Francuska je, od 8. do 10. travnja na stazi St.Jean du Gard-Col St. Pierre, domaćin prve ovogodišnje utrke FIA EHC – European Hill Climb Championshipa.
Prva je to od deset zacrtanih utrka brdskog prvenstva Europe, s tim da je prije koji dan stigao otkaz, krajem travnja planirane tradicionalne utrke Rechbergrennen u Austriji.
Slijedit će potom 8. svibnja Portugal, 15. svibnja Španjolska, 29. svibnja Češka, 3. srpnja Italija, 31. srpnja Poljska, 21. kolovoza Švicarska, 4. rujna Slovenija (Ilirska Bistrica) i već tradicionalna završnica 18. rujna Hrvatska u Buzetu.
Prošlogodišnju sezonu s naslovom prvaka Europe zaključili su talijanski automobilisti, u Kategoriji I (turistički automobili) Antonino Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX, FIA grupa 3) i u Kategoriji II (formule i prototipovi) Christian Merli (Osella FA30 grupa E2-SS).
U žestoku europsku konkurenciji prošle se sezone upustio jedan od najmlađih, te u startu odmah i trofejnih hrvatskih automobilista Riječanin Matija Jurišić iz Autokluba RI autosport, nastupivši na četiri utrke (Italija, Poljska, Slovenija i Hrvatska), poslije kojih je osvojio naslov viceprvaka Europe FIA Grupe 4, dok je u konkurenciji 61 vozača Kategorije I u konačnici zauzeo šesto mjesto.
Matija je tada tek navršio 18 godina i poslije niza godina i znakovitih uspjeha hrvatskih vozača zablistao na europskoj sceni brdskih staza.
Vrijedi podsjetiti na trogodišnji uzastopni naslov prvaka Europe Kategorije I Dubrovčanina Nike Pulića, koji je 1999., 2000. i 2001. godine u BMW M3 grupe A jednostavno „harao“ europskim stazama.
Do novog naslova, u istoj kategorij, čekali smo 12 godina, kada je 2013. godine Gerovčanin Tomislav Muhvić s Mitsubishi Lancerom Evo IX grupe N, osvojio europski tron.
Na Europskom prvenstvu, poslije njih, do prošlogodišnjeg ciklusa Matije Jurišića, praktično nismo imali vozača u kontinuitetu nastupa.
Mladi Riječanin ove je sezone zacrtao nastup na svim utrkama „Starog kontinenta“, ali ugodno je iznenađenje i lista prijava za otvorenje sezone u Francuskoj, na kojoj su se, u konkurenciji 26 vozača Kategorije I, razvrstanih u pet FIA grupa, našli upravo naša dvojica europskih prvaka.
Dok Jurišić nastupa u FIA grupi 3 sa Škoda Fabiom S2000, Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac Gerovo) će ponovo sjesti u Mitsubishi Lancer Evo IX, a Niko Pulić (AK Konavle) u Smart Forfour FIA grupe 2.
Uz kategoriju I pažnju privlači i 22 vozača u bolidima Kategorije II predvođenih trostrukim europskim prvakom Christianom Merlijem.
Na startu sezone nema mu najvećeg rivala posljednjih godina sunarodnjaka Simone Faggiolija, koji je posljednji od 11 naslova europskog prvaka osvojio 2019. godine, dijeleći ga tada s Merlijem.
U razgovoru s trojicom hrvatskih aduta u Francuskoj spoznali smo optimizam i želju što boljeg nastupa, a karijere svakog ponaosob, bez obzira na razlike u godinama, daju za pravo da se mogu očekivati lijepi rezultati.
Staza u Francuskoj, 50-tak km od Nimesa, na dionici Bannieres-Col St.Pierre doga je 5.080 metara s visinskom razlikom 366 metara i prosječnim usponom 6,6 posto.
Treninzi se voze u subotu 9.travnja od 8 sati, a prva od dvije bodovne utrke, čiji se rezultat zbraja za konačni poredak starta u nedjelju od 9 sati.
Uz bodove za FIA EHC, u ostalim konkurencijama, na startu utrke se očekuje više od 160 vozača iz desetak zemalja.