Brdsko prvenstvo završava jubilarnom trkom u Dubrovniku

Petak, 10. listopada 2025. 16:27 Napisao/la  Miroslav Krpan
Niko Pulić
Niko Pulić Foto: Miroslav Krpan

Svjetski znani turistički centar, mamac mnogima ne samo ljeti, i ovih dana pohode turisti sa svih strana. No, vikend pred nama, od 10. do 12. listopada, pridružit će im se i stižu oktanski poklisari u grad podno Srđa, u Dubrovnik, na svojevrsno slavlje.

Održava se jubilarna međunarodna 25. utrka na brdskim stazama „Nagrada Dubrovnika 2025.“ , koja već iz dodatka samom nazivu odaje počast dvojici zaslužnih entuzijasta i veličinama automobilizma izuzetno zaslužnima da su članovi ponosnog organizatora Autokluba Dubrovnih Racing stigli do ovog jubileja, a to su „Memorijal Željko Đuratović“ i „Trofej Dubravko Čikor“.

Jubilarna utrka na brdu posljednja je ovogodišnjeg bodovanja Prvenstva Republike Hrvatske za Kategoriju I (turistički automobili), Povijesne automobile, te „AMSCG za Prvenstvo AKSCG“, prevedeno Prvenstvo Crne Gore.

Pokrovitelji utrke su Grad Dubrovnik i domicilna turistička zajednica.

Od prije pet godina vozi se na novoj stazi, četvrtoj u nizu na kojoj se tijekom godina vozilo u dubrovačkom okruženju od mora uzbrdo, privukao je veliki interes čak 147 automobilista iz Hrvatske, Crne Gore i Slovenije.

Među sudionicima su 93 vozača, tek dvije hrvatske vozačice iz 25 klubova.

Iz Crne Gore stižu tri vozačice. Staza je na dionici Most Franje Tuđmana – Osojnik, u duljini 3.345 metara, sa 17 zavoja i usponom od 7,56 posto, uz jednu „šikanu“ usporenja brzine.

Brdsko prvenstvo Hrvatske već tradicionalno završava u Dubrovniku, nakon pet mjeseci i poslije utrka u Skradinu, na Kleku (Ogulin) i Malački, Stubičkim Toplicama, Cazinu (BiH), Ilirskoj Bistrici (Slovenija) i Buzetu, nastupom u obje sportske kategorije i povijesnoj konkurenciji do Dubrovnika čak 160 vozača i vozačica 39 hrvatskih klubova.

Uoči posljednjeg nastupa niz je nepoznanica, uz tek jedno sigurno ime s obranom dvostrukog naslova hrvatskog državnog prvaka u veličanstvenom šampionu Dejanu Dimitrijeviću (AKK Fly with Kolman Zagreb) i to Kategorije I i Grupe 1.

No, u ukupnom poretku predstoji borba za drugo i treće mjesto, a u igri su Matija Jurišić, Eris Marotti i Niko Pulić.

DUELI ZA PRVAKA

U preostalim grupama matematika igra važnu ulogu. Boduju se sve utrke sezone, pa se tako za tron prvaka Grupe 2 bore automobilistička veličina i ikona, pojam hrvatskog auto sporta Konavljanin Niko Pulić (AK Konavle, Lamborghini Huracan ST Evo II) uz konto 93 boda spram Erisa Marottija (Škoda Fabia R5), svestranog vozača AK Opatija Motorsporta, koji ima 13 bodova manje.

U Grupi 3 za prvaka će zaplesati ove sezone „ogulinski bljesak“ Marko Pleše (VW Polo) iz AK Ogulin Racinga koji ima 13 bodova prednosti ispred istarskog asa u dresu AK Dubrovnik Racinga Marina Poropata (Renault Clio).

Titulu im ne može ugroziti, usprkos četiri pobjede u samo četiri „domaća“ nastupa, prošlogodišnji europski prvak, ove godine prvak FIA Grupe 4 i treći europske generalke, mladi riječki as Matija Jurišić (Peugeot 308 1.6 TCR) koji u domaćem prvenstvu brani boje AK Župa Dubrovačka.

Vrh ljestvice Grupe 4 dvojicu najboljih do sada dijeli sa samo osam bodova. U prednosti je Splićanin Ante Alduk (Honda Civic TypeR) iz AK Pelješac Racing ispred branitelja naslova državnog prvaka Selčanina Borisa Katića (Citroen Saxo), još jednog asa s Kvarnera koji vozi za klub s juga Hrvatske AK Župa dubrovačka.

Grupa 5 gotovo je cijelu sezonu prvrtljiva, a dva su se vozača iskristalizirala za dvoboj završnice državnog prvaka. Stipe Medić (VW Golf IV) iz AK Solin, nakon izjednačenog skora uoči Buzeta, upravo je poslije toga stekao znakovitu prednost 15 bodova ispred Riječanina Marina Božičevića (Peugeot 106), ove sezone vozača AK Oroslavje, koji je na buzetskoj stazi izvrsno prošao u težoj nesreći.

No, u 20 dana pripremljen je novi auto baziran na dosadašnjoj uspješnici čemu je 24-satnim radom kumovao nekadašnji as, mentor i Marinov otac Vlado, velemajstor zanata kada su automobili u pitanju.

I preostaje Grupa 6 u kojoj Sandi Peteh, još jedan Istranin, a vozač AK Dubrovnbik Racinga u Hondi Civic ima 12 bodova više od branitelja naslova Ivana Grozdanića (VW Polo) iz AKK Rogoznica. No, matematički, ali težim putom, tek uz poneki preduvjet, do naslova može i Deni Kmetović (AK Župa dubrovačka, Škoda Octavia).

EKIPNA TITULA PITANJE PONOSA DUBROVAČKOG OKRUŽJA

Za kraj ekipni sraz dvije „reprezentacije“ krajnjeg juga Hrvatske, (dobro)susjedski dvoboj, već znan iz ranijih sezona za prestižnu titulu najboljeg kluba na brdskim stazama.

Višestruki prvaci AK Dubrovnik Racing s „punom“ klupom rezervi, čak 18 vozača u svakoj grupi i bodovnoj klasi svog junaka ima, a sastav je: Đ. Franić, Blažina, Batina, F. Knego, Čagalj, Fabijančić, Peteh, Tatalović, Milković, Radola, M. Franić, Ilić, Poropat, Tocsanyi, Ž. Knego, Radnjić, Slade i Z. Dubreta.

Suprotstavit će im se i nastojati dostići osam bodova tek osmočlana „reprezentacija“ AK Župa dubrovačka u sastavu: Hernaut, Barović, Kmetović, Sikirica, Katić, Jurišić, Đajić i Andrejević.

Rezultat – neizvjestan!

Pobjednike će iznjedriti „štoperica“ na samoj stazi, kombinacije su razne, vozači odlučuju.

Verifikacija i tehnički prijam odvija se u dva dijela, prvi dio u petak od 15,30 do 19 sati, a drugi u subotu od 8,30 do 9,30 sati. Prvi, od dva zacrtana službena treninga vozi se u subotu od 12 sati.

Bodovne utrke na rasporedu su u nedjelju, prva od 10 sati, dok će se nagrade dijeliti oko 18,30 sati.

Vozaču koji ostvari najbolje vrijeme staze „Dubrovnik“ dodijelit će se „Trofej Dubravko Čikor“.