I gotovo je!
Održana je jubilarna kultna „50. Delta“.
Naravno, radi se o najstarijoj automobilističkoj manifestaciji u Hrvatskoj, međunarodnom „Zagreb Delta rallyju 2024.“, u organizaciji Autokluba Delta, na kojem su sudjelovale tek 53 posade iz osam zemalja.
Bodovano je u sustavu FIA Euro rally Trophy, Međunarodnog zonskog prvenstva Hrvatske, Prvenstva Republike Hrvatske, Alpe Adria rally cupa i Otvorenog prvenstva Zagreba (Regija Sjever HAKS-a), a vozilo se trodnevnim programom itinerera dugog čak 525,22 km, od čega je 151,06 km bilo 14 brzinskih ispita na sedam različitih lokacija.
Medijski slabo praćen kult oktanskog sporta Hrvatske ipak je završio u naslovnicama, ali ne po sportskim rezultatima i ostvarenjima istinskih junaka brzina, već po bezličnosti uvjetovane produljenjem glasanja za EU perlament na području Samobora, što ga je bez propisanih utemeljenja donijelo DIP, provedbeno izborno tijelo u državi.
I tako u samo osam dana, prvo zbog osječke tragedije na street race manifestaciji, a sada zbog glasanja, automobilizam biva top temom.
Zar,...??
Pametnom dosta !
PRVA DOMAĆA GENERALKA MLADOG JANA POKOSA
Na stazi je bilo žestoko i neizvjesno.
Poslije tri dana nimalo jednostavne zadaće 14 brzinskih ispita, do nove, četvrte pobjede na rallyju Delta stigao je višestruki slovenski državni prvak Rok Turk i suvozačica mu Blanka Kacin u Hyundai i20 N Rally2 (fotografija ispod teksta).
U cilj, u jednoj od pokrajnih ulica centralnog zagrebačkog trga, ušli su vremenom 1:28:48,3 sati i za nepune dvije minute (1:58,9) bili uspješniji od prošlogodišnjih pobjednika Mađara Antala Kovacsa i Gergely Istovicsa u identičnom automobilu.
Turku je put pobjede bio otvoren u jutarnjim satima trećeg natjecateljskog dana, kada je na desetom brzincu Samobor - Braslovje, do tada vodeća mađarska posada Martin Lazslo - Viktor Ban (Škoda Fabia RS Rally2) doživjela nesreću koja je bila kraj nadanjima za pobjedu.
Sve do tada, naizmjenično s Turkom dobivali su brzince, u treći dan ušli s 11,8 sekundi boljim vremenom od Turka koji je tijekom cijelog natjecanja ostvario najbolja vremena na devet brzinskih ispita, u odnosu na četiri Mađara. Jedan preostali, pri samom kraju pripao je Kovacsu koji je od samog početka držao distancu u vremenu vodeće dvojice.
Posebno značajnim vrijedi istaknuti u konačnici dobitnike treće pozicije i pobjedničkog postolja.
Ostaje u Hrvatskoj, a zasluge su na mladom 21-godišnjem Zagrepčaninu Janu Pokosu, vozaču AK Opatija Motorsport, kojem u Ford Fiesti Rally3 „suflira“ izvrsni slovenski suvozač Vili Ošlaj.
Tijekom cijelog rallya održavali su četvrto, peto mjesto, da bi u završnici na dva brzinca bili i treći.
Jan Pokos tako je, ovim uspjehom u nepune četiri godine bavljenja rallyjem, stigao poslije iznimne karting karijere, do prve hrvatske „generalke“, u 18 nastupa, od kojih je 13 uspješno priveo kraju, promijenivši četiri suvozača i pet automobila.
Među prvih deset ukupnog poretka još su tri hrvatske posade, na sedmom mjestu Danijel Vojvodić i Filip Puzić (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer Evo III), devetom Nino Bogović - Mateo Butorac (AK Zagorje/AK Opatija Motorsport, Citroen C2 1,6), te deseti Dario Šamec i Nikola Miketić (AK Zagorje, Peugeot 206 RC 2.0).
Jubilarnu Deltu uspješno je okončalo 39 posada, a među 14 odustalih bilo je svega, od banalnih do težih tehničkih kvarova, usputnih izlijetanja, pa i nesreća s završetkom na bolničkom liječenju. Bilo je prekida, neutralizacija brzinaca, svega što čini sastavnicu kraljice auto sporta.
Peh odustajanja zahvatio je i tri znane hrvatske posade Viliam Prodan-Marko Stiperski (AK Opatija Motorsport), Janos Szilagyi-Robert Balai (AK Delta Sport Zagreb) i Marsel Katić-Denis Rubinić (AK Opatija Motorsport).
U hrvatskom prvenstvu trećeg natjecanja sezone Pokos, Vojvodić i Bogović u ukupnom poretku najbolji, u klasi 1 uz Pokosa i Vojvodića treći je mladi Talijan Matteo Bernini (AK Opatija Motorsport) uz sunarodnjaka Paola Zaninija u Fiat Abarthu 124 Rally RGT 1.8.
Pobjednik klase 2 posada AK Opatija Motorsport Eris Marotti - Paola Marotti (Citroen DS3 R3T Max 1.6) ispred Luke Latinovića i Gorana Glada (AK Delta/AK INA Millennium Rijeka, Renault Clio Rally4).
Klasu 3 osvojio je 32-godišnji vozač AK Zagorje Nino Bogović, koji se rally sportom bavi od 2016. godine, uz rijetke, gotovo jednom godišnje nastupe, a u 13 dosadašnjih ima sedam završenih i šest odustalih.
Ovog puta uz iskusnog Matea Butorca stigao je do dva postolja, a znatno pridonio i ekipnoj pobjedi.
Drugi u klasi Šamec - Miketić sa samo 20 sekundi slabijim rezultatom, a treći najbolji istarski tandem Nenad Hrvatin – Doris Labinjan (AK Prorace Sv. Lovreč, Peugeot 306 GTI 2.0), uz zaostatak tek 39,9 sekundi.
Klasa 4 prvi Nikola Labaš - Dario Labaš (AK Zagorje, Škoda Fabia 1.4 16V), drugi Anđelko Golub - Matej Šurina (AK Delta Sport, VW Polo 1.4), a treći Alen Mađer - Anamarija Mađer (AK Dubrava, Opel Adam Cup).
Ekipno najbolji branitelji naslova prvaka iz 2023. vozači AK Zagorje Oroslavje, ispred AK Opatija Motorsport i AKK Sveta Nedelja.
Za jubilarnom „Deltom“ pričat će se priče, broj pobjednika ostao je na istom 26 vozača i 30 suvozača ili suvozačica, bilo je okupljanja, druženja, sjećanja na prošlost samo za odabrane, a povijest će se moći pogledati i na nacionalnoj televiziji posebnog dokumentarca, u jednom od termina, dana i sata ovog tjedna, kada se usklade najave organizatora i nacionalne asocijacije.
Hrvatsko rally prvenstvo nastavlja se, poslije duge ljetne pauze, od 5. do 7. rujna znanim kumrovečkim rallyjem u organizaciji AK Delta Sport Zagreb.