Prošlu 2020. godinu mnogi žele zaboraviti prvenstveno zbog svjetske pošasti pandemije virusa korona, koja je, uz brojna ograničenja okupljanja i uobičajenog življenja, bila i povodom izostanka natjecanja u većini automobilističkih disciplina znanih na ovim našim prostorima.
Među njima bila je i „formula driver“, posljednjih godina najmasovnija, a koju su u vozačkim krugovima obožavali brojni.
Ovih se dana pomalo, ali sigurno, vraća sve na ono staro.
Raspisan je ovogodišnji HAKS Kup formule driver s pet ustaljenih utrka u Buzetu, na Učki i Kleku, u Limskom kanalu i završinica na Automotodromu Grobnik.
Na dijelu najpoznatije domaće brdske staze u Buzetu (duljina 4.400 metara), sedmi će se puta okupiti sudionici još uvijek najmlađe domaće automobilističke discipline.
Svojevrsna kombinacija brdskih utrka i autoslaloma, preslikana je od Talijana, već na prvom „postkorona“ okupljanju privukla je pažnju čak 180 vozačica i vozača iz četiri zemlje.
U bodovanju HAKS Kupa je stotinu vozačica i vozača iz 29 hrvatskih klubova, među kojima i šest Slovenaca, dva Talijana i jedan Austrijanac. Ostalih 80 nastupa za Nagradu organizatora.
Ujedno se boduju i Prvenstva Auto i karting lige Zapad HAKS-a, te Auto i karting saveza Istre.
„Signum Max formula driver – Memorijal Mladen Žulić i Moreno Komar“, natjecanje koje je posvećeno sjećanju na nekadašnje vrsne buzetske automobiliste, koji su nas prerano napustili, brojem sudionika gotovo je dostiglo prethodna izdanja.
Ovom manifestacijom, koja će svojim dvodnevnim sadržajnim programom u subotu 19. i nedjelju 20. lipnja prerasti u svojevrstan oktanski spektakl, otvara se ovogodišnja sezona Formule driver čiji je organizacijski nositelj Autoklub Buzet Autosport, ujedno začetnik discipline na ovim našim prostorima.
Prijavljeni su svi najbolji, a predvodi ih pobjednik sezone 2019.
Talijan Marco Tessari koji će se ponovo predstaviti jednim od najmanjih sportskih automobila na hrvatskim stazama, ali „paprenim“ „Fiat 500 Proto Suzuki“.
Prije dvije godine pobjede u Buzetu i na Učki presudile su za naslov najboljeg, dok je na kraju sezone, pobjedama u Limskom kanalu i na Grobniku Zagrepčanin Hrvoje Belinić (AK Pula Rovinj) uspio izravnati broj bodova, ali dostatan za status viceprvaka.
Treći, te godine, bio je Marino Poropat (AK Istra racing team Pazin) s preostalom pobjedom sezone, onom u Ogulinu.
Na startu nove sezone nema braniteljice naslova najbolje vozačice Aleksandre Jurdana (AK RI autosport), ali zato vrijedi očekivati dvoboj najbolje vozačice formule driver do sada Talijanke Romine Bressan (AK Buzet Autosport) i najtrofejnije hrvatske automobilistkinje Puljanke Ive Damarija (AK Pula Rovinj). Najbolji junior 2019., ujedno i naj junior auto sezone u nas, Riječanin Marin Božičević (AK RI autosport) „prerastao“ je tu kategoriju i sad se bori isključivo u klasama i generalci.
Raduje najava nastupa čak 14 juniora, među kojima su neki već vrsni majstori volana.
Prvi „formula driver“ nastup imat će tako najbolji hrvatski automobilist (i junior) sezone 2020. godine Riječanin Matija Jurišić (AK RI autosport).
Braća Hrvoje i Domagoj Belinić (Piula-Rovinj), Donald Milokanović (Skok racing 1993), Vjekoslav Čičko (Buzet Autosport), Marino Poropat (IRT), te Austrijanac Dragan Gajić garancija su žestokih borbi za pobjedničko postolje.
A brojni drugi spremni su nas iznenađenja.
Subotnja verifikacija i tehnički prijam odvijat će se od 15 do 18 sati, dok nedjeljno jutro od 8,30 sati kreće s treninzima, a prva od dvije bodovne vožnje starta u 11,15 sati, nakon svečanog otvaranja na Mostu.