Idealni vremenski uvjeti, posljednjeg srpanjskog vikenda, trećeg su programskog dana međunarodne automobilističke utrke „Nagrada Hrvatske 2020.“, održane u, malo je reći, vrhunskoj organizaciji Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge Staza Grobnik, na našoj kultnoj stazi Automotodroma Grobnik, donijeli su izvrsnih osam utrka, u brojnim klasama, grupama, kupovima i prvenstvima, uz sudjelovanje 128 vozača, uz poneku inozemnu vozačicu, iz čak 11 zemalja Europe.
Vrijedi ponoviti podatak da je ovo, uz Formulu 1, jedna, ako ne i jedina kružna auto utrka na europskom tlu održana u ovim „korona danima i mjesecima“, uz sve epidemiološke mjere, bez gledatelja, ali uz cjelodnevne televizijske prijenose Kreator TV.
Poslastica dana bila je završna utrka manifestacije, bodovno druga za Prvenstvo Hrvatske u kojoj se na startu našlo 29 vozača.
Izostavši s jutarnjeg kvalifikacijskog treninga, jednog od veterana hrvatskog automobilizma i višestrukog prvaka slijedio je start s posljednje pozicije.
No, stasiti Dubrovčanin Maro Franić (AK Dubrovnik Racing) u rukama je imao aduta za utrku – robusni i zasigurno u Hrvatskoj trenutno najbrži automobil, djelo iskusnog Ogulinca Milana Brozinića, „VW Golf 5“, predstavljen i promoviran prije godinu i pol na riječkoj izložbi „RI oktan sport fest“.
Dan nakon sigurne pobjede, u startu je krenuo očekivano, žestoko, prvih 150 metara osam prestignutih, nakon punog kruga na desetoj, a u petom krugu na vodećoj poziciji. Jednostavno – strava brzo, što pokazuje i najbolje vrije utrke 1:43,641 minuta, uz prosjek 144,777 km/sat.
Ciljem pobjednički prolazi Maro Franić, pobjeđuje u grupi 3 PH ispred izvrsnog i iskusnog Buzećana Valtera Nežića (AK Buzet Autosport) koji je Hondom Civic TypeR, poslije 12 krugova, zaostao 13,844 sekundi.
Treći je bio, „novi“ na krugu, Nikola Radnjić (AK Dubrovnik Racing), u još jednoj Hondi Civic TypeR.
I nedjeljnu je utrku visoko u poretku, četvrti ukupno, s pobjedom u klasi 6 i grupi 2 završio „leteći Bodul“ Lovro Badurina iz Karting kluba Rijeka u malenom, ali „paprenom“ Peugeotu 106 rallye. Pobjednikom grupe 1 i najmanje klase hrvatskog prvenstva bio je Ivan Petrušić (AK Župa Dubrovačka) u Peugeotu 106 rally.
BORKOVIĆ SLAVIO U DVIJE UTRKE
Imena od formata, vozači Srbije, Slovačke, Češke, Mašarske, Makedonije, Njemačke, Hrvatske i Poljske, uz prestižni vozni park sudjelovali su u jednom danu u dvije utrke, prestižne serije TCR Eastern Europe. Očekivao se troboj znanih asova hrvatskog okruženja, u kojem je s dvije pobjede slavio, očito najspremniji, dvometraš, srpski as Dušan Borković u „Hyundai i30 N TCR“, ostavivši iza sebe ništa manje trofejnog sunarodnjaka, Užičanina Milovana Vesnića, koji je „Cuprom TCR“, u prvoj utrci zaostao 7,894 sekunde, a u drugoj 11,987 sekundi.
Treći as u troboju, Makedonac Igor Stefanovski (Hyundai i30 N TCR) u obje se utrke morao zadovoljiti šestim mjestom, dok je treće u obje vožnje pripalo Slovaku Mateju Konopki u još jednom Hyundaiju.
Jedini hrvatski vozač, u ovako prestižnoj europskoj konkurenciji, Dubrovčanin Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing) u „Cupra TCR“ prvu je utrku okončao na 13.poziciji, a drugu na desetoj.
Talijan Paolo Brajnik, koji nastupa s licencom Srbije, besprijekorno je stigao i do druge pobjede u dva dana konkurencije formula.
Vozeći „Dallaru F318“, nakon 19 krugova grobničkom stazom, bio je 42,763 sekunde brži od drugoplasiranog Austrijanca Dannyja Luderera (Dallara F308), dok je s krugom zaostatka do postolja stigao Slovak Patrick Schober (Tatuus T014 Abarth).
Brajnik je vozio najbolje vrijeme dana 1:19,528 minuta, ali nedovoljno da popravi svoj apsolutni rekord staze postavljen dan ranije.
Češki automobilisti pobjednički su dominirali su u dvije utrke, prvo u „GT“ Libor Milota u „Mercedesu AMG GT3“ ponavlja subotnji rezultat i uz 36,195 sekundi prednosti pobjeđuje ispred Slovaka Mira Konopke (Lamborghini Supertropl), dok je treći bio Čeh Daniel Skalicky (Audi R8 LMS Ultra GT3). U skupni utrke TC+TWC3 pobjeđuje Čeh Aliyyah Koloc (Renault Clio IV), a u Chevrolet Crize Cupu Austrijanac Björn Dietrich.
U TWINGU TURINA PETI, VITEZICA OSMI
Dvadesetak izjednačenih malih „zujalica“ Renault Twingo u istoimenom međunarodnom kupu kojeg su nositelji Slovenci iz Lema Racinga pola sata nisu dozvoljavali skretanje pažnje izvan staze. Vozilo se „na nož“, u „gusjenici“, na kratko i široko, u ciljni pravac ušlo je pet „bolida“, pobjednik do pobjednika.
Odlučilo je 20 tisućinki sekunde u korist Slovenca Mateja Ivanuša za pobjedu ispred sunarodnjaka Nika Štefančiča, dok je trećeplasirani Jaka Marinšek zaostao „čak“ 49 tisućinki sekunde. Izvrsnu je vožnju prikazao i domaći adut Viktor Turina, povremeno drugi-treći, a u finišu peti, dok je Ozren Vitezioca završio na osmom mjestu.
Izvrstan automobilistički vikend na Automotodromu Grobnik dokazao je spremnost hrvatskih organizatora, i u otežanim prigodama, za vrhunske europske oktanske priredbe.
Fotogalerija Miroslav Krpan