Hrvatska je domaćin prestižnog, jednog od 12 rallya Prvenstva Europe što se od 24. do 26. svibnja održava sa startom i ciljem u Rijeci. „Croatia rally 2012.“ boduje se u četiri različite konkurencije: Prvenstvo Europe, Prvenstvo Srednjeeuropske zone (CEZ), Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske i Državno Prvenstvo Hrvatske. Rally se udomaćio u srcu Rijeke, pješačka zona kojom dnevno hoda tisuće Riječana i njihovih slučajnih ili namjernih gostiju prihvaćena je već prve godine kao mjesto oko kojeg se „sve vrti“. Hrvatski auto i karting savez odgovoran prema FIA Međunarodnoj automobilističkoj federaciji organizaciju je povjerio domicilnom riječkom Autoklubu „M.R.C. Sport“. Počasni pokrovitelj i ovogodišnjeg rallya je Predsjednik Republike Hrvatske dr. Ivo Josipović, čime se na svojevrstan način odao priznanje hrvatskom auto sportu i organizatorima. Na velika vrata poslije niza godina, kao zlatni sponzor „Croatia rallya“ u hrvatski auto sport vratila se INA pa je cjelokupna manifestacija obilježena jedinstvenim sloganom „Croatia rally powered by INA Class 98+“ .
{jb_blackbox-right}Legendarna PrelukaPovijest legendarne Preluke seže u davnu 1939. godinu kada su tom dionicom vozili automobilistički asovi, da bi sedam godina potom, nakon ratne pauze nastavili najljepšom stazom svijeta voziti i automobili i motocikli. Bila je domaćinom svjetskog prvenstva sve do 1977. godine. Preluka je upravo te 1977. bila i startno mjesto „kultnog Delta rallya“ preteče današnjeg imenom „Croatia“ u prvom bodovanju za tadašnje prvenstvo bivše Jugoslavije. Tako će okrug Preluk biti ponovo očekivani spektakl „kraljice“ automobilističkog sporta.{/jb_blackbox-right}
U srcu Rijeke, na pješačkoj žili kucavici riječkog Korza u četvrtak u 18 sati u startat će „Croatia rally“. Dani europskog „Croatia rallya“ protekle su dvije godine podsjetile na one predivne dane motociklističkih uzbuđenja kada su Kvarner i okolicu pohodili motociklistički nomadi i svjetski asovi na dva kotača. „Croatia rally“ nije samo sportski događaj, spektakl na kotačima bez presedana. To je prije svega manifestacija koja reprezentativno predstavlja Rijeku i njenu okolicu, područje Kvarnera i Gorskog kotara, te Istru na osebujan i specifičan način. Itinerer prolazi Kvarnerom, Istrom i Gorskim kotarom uzduž i poprijeko i dug dug 857,03 kilometra. Tijekom tri dana raspoređeno je 16 brzinskih ispita na osam različitih dionica čija je ukupna duljina 240,74 km. Starta se u Rijeci i nakon tri dana u subotu oko 19 sati na istom mjestu ispija pobjednički šampanjac.
U Rijeku su stigli najbolji europski rally asovi, najbolje momčadi, prestižni automobili koje rijetko možemo uživo pratiti. Trostruki europski prvak talijanski as Luca Rossetti, protekle dvije godine pobjednik riječkog izdanja Croatia rallya prošle je godine na Korzu pod riječkom urom ispijao pobjednički šampanjac i zacrtao zvjezdani put ka novom naslovu najboljeg rally vozača Europe kojeg je poslije 2008. ponovio 2010. i 2011. Ove je godine u jačem „oktanskom filmu“, a riječko slavlje prepustio je nekim drugim dečkima. Prijavljeno je 48 posada iz 14 europskih zemalja. Sa startnim brojem 1 predvodi ih, poslije dva natjecanja europskog prvenstva ovogodišnje sezone, vodeći Finac Juho Hänninen uz suvozača Mikko Markkulu koji su članovi tvorničke ekipe „Škoda Motorsporta“ i voze prestižnu „Škoda Fabiu S2000“.
{jb_blackbox-left}Bogat programOrganizator je za trajanja „Croatia rallya“ pripremio i bogat prateći program. Za svakog ponešto od ranih prijepodnevnih sati sve do kasnih noćnih. Rijeka živi oktanski. Rally uz sportski i promocijski značaj regije ima zabavni, humanitarni i ekološki karakter. Sve je to ukomponirano u tjedan oktanskog spektakla u koji smo zakoračili. Ovisnike o brzinama, benzinskim parama i uzbuđenjima oktanskih atrakcija na četiri kotača očekuju tri nezaboravna dana užitaka.{/jb_blackbox-left}
Hrvatski tercet borit će se za što bolju poziciju u identičnim automobilima „Mitsubishi Lancer EVO IX“. Dubrovčanin Niko Pulić i ove sezone u rallyu brani boje organizatora riječkog AK „M.R.C. Sport“ sa suvozačem Brunom Šantićem (AK Dubrovnik racing), slijedi najtrofejniji hrvatski relijaš Zagrepčanin Juraj Šebalj sa vjernim suvozačem Tonijem Klincom (AKK Sveta Nedelja), te od početka ove godine sa hrvatskom licencom zagrebačkog Autokluba „Delta Sport“ Mađar Janos Szilagyi i suvozač mu Csanyi Botond. Među njima treba tražiti pobjednika hrvatskog prvenstva, ali i našeg aduta za pobjedničko postolje u ukupnom poretku.