Slovenska metropola Ljubljana i AŠ SLO – Zveza za avto šport Slovenije bili su domaćini najboljim automobilistima Starog kontinenta na prigodnoj svečanosti dodjele priznanja za sezonu 2024. FIA European Hill Climb Championshipa - Prvenstva Europe na brdskim stazama.
Posebno značajan trenutak za riječki i hrvatski automobilistički sport bio je trenutak dodjele najvišeg priznanja prvaka Europe u Kategoriji I modernih vozila i pobjednika FIA Grupe 4 mladom, 22-godišnjem riječkom automobilistu Matiji Jurišiću, matično članu Autokluba RI autosport.
Hrvatska himna u njegovu čast bila je trenutak potvrde vrhunskog talenta, znanja, vještine i sportskog umijeća u posljednjim desetljećima najmlađeg europskog prvaka što je Jurišiću pošlo za rukom u petoj godini bavljenja automobilizmom, nakon što je ostvario niz domaćih i međunarodnih uspjeha i priznanja u kartingu začetog 2012. godine.
Jurišić je krajem 2024. godine od Hrvatskog auto i karting saveza već treći puta proglašen najuspješnijim hrvatskim automobilistom.
- Posebno svečan trenutak, himna u moju čast, u prisustvu najboljih automobilista Europe, bio je posebno dojmljiv. Nimalo laka sezona je za nama, mojom vožnjom i izvrsnim pratećim timom, u kojoj smo dominirali i u konačnici stigli na vrh Europe. Bilo je to deset nezaboravnih utrka, tijekom kojih sam sredinom sezone preuzeo vrh tablice i do zaključnog nastupa na domaćem terenu, na buzetskoj stazi, nisam ga ispuštao. Konkurencija velika i znakovita, ali uspjeli smo. U pripremama smo za novu ovogodišnju sezonu, vjerujem da će se sve pripremne radnje poklopiti sa željom da branim naslov, odnosno ponovo pobjeđujem na europskim stazama. Još mjesec dva i ponovo sam za volanom, gotovo u jedan dah izrekao je Matija nakon priznanja primljenih u Ljubljani.
Vrijedi podsjetiti da je Matija sezonu 2024. odvozio u Peugeotu 308 TCR 1.6, razvrstanom u FIA Grupu 4, u kojoj je ostvario, u svih deset nastupa, deset pobjeda što već dulji niz godina nije pošlo za rukom mnogim iskusnijim, ali i starijim europskim asovima.
Nizao je pobjedu za pobjedom u Austriji, Španjolskoj, Portugalu, Češkoj, Njemačkoj, Italiji, Poljskoj, Švicarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj, a na mnogim je stazama oborio rekorde u svojoj kategoriji automobila.
Jurišić je postao treći hrvatski automobilist prvakom Europe, nakon trostrukog trijumfa legendarnog Dubrovčanina Nike Pulića (1999., 2000. i 2001. godine) i 2013. godine goranskog asa Tomislava Muhvića iz Malog Luga nadomak Gerova.
Uz Matiju Jurišića još je jedan hrvatski automobilist prošlogodišnju europsku sezonu okončao u vrhu, na postolju najjačih automobila FIA Grupe 1, uz poneki propušteni i nastup s pehom Zagrepčanin Domagoj Pereković bio je treći.
Uz pobjednika Kategorije I modernih (turističkih) automobila drugi je bio Talijan Antonin Migliuolo, koji je nastupao pod pseudonimom „O-play“, a ujedno pobjednik FIA Grupe 3, dok je treći bio Francuz Nicolas Werver, ujedno pobjednik FIA Grupe 2. Pobjedikom FIA Grupe 1 je Makedonac Igor Stefanovski, a FIA Grupe 5 Mađar Norbert Nagy.
U Kategoriji II (formule i prototipovi) prvakom je postao Francuz Geoffrey Schatz.
Nova europska sezona na brdskim stazama otvara se 13.travnja utrkom u Francuskoj, a nakon 11 utrka upisanih u FIA kalendar već tradicionalno zaključuje 21. rujna u Buzetu.