Fiumanka 2013 godine prvi put u 14 godina postojanja premašila je broj od 200 sudionika što je najbolji pokazatelj rasta popularnosti po mnogo čemu jedinstvenog događaja u Rijeci. Jedriličarska regata o kojoj se ostrašćeno razgovara među laicima i profesionalnim jedriličarima, svake godine na startu jednako podiže adrenalin pod jedrima na gucu, koji do cilja neće stići do sumraka i maxi-krstašu kojemu do cilja trebaju dva sata po slabom maestralu.
Fiumanka je postala društveni događaj važniji od jedriličarske regate, što su ove godine prepoznali novinari iz nekoliko europskih država koji su sudjelovali na prvoj Medijskoj regati. Došli su novinari i izvan europskih granica
Perović: Medijski najbolje popraćena regata
U Hrvatskoj možda nismo najmasovnija, ali smo sigurno medijski najbolje popraćena regata koja najbolje propagira jedrenje. Možemo bez lažne skromnosti reći da se Fiumanku više medijski promovira u jednom danu nego što se jedrenje medijski promovira tijekom cijele godine, što je naš cilj. Svake godine nudimo nešto novo, nešto što dodatno okupira pažnju. Jedino tako možemo ići naprijed, kaže Davor Perović
- Ove godine su nam bili Kinezi i Korejci. Na čelu kineske delegacije bio je predstavnik kineske državne agencije Xinhua, prvi je put boravio u Hrvatskoj i oduševljen je pričom. Iduće godine i oni bi se htjeli uključiti. U ovom trenutku mogućnost da se širimo europskim prostorom izgleda nam ogromna, a kamo li da se uključe Kinezi. Mislim da možemo reći da je Fiumanka dobro odradila svoj posao, ove godine o Fiumanki se pričalo u Bruxellesu. Nije baš jednostavno organizirati sve skupa. Niti je jeftino dovesti sve brodove, niti je lako brinuti o ljudima nekoliko dana. Kada nekoga zoveš u goste, ne možeš ga pustiti samog. Važno je da je svima Rijeka i Hrvatska ostala u dobrom sjećanju, kaže Lili Ivetac, koja potpisuje sve što je na Fiumanki impresioniralo Kineze
Kakve su reakcije nakon Medijske regate, koju ste prvi put organizirali?
- Mislim da možemo bez straha reći da ćemo iduće godine biti još bolji, takvi su odjeci nakon prve regate. Ljudi su se već ove godine htjeli prijaviti za iduću godinu. Ljudima je bilo lijepo, bili su zadovoljni. Mislim da smo im pružili sve što su očekivali i da su bili zadovoljni. Nismo ni mi bili sigurni kako će sve skupa ispasti. Sjećam se koliko me je bilo strah kada smo pokrenuli prvu medijsku regatu, teško je svima udovoljiti. Ništa se ne može održati ako funkcionira po sistemu jednosmjerne ulice, svatko mora pronaći svoj interes koji ne mora biti striktno poslovni
Fiumanka je ove godine učinila još jedan iskorak?
- Nakon dugo vremena osjećamo da se svi žele priključiti. Nije samo važna razina financijske pomoći, o tome se ne treba ni razmišljati isključivo. Čemu raditi nešto što ljudi ne prepoznaju i što tržištu ne treba! S obzirom na dimenzije i na sve što pruža, Fiumanka ne počiva na velikim sredstvima i nisam zbog toga tužna. Svake godine pokušavamo pronaći nešto drugačije, nešto što se može drugačije zaokružiti. Jasno da je teško ljudima prodati nešto novo ako nemaš iskustva, ako ne može sve skupa zaokružiti parametrima. U načelu sam zadovoljna, neka tako bude i druge godine.