NAGRADA HRVATSKE 2020: Maro Franić junak dana, Paolo Brajnik nije opet srušio rekord

Nedjelja, 26. srpnja 2020. 21:38 Napisao/la  Miroslav Krpan

Dubrovčanin Maro Franić (AK Dubrovnik Racing) u rukama je imao aduta za utrku – robusni i zasigurno u Hrvatskoj trenutno najbrži automobil

Maro Franić
Maro Franić Foto: Miroslav Krpan

Idealni vremenski uvjeti, posljednjeg srpanjskog vikenda, trećeg su programskog dana međunarodne automobilističke utrke „Nagrada Hrvatske 2020.“, održane u, malo je reći, vrhunskoj organizaciji Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge Staza Grobnik, na našoj kultnoj stazi Automotodroma Grobnik, donijeli su izvrsnih osam utrka, u brojnim klasama, grupama, kupovima i prvenstvima, uz sudjelovanje 128 vozača, uz poneku inozemnu vozačicu, iz čak 11 zemalja Europe.

Vrijedi ponoviti podatak da je ovo, uz Formulu 1, jedna, ako ne i jedina kružna auto utrka na europskom tlu održana u ovim „korona danima i mjesecima“, uz sve epidemiološke mjere, bez gledatelja, ali uz cjelodnevne televizijske prijenose Kreator TV.

Poslastica dana bila je završna utrka manifestacije, bodovno druga za Prvenstvo Hrvatske u kojoj se na startu našlo 29 vozača.

Izostavši s jutarnjeg kvalifikacijskog treninga, jednog od veterana hrvatskog automobilizma i višestrukog prvaka slijedio je start s posljednje pozicije.

No, stasiti Dubrovčanin Maro Franić (AK Dubrovnik Racing) u rukama je imao aduta za utrku – robusni i zasigurno u Hrvatskoj trenutno najbrži automobil, djelo iskusnog Ogulinca Milana Brozinića, „VW Golf 5“, predstavljen i promoviran prije godinu i pol na riječkoj izložbi „RI oktan sport fest“.

Dan nakon sigurne pobjede, u startu je krenuo očekivano, žestoko, prvih 150 metara osam prestignutih, nakon punog kruga na desetoj, a u petom krugu na vodećoj poziciji. Jednostavno – strava brzo, što pokazuje i najbolje vrije utrke 1:43,641 minuta, uz prosjek 144,777 km/sat.

Ciljem pobjednički prolazi Maro Franić, pobjeđuje u grupi 3 PH ispred izvrsnog i iskusnog Buzećana Valtera Nežića (AK Buzet Autosport) koji je Hondom Civic TypeR, poslije 12 krugova, zaostao 13,844 sekundi.

Treći je bio, „novi“ na krugu, Nikola Radnjić (AK Dubrovnik Racing), u još jednoj Hondi Civic TypeR.

I nedjeljnu je utrku visoko u poretku, četvrti ukupno, s pobjedom u klasi 6 i grupi 2 završio „leteći Bodul“ Lovro Badurina iz Karting kluba Rijeka u malenom, ali „paprenom“ Peugeotu 106 rallye. Pobjednikom grupe 1 i najmanje klase hrvatskog prvenstva bio je Ivan Petrušić (AK Župa Dubrovačka) u Peugeotu 106 rally.

BORKOVIĆ SLAVIO U DVIJE UTRKE

Imena od formata, vozači Srbije, Slovačke, Češke, Mašarske, Makedonije, Njemačke, Hrvatske i Poljske, uz prestižni vozni park sudjelovali su u jednom danu u dvije utrke, prestižne serije TCR Eastern Europe. Očekivao se troboj znanih asova hrvatskog okruženja, u kojem je s dvije pobjede slavio, očito najspremniji, dvometraš, srpski as Dušan Borković u „Hyundai i30 N TCR“, ostavivši iza sebe ništa manje trofejnog sunarodnjaka, Užičanina Milovana Vesnića, koji je „Cuprom TCR“, u prvoj utrci zaostao 7,894 sekunde, a u drugoj 11,987 sekundi.

Treći as u troboju, Makedonac Igor Stefanovski (Hyundai i30 N TCR) u obje se utrke morao zadovoljiti šestim mjestom, dok je treće u obje vožnje pripalo Slovaku Mateju Konopki u još jednom Hyundaiju.

Jedini hrvatski vozač, u ovako prestižnoj europskoj konkurenciji, Dubrovčanin Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing) u „Cupra TCR“ prvu je utrku okončao na 13.poziciji, a drugu na desetoj.

Talijan Paolo Brajnik, koji nastupa s licencom Srbije, besprijekorno je stigao i do druge pobjede u dva dana konkurencije formula.

Vozeći „Dallaru F318“, nakon 19 krugova grobničkom stazom, bio je 42,763 sekunde brži od drugoplasiranog Austrijanca Dannyja Luderera (Dallara F308), dok je s krugom zaostatka do postolja stigao Slovak Patrick Schober (Tatuus T014 Abarth).

Brajnik je vozio najbolje vrijeme dana 1:19,528 minuta, ali nedovoljno da popravi svoj apsolutni rekord staze postavljen dan ranije.

Češki automobilisti pobjednički su dominirali su u dvije utrke, prvo u „GT“ Libor Milota u „Mercedesu AMG GT3“ ponavlja subotnji rezultat i uz 36,195 sekundi prednosti pobjeđuje ispred Slovaka Mira Konopke (Lamborghini Supertropl), dok je treći bio Čeh Daniel Skalicky (Audi R8 LMS Ultra GT3). U skupni utrke TC+TWC3 pobjeđuje Čeh Aliyyah Koloc (Renault Clio IV), a u Chevrolet Crize Cupu Austrijanac Björn Dietrich.

U TWINGU TURINA PETI, VITEZICA OSMI

Dvadesetak izjednačenih malih „zujalica“ Renault Twingo u istoimenom međunarodnom kupu kojeg su nositelji Slovenci iz Lema Racinga pola sata nisu dozvoljavali skretanje pažnje izvan staze. Vozilo se „na nož“, u „gusjenici“, na kratko i široko, u ciljni pravac ušlo je pet „bolida“, pobjednik do pobjednika.

Odlučilo je 20 tisućinki sekunde u korist Slovenca Mateja Ivanuša za pobjedu ispred sunarodnjaka Nika Štefančiča, dok je trećeplasirani Jaka Marinšek zaostao „čak“ 49 tisućinki sekunde. Izvrsnu je vožnju prikazao i domaći adut Viktor Turina, povremeno drugi-treći, a u finišu peti, dok je Ozren Vitezioca završio na osmom mjestu.

Izvrstan automobilistički vikend na Automotodromu Grobnik dokazao je spremnost hrvatskih organizatora, i u otežanim prigodama, za vrhunske europske oktanske priredbe.

Fotogalerija Miroslav Krpan

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.