Grad Poreč i Autoklub Poreč Motorsport ugostili su članove Upravnog odbora HAKS-a, a prigoda je iskorištena za prezentaciju novih projekata auto sporta u Hrvatskoj
Na poziv Grada Poreča i Autokluba Poreč Motorsport, Upravni odbor Hrvatskog auto i karting saveza, uz članove Nadzornog odbora, održao je redovnu radnu sjednicu, nakon duljeg vremena izvan sjedišta Saveza, što je na neki način koncept kojeg je, u cilju približavanja i popularizacije auto i karting sporta u Hrvatskoj, najavio odnedavni novi predsjednik Davorin Štetner.
Sjednici na kojoj je razmatrano niz izvješća iz redovnog poslovanja, kao i tijeka aktivnosti automobilističkog i karting sporta, koje su ušle u punu sezonu, prethodio je susret s novinarima u jednom znamenitom kulturnom prostoru Poreča. Istarska sabornica postala je tako mjesto u kojoj se prvi puta govorilo o oktanskom sportu, a najviše o novim i budućim projektima.
GRAD TURIZMA I RALLYJA
U ime grada domaćina, gradonačelnik Poreča Loris Peršurić u najkraćem je oslikao Poreč u kojem zapaženu ulogu ima upravo auto sport.
- Poreč je grad turizma koji godišnje ostvaruje više od devet milijuna noćenja što je deset posto u hrvatskom udjelu, a uz desetke visokokategoriziranih hotelskih i ugostiteljskih objekata, što se protežu duž 50-tak kilometara obale, imamo i osam zatvorenih sportskih dvorana i 30-tak polivalentnih igrališta. Grad sa 20-tak tisuća žitelja s 18-postotnim godišnjim rastom, na jesen će biti jubilarni 20. puta domaćin i nama značajnog Rallya Poreč čijim sudionicima sredinom listopada želimo iskrenu dobrodošlicu, kazao je Peršurić.
U ime Turističke zajednice grada Poreča osnovne je karakteristike predstavio njen direktor Nenad Velenik, dok je istarsku oktansku asocijaciju – Auto i karting savez Istre predstavio predsjednik Marčelo Mohorović, ističući kvalitetan rad devet klubova, stotina sportskih sudaca, ali i rezultatski doprinos blizu 130 licenciranih vozačica i vozača.
- Sport bez biznisa kao niti bez svesrdne pomoći lokalne samouprave ne može opstajati. Stoga su Poreč i Istra pravi primjer kako se sve to može objedniti, organizacijom velikih i zapaženih međunarodnih priredbi, ali i rezultatima samih vozača. Današnje predstavljanje jednog vizionarskog projekta nove cross staze upravo je put kojim moramo ići, a zajedničkim naporima težiti boljem, istakao je Davorin Štetner, predsjednik HAKS-a, zahvaljujući na dobrodošlici i domaćinstvu prve u nizu radnih sjednica UO i NO HAKS-a koje će ubuduće biti održavane u raznim sredinama Hrvatske.
GAMBETIĆI – PARK TEHNIČKE KULTURE
Nadomak Poreča, u malom mjestu Gambetići, već se godinama radi, a sada je u završnoj prvoj fazi izgradnja ovog oktanskog središta, jednog od rijetkih u Hrvatskoj, posebno što se radi o stazi s prioritetno zemljanom površinom. O projektu, svim zamislima i predstojećim aktivnostima govorio je neumorni sportski zanesenjak, prije kojeg mjeseca i dobitnik Nagrade za životno djelo HAKS-a, Edi Milokanović, tajnik AK Poreč Motorsport.
- Ovaj porečki klub djeluje sedam godina, a suradnički stariji AKORK Skok racing 1993 bilježi 27 godina izuzetno uspješnog i plodonosnog rada. Za nama je 170 realiziranih manifestacija u gotovo svim disciplinama auto sporta i kartinga širom Istre, a sad smo pred realizacijom onog što nam je u lepezi aktivnosti nedostajalo. Stazu i sve objekte koji će u skoroj budućnosti niknuti na prostoru od devet hektara zamislili smo kao svojevrsni Park tehničke kulture. Sama staza imat će više varijanti, od one s tisuću do one s 3.500 metara duljine, ovisno o namjeni za autocross, rallacross ili off road. Početkom lipnja planirana je prva službena manifestacija, autocross utrka, a do tada imamo još dosta posla. S vremenom će nicati prateći sadržaji, veliko parkiralište, tribine za gledatelje, infrastrukturni objekti za urede, rukovodstvo, nastavne programe, medijski centar, tehničke službe i slično. Posebnu pažnju imamo namjeru posvetiti svojevrsnom parku za djecu, a u našoj će „areni“, kako je simbolično zovemo, moći uživati svi koji osjećaju višak adrenalina, a vezan je uz brzine, kazao je Milokanović.
NOVI HRVATSKI KUP OD 2020. GODINE
Očito ozbiljan pristup pripremi i utemeljenju novog automobilističkog kupa u nas imaju entuzijasti okupljeni oko tvrtke Bonum Motus, čiji je direktor, ujedno i direktor novoutemeljenog „Toyota Yaris Challenge Cupa“ Aleksandar Saša Egić predstavio novi projekt koji je u prvotnom ciklusu zamišljen za tri natjecateljske sezone.
- U cilju popularizacije natjecateljskog autosporta u nas, kup će zaživjeti kao trogodišnji ciklus 2020-2022.godine, mono kup natjecanje 24 identična automobila marke Toyota Yaris, a uz brojne suradničke tvrtke posebno je značajan doprinos uvoznika tvrtke Toyota Croatia. Puno je novosti koje ćemo uvesti u odnosu na ranija kup natjecanja u nas, a sve kroz stečeno iskustvo i želju drugačijeg partnerstva u široj društvenoj zajednici. Vozit će se na šest manifestacija godišnje, što će biti 12 kružnih bodovnih auto utrka, a uz Hrvatsku planirano je uključenje zemalja našeg okruženja, kazao je Egić, dok je o ulozi hrvatskog uvoznika i partnera u projektu govorio direktor tvrtke Krešimir Bago.
Prvo vozilo vizualno je predstavljeno na stazi u Gambetićima, gdje su svi sudionici porečkog susreta s novinarima i rukovodstva HAKS-a nastavili druženje i sa predstavnicima većine istarskih sportskih autoklubova.