Buzetu.

Rezultati,
ukupno 1. Faggioli (Italija, Norma M 20 FC) 4:08,312 minuta (vrijeme 2 vožnje), 2. Merli (Italija, Osella FA 30 Zytec LRM) +2,928 sekundi, 3. Petit (Francuska, Norma NP01-2) +12,286, 4. Degasperi (Italija, Osella FA30) +13,663, 5. Trnka (Češka, Norma M20 FC) +14,496,...8. Schagerl (Austrija,VW Golf Rallye-Kat.I) +32,150,... 14. Dimitrijević (Hrvatska,Seat Leon) +49,054, 15. Pereković (Hrvatska, Mitsubishi Lancer Evo IX) +53,269,... 18. Bubnič (Slovenija, Lancia Delta HF Integrale) +1:02,382,... 38. Hernady (Hrvatska,Mitsubishi Lancer Evo VIII) +1:28,145.
Prvenstvo Hrvatske,
Kategorija I 1. Dimitrijević (AK Velika Gorica), 2. Pereković (AKK Zanatlija Zagreb), 3. Hernady (AK Dubrovnik Racing);
Grupa N 1. Đ. Franić (AK Dubrovnik Racing), 2. Šimunović (AKK Fly with Kolman), 3. Marotti (AK Opatija Motorsport);
Grupa A 1. Hernady, 2. Jurišić, 3. Batalić (AK Solin);
Grupa E1 1. Dimitrijević, 2. Pereković, 3. Jaranović;
ekipe 1. AK Dubrovnik Racing 73,5 bodova, 2. AK Župa Dubrovačka 50,5, 3. AKK Fly with Kolman 47,5.
PH povijesna vozila,
ukupno 1. Ćućić, 2. Kljun (oba AK Opatija), 3. Vičević (AK Rijeka);
ekipno 1. AK Opatija 55 bodova, 2. AKK Rogoznica 15, 3. AK Rijeka 15.

Fotogalerija Miroslav Krpan

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.