Na stazi „Canalli“, dugoj 727 metara, u šumom okruženom poligonu na području Općine Višnjan, u sjeverozapadnom dijelu istarskog poluotoka, drugi su se puta ove godine okupili najbolji hrvatski i slovenski autocrossisti.
Treća „Nagrada Gambetića 2021.“, međunarodna utrka za državna prvenstva Hrvatske i Slovenije, u organizaciji AKORK „Skok racing 1993“ i suorganizaciji Autokluba „Poreč Autosport“, okupila je tek 17 vozača, raspoređenih u četiri divizije.
Cjelodnevni program, već od treninga, pa do finalnih utrka, odisao je neizvjesnim i zanimljivim vožnjama, borbom na prašnjavoj stazi za svaku poziciju i svaki bod.
Nakon finalnih vožnji, omjer pobjeda među vozačima dviju susjednih zemalja bio je neriješen, 2:2.
U konkurenciji Divizije 1A, među pet vozača, uz dvije najbolje odvežene kvalifikacijske vožnje, najbržim, ali i najspretnijim, pokazao se pobjednik Dragan Krznarić iz Autokluba Ozalj s Opel Corsom 1.6.
Najveći rival bio mu je pobjednik utrke održane prije 50-tak dana Siniša Filčić (ASK Kastavac), koji je imao dosta posla na svom Yugu 1.3, već nakon odustajanja u prvom treningu, zbog tehničkih problema.
No, rad njegove mehaničarske ekipe se isplatio, dobio je jednu kvalifikacijsku vožnju, ali se u finalu morao zadovoljiti drugim mjestom, uz zaostatak za Krznarićem od 989 tisućinki sekunde.
Drugu hrvatsku pobjedu ostvario je Martin Krajcar iz Auto sportskog kluba Kastavac, koji je u Diviziji 1, nakon dvije najbolje kvalifikacijske vožnje u Subaru Imprezi 2.0T, ciljem finalne vožnje pobjednički slavio, uz prednost 1,188 sekundi ispred Slovenca Primoža Omahne (Audi 4x4 1.9 Tdi).
Slovenci su bili brži i uspješniji, u krajnjoj mjeri daleko brojniji, u dvije divizije jednosjeda, popularnih buggyja.
U standardnoj Diviziji 3, uz jednu pobjedu kvalifikacijskih vožnji, u finalu je nakon sedam krugova gotovo izjednačene vožnje pobjedu slavio David Kosirnik (Buggy Alfa Romeo 3.0) s nepunih pola sekunde prednosti ispred favoriziranog Igora Kerna (Buggy Honda 2x1000 4x4), koji se morao zadovoljiti tek s dvije kvalifikacijske pobjede, ali i najboljim vremenom dana u jednom krugu, ostvarenog u trećoj kvalifikacijskoj vožnji, vremenom 34,659 sekundi i prosjekom 75,5 km/sat.
Tehnički problemi bili su razlogom odustajanju u finalu jedinog hrvatskog vozača među buggy vozilima Buzećana Lorisa Krbavca (AK Buzet Autosport).
Posebno atraktivne vožnje prikazali su Slovenci u malim, ali izuzetno brzim „zujalicama“ buggy Divizije 3CC.
U finalnoj vožnji najbržim se pokazao Mitja Petrovčić (Kartcross Suzuki), prethodno dva puta bolji u kvalifikacijskim vožnjama od drugoplasiranog Klemena Zupana (Crosscard 600), kojeg je u sedam krugova finala ostavio 12,575 sekundi.
Fotogalerija Miroslav Krpan