Riječka top-tema: Koliko su isplativa ulaganja u novi riječki stadion?

Srijeda, 12. veljače 2014. 13:27 Napisao  I. V.

Bayern je prodao oko 30 posto dionica tvrtke Bayern AG zbog dugova. Ako izgradnja Allianz Arene nije isplativa u Njemačkoj, kako može postati isplativa izgradnja bilo kojega stadiona u Hrvatskoj

U doba nezapamćene poplave igrališta na Kantridi najava izgradnje novog riječkog stadiona nameće se kao tema broj jedan. Već i sama pomisao da netko u ovako osiromašenoj i obezvrijeđenoj državi želi nešto kapitalno graditi zvuči kao bajka. Prema riječima predsjednika Rijeke Damira Miškovića, izgradnju stadiona trebala bi financirati skupina investitora koji stoje iza riječkog nogometnog projekta Gabrielea Volpija.

Iako je prema gradskim planovima novi stadion trebalo izgraditi na povoljnijoj lokaciji kao što je Rujevica, investitori inzistiraju na Kantridi zbog toga što su izračunali da je sadašnja lokacija isplativija. Potencijalni investitori sigurno imaju računicu kako naplatiti ulaganja u novi stadion, a primjeri iz tržišno najrazvijenijih država ukazuju da takve investicije nisu baš isplative kao što se naizgled čini.

Bayern je u utorak objavio da osiguravajuće društvo Allianz postaje novi suvlasnik tvrtke Bayern AG. Allianz je kupio 8.33 posto dionica tvrtke u protuvrijednosti od 110 mil. eura. Inače, Bayern AG je tvrtka u vlasništvu udruge građana Bayern, osnovana je da bi upravljala profesionalnim pogonom najboljeg kluba u Europi. Početkom stoljeća tvrtka je postala nositelj izgradnje novog stadiona Allianz Arene. Stadion je izgrađen godinu dana prije SP-a, koje se 2006. godine održalo u Njemačkoj.

Glavni sponzor bila je tvrtka Allianz, koja je zakupila pravo na ime. Ukupni trošak izgradnje popeo se na više od 350 mil. eura što je oko 70 mil. eura više od planiranog ulaganja. Zbog toga je Bayern prvi put u povijesti bio prisiljen prodati 10 posto udjela u tvrtki Bayern AG. Prvi suvlasnik 2001. godine postao je pouzdani klupski partner Adidas, koji je za 75 mil. eura kupio 10 posto dionica. Ni to nije bilo dovoljno.

Troškovi održavanja vrlo su brzo toliko opteretili budžet tvrtke Bayern AG da je vlasnik, udruga građana Bayern, 2009. godine bio prisiljen prodati još 9,09 posto dionica drugom stalnom partneru Audiju. Njima se u suvlasničkom odnosu početkom 2014. godine pridružio Allianz, što znači da je Bayern zbog dugova bio prisiljen prodati oko 30 posto dionica jedne od najuspješnijih sportskih tvrtki na svijetu.

Najveći dio zadnjih dugova od oko 30 mil. eura odnosi se na održavanje stadiona. Na Allianz Areni inače igraju Bayern i Munchen 1860. Bayern u prosjeku svaku utakmicu gleda malo manje od 60.000 ljudi, Munchen 1860 u drugoj ligi svaku utakmicu u prosjeku gleda nevjerojatnih 40.000 ljudi. Na stadionu su izgrađeni različiti dodatni sadržaji zaključno s dječjim vrtićima.

Ako izgradnja Allianz Arene nije isplativa u Njemačkoj, kako može postati isplativa izgradnja bilo kojega stadiona u Hrvatskoj.

Standings provided by Sofascore
Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.