Međunarodna brdska automobilistička utrka „24. nagrada Malačke – Sv.Dujam 2021.“, u organizaciji Splitskog autokluba, bilo je treće ovogodišnje natjecanje najboljih hrvatskih vozača na brdskim stazama.
Uz domaće bodove vozilo se i za FIA Prvenstvo Srednjeeuropske zone i Prvenstvo Regije Jug HAKS-a, a sudjelovalo je 80 vozača.
Generalka je očekivano pripala nositelju Dijamantne kacige HAKS-a Mađaru Laszlu Szaszu, dugogodišnjem vozaču AK Dubrovnik Racing, koji svojom formulom „Reynard F3000 Zytec“ nije dozvolio iznenađenja.
Drugom vožnjom, na stazi u zaleđu Kaštela, dugoj 4.100 metara i najboljim vremenom dana 2:11,629 minuta, uz prosjek 112,133 km/sat, samo je potvrdio svoje vrhunske vozačke vještine i nakon dvije vožnje stekao prednost od 10,557 sekundi pred drugoplasiranim u ukupnom poretku Zagrepčaninom Dejanom Dimitrijevićem (AKK Velika Gorica).
Dimitrijević se, trećom pobjedom u „Seat Leonu 32T“ u posljednje tri godine Kategorije I na ovoj stazi potvrdio kao vrhunski majstor volana, a iz godine u godinu za tri do četiri sekunde ukupno „skidao“ je osobna vremena.
Do trećeg mjesta „generalke“ stigao je Crnogorac Nikola Asanović u prototipu „Norma M20F“, sporiji od Dimitrijevića, u neusporedivoj konkurenciji, tek 31 tisućinku sekunde.
Dimitrijević je pobjedom na Malački „preuzeo“ drugu poziciju Prvenstva Hrvatske s velikih deset bodova zaostatka (odustajanje na Sljemenu) iza favorita za naslov prvaka Hrvatske Zagrepčanina Domagoja Perekovića (AMK Zanatlija) kojeg niti ove godine, a to je niz četiri uzastopno, njegov Mitsubishi Lancer Evo IX baš i ne sluša.
Tehnički kvar u prvoj vožnji, gubitkom 20-ak sekundi, znatno mu je umanjio šanse za pobjedom, ali je zato drugu vožnju odvezao vrhunski, drugim vremenom ukupno. Osvojio je drugo mjesto Kategorije I u kojoj je još jedan izvrstan rezultat, trećim mjestom, ali i pobjedom grupe A, upisao najmlađi hrvatski prvak Riječanin Matija Jurišić (Škoda Fabia S2000), koji u državnom prvenstvu na brdskim stazama brani boje AK Župa Dubrovačka. Uz Dimitrijevića u grupi E1, te Jurišića u grupi A, pobjedu grupe N upisao je Crnogorac Nikola Radnjić (Honda Civic TypeR) u dresu AK Dubrovnik Racing.
Ekipnu pobjedu, među 19 klubova, ostvarili su vozači AK Župa Dubrovačka, tri boda više od vodećih u prvenstvu AK Dubrovnik Racing.
Na redovnom završnom tehničkom pregledu, usprkos dobrom rezultatu, „pao“ je Frane Jukić (AK St.Christopher RT) zbog tehničke neispravnosti svog VW Pola 1.4.
U Prvenstvo povijsnih automobila novo slavlje za vozača Autokluba Rijeka Igora Vičevića.
Poslije Sljemena i Skradina pobjedom je u „VW Scirocco GTI 1.6“ slavio i na Malački, te učvrstio lidersku poziciju poslije tri utrke.
Ipak, do pobjede nije stigao lako, za vratom mu je puhao Karlo Grabar (AK Opatija), koji je u „Fiat Uno i.e Turbo“ zaostao tek 43 tisućinke sekunde.
Ekipno su ponovo, u sastavu Grabar, Ćućić i Kljun, slavili vozači Autokluba Opatija.
Ovogodišnja utrka na Malački protekla je u znatno boljoj organizaciji u odnosu na prošlogodišnju, ali uz neznatno manji broj gledatelja.
Sljedeća utrka za PH boduje se u Crnoj Gori „Kotor 2021.“, već krajem ovog tjedna.
Rezultati – ukupno:1.Szasz (AK Dubrovnik Racing, Reynard F3000 Zytec) 4:26,572 minuta (zbroj vremena 2 vožnje), 2.Dimitrijević (AKK Velika Gorica, Seat Leon 32T) +10,557 sekundi, 3.Asanović (Crna Gora, Norma M20F) +10,588, 4.Dajak (AK St.Christopher RT, Gloria C8F 1.0) +17,639, 5.Duda (Poljska, Hyundai i20 WRC RX M) +22,921, 6.Pereković (AMK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer Evo IX) +25,759, 7.Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Škoda Fabia S2000) +31,701, 8.Hernadi (AK Dubrovnik Racing, Mitsubishi LaNCER Evo VIII) +38,292, 9.Jakšić (Crna Gora, Mitsubishi Lancer Evo IX) +43,105, 10.Majić (AKK Velika Gorica, VW Golf IV 2.8T) +45,531; grupa N 1.Radnjić, 2.Đ.Franić (oba Dubrovnik Racing), 3.Marotti (AK Opatija Motorsport); grupa A 1.Jurišić, 2.Hernadi, 3.Batalić (AK Solin); grupa E1 1.Dimitrijević, 2.Pereković, 3.Majić; ekipe 1.AK Župa Dubrovačka 72 boda, 2.AK Dubrovnik Racing 69, 3.AKK Velika Gorica 57; PH Povijesni automobili ukupno 1.Vičević (Ak Rijeka, VW Scirocco GTI 1.6) 5:34,248 minuta, 2.Grabar (Fiat Uno i.e Turbo) +0,043 sekunde, 3.Kljun (oba AK Opatija, Opel Kadett E) +3,738; ekipe 1.AK Opatija 74, 2.AKK Rogoznica 46, 3.AK Rijeka 30.
Miroslav KRPAN