Riječanin Matija Jurišić obranu titule europskog prvaka počinje u Francuskoj

Četvrtak, 10. travnja 2025. 16:53 Napisao/la  Miroslav Krpan

Naslov prvaka pomalo je nestvarno djelovao, braniti stečeno uvijek je na neki način teže, kaže Jurišić

Matija Jurišić
Matija Jurišić Foto: Miroslav Krpan

Zima i više od šest mjeseci duga pauza europskih brdskih automobilističkih utrka je za nama.

Konačno starta novo prvenstvo Starog kontinenta na brdskim stazama FIA EHC – European Hill Climb Championship, koje će do sredine rujna objediniti 11 utrka.

Poslije jedogodišnje pauze otvaranje pvenstva vraća se u Francusku ovog vikenda na 51. utrku „St. Jean du Gard-Col St. Pierre“ od 11. do 13. travnja.

Slijedit će 27. travnja Austrija (Rechberg), potom 11. svibnja Portugal (Rampa Int. da Falperra), 18. svibnja Španjolska (Subida al Fito), 1. lipnja Češka (Ecce Homo Sternberk), 8. lipnja Italija (Trento Bondone), 20. srpnja Poljska (Limanowa), 3. kolovoza Njemačka (Int. Osnabrücker ADAC Bergrennen), 17. kolovoza Švicarska (St. Ursanne-Les Rangiers), 31. kolovoza Slovenija (Ilirska Bistrica) i završnica 21. rujna Hrvatska u Buzetu.

Naslovom prvaka Europe prošlogodišnju su sezonu zaključili, u Kategoriji I (turistički automobili), konkurenciji 81 sudjelojućeg vozača, mladi hrvatski as, Riječanin Matija Jurišić (Peugeot 308 TCR 1.6), ujedno pobjednik FIA Grupe 4, te u Kategoriji II, među 22 vozača (formule i prototipovi) Francuz Geoffrey Schatz (Nova Proto NP01), jedina dvojica vozača koji su tijekom cijele sezone, u deset utrka ostvarili bodove deset pobjednosnih vožnji koje su ih i dovele do naslova kontinentalnog prvaka, najvišeg statusa automobilizma na brdskim stazama u svijetu.

NOVA SEZONA – NOVI IZAZOV

Ove godine, među više od 200 vozača na legendarnoj francuskoj stazi, 51.izdanju do sada, na otvorenju europske sezone, na listi je 31 prijavljeni vozač za FIA EHC u obje kategorije.

Među njima su u Kategoriji I turističkih automobila i dvojica hrvatskih asova.

Mladi, 22-godišnji Riječanin Matija Jurišić, matično vozač Autokluba RI autosport, kreće u svoju petu europsku brdsku sezonu, a start u Francuskoj bit će mu 28. utrka u sustavu prvenstva Starog kontinenta.

Vrhunski sportaš nakon uspješne kartingaške karijere, četiri naslova državnog prvaka i Zlatne kacige HAKS-a, 2020. godine upustio se u automobilističke vode, do sada osvojio četiri naslova državnog prvaka (jedan u kronometar vožnjama i tri brdska), novu Zlatnu kacigu HAKS-a kao najmlađi automobilist u povijesti Hrvatskog auto i karting saveza.

Četiri je puta proglašen najboljim hrvatskim automobilistom sezone, a nedavno i međunarodnim priznanjem FIA CEZ Talent of the year.

- Zima je bila duga, a sve smo, u dijelom promijenjenom sastavu prateće ekipe, iskoristili za maksimalnu pripremu automobila kojim sam trijumfirao prošle godine. Naslov prvaka pomalo je nestvarno djelovao, ali očito sam, uz vrhunsku tehničku podršku odradio izvrstan posao. Braniti stečeno uvijek je na neki način teže, konkurencija će jačati kako sezona bude tekla, bit će zasigurno izazovna i krajnje neizvjesna. U Francuskoj sam, na otvorenju sezone prije dvije godine, ostvario svoju drugu europsku pobjedu. Stazu poznam, dobra je i izazovna, vrijedi joj se u potpunosti posvetiti, riječi su Matije Jurišića, našeg izuzetnog asa koji svakom tko želi u oktanskom sportu biti na vrhu već sada može biti uzor, tim više jer je počeo od kartinga i razvijao se u vrsnog znalca brzina, trofejnog i priznatog automobilistu.

Uz Jurišića na listi prijava za Francusku je još jedan hrvatski višestruki državni prvak, Zagrepčanin Domagoj Pereković, koji je prošlogodišnju europsku sezone, uz poneku propuštenu utrku, zaključio na trećem mjestu najjače skupine automobila FIA Grupe 1.

S ekipom užurbano radi na reparaciji svog trofejnog Mitsubishi Lancera Evo IX s kojim će nastojati ostvariti još dobrih rezultata.

Favoritima za ukupnu pobjedu, naravno u Kategoriji II formula i prototipova slove dvojica neprikosnovenih asova, protekle sezone izravnih rivala za naslov prvaka, prošlogodišnji europski prvak na domaćem terenu Francuz Geoffrey Schatz (Nova Proto NP01) i peterostruki europski prvak Talijan Christian Merli (Nova Proto NP01), vlasnik rekorda staze iz 2022. godine u vremenu 2:13,459 minuta.

Ipak, domaćini i organizatori utrke iz kluba ASA d*Ales među favorite svrstavaju i Španjolca Joseba Iraola Lanzagortu (Nova NP01).

Staza na jugu Francuske, 55 km sjevernozapadno od Nimesa, na dionici Bannieres - Col St.Pierre, duga je 5.010 metara, s visinskom razlikom 366 metara i prosječnim usponom 6,2 posto.

Treninzi se voze u subotu, 12. travnja, od 8,30 sati, a prva od dvije bodovne utrke, čiji se rezultat zbraja za konačni poredak, starta u nedjelju od 8,30 sati.