Formula driver na Grobniku, Talijan Giacomazzi osvojio naslov prvaka

Ponedjeljak, 15. studenog 2021. 11:09 Napisao/la  Miroslav Krpan
Franco Giacomazzi
Franco Giacomazzi Foto: Miroslav Krpan

Završni čin trodnevnog automobilističkog spektakla, koji je na Automotodromu Grobnik, od petka do nedjelje, objedinio tri različite manifestacije u tri discipline i tri organizatora, pripao je najbrojnijoj disciplini posljednjih sezona u nas – utrci „Formula driver – Nagrada Grobnika 2021.“.

U organizaciji AK Poreč Motorsport i suorganizaciji AKORK Skok racing 1993, sudjelovalo je čak 213 vozačica i vozača iz Hrvatske, Slovenije, Austrije i Italije. Od tog je broja 103 bilo u konkurenciji petog i završnog natjecanja ovogodišnjeg HAKS Kupa formule driver, čiji je organizacijski nositelj Autoklub Buzet Autosport.

S dvije pobjede do sada (Buzet i Limski kanal), te dva druga mjesta (Učka i Ogulin) bodovno je prednjačio Talijan Franco Giacomazzi u izvrsno pripremljenoj Lancia Delta evo. Slovio je favoritom za novu pobjedu, ali i naslov ovogodišnjeg prvaka.

I to je u potpunosti uspio.

Iako na treningu nije „briljirao“, vozeći tek treće vrijeme, u dvije je bodovne vožnje ostvario dva najbolja vremena dana, prvo 2:07,814 minuta, potom 2:07,929 minuta, vozeći u onoj bržoj prosjek 112,663 km/sat, stazom dugom 4.000 metara uz ograničenje deset šikana koje su usporavale vozače na ravnim pravcima.

Treningom je mogao biti zadovoljan, obzirom na prvo vrijeme, ali ne u potpunosti i vožnjama Zagrepčanin Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj) koji je u Renaultu Clio Cup za pobjednikom zaostao 2,101 sekundu, plasirao se na drugo mjesto ovog natjecanja, ali i cjelokupne sezone.

Možda bi konačni rezultat bio i bolji da u samoj završnici druge vožnje nije „pokupio“ pod svoj auto čak 3 gume iz barijere posljednje šikane koje su ga do ciljne ćelije znatno usporile.

S druge strane Giacomazzi je imao peh ponavljanja obiju vožnji zbog razbacanih guma iz šikana uzrokovanih prethodnim vozilom, ali možda i sreću da je u dva navrata drugim pokušajem ostvario dva najbolja vremena.

MATIJA JURIŠIĆ – ČUDO OD DJETETA

Za pobjedničko postolje, uz njih dvojicu, pretendant je bio Pazinjanin Marino Poropat (AK Istra racing team). Poslije prve vožnje tome je i bilo tako, ali u drugoj mu se za novo postolje ispriječio mladi 18-godišnji riječki automobilist, sada već višestruki državni prvak, „čudo od djeteta“ Matija Jurišić iz Autokluba RI autosport, koji je ovog puta za svoj „uređaj“ odabrao očev trofejni Audi A4 STW.

U konačnici stigao je do trećeg mjesta „generalke“ s 4,345 sekundi zaostatka iza Giacomazzija, a bolji od Poropata za 92 tisućinke sekunde. Poropat se na kraju sezone morao zadovoljiti trećim mjestom, za što mu je najveći krivac, odustajanje na utrci u Ogulinu.

Među prvih deset našla su se trojica najboljih juniora ove utrke. Pobjednik ove brojne konkurencije, među 18 vozača, Matija Jurišić bio je treći, Zagrepčanin Luka Fabijančić (AK Dubrovnik Racing) peti, a Matej Radovanović (AK Ina Delta Zagreb) šesti, čime se samo za jedan bod popeo do drugog mjesta u sezoni ispred Riječanina Renata Herca (AK RI autosport) kojem je u posljednjih 150 metara pred ciljem tehnički kvar umanjio plasman među deset najbržih ukupno.

Do naslova juniorskog pobjednika sezone HAKS Kupa 2021., s najviše bodova stigao je Karlo Pelicar (AKORK Skok racing 1993) upisavši pobjede na Učki i Kleku. Radovanović je pobijedo u Limskom kanalu, a prva (Buzet) i posljednja utrka (Grobnik) pripale su u juniorskoj konkurenciji Matiji Jurišiću, koji je u Formuli driver ove godine i nastupio samo na ove dvije utrke.

Među vozačicama niti na grobničkoj stazi nije bilo dileme. Četvrti je puta pobijedila i osvojila naslov najbolje ove sezone Slovenka Sanja Paradiž (Suzuki Cultus) ispred Romine Bressan (AK Buzet Autosport) u Renaultu Clio.

Odustajanjem Ive Damarija (AK Pula-Rovinj) zbog tehničkog kvara, put do trećeg mjesta bio je otvoren mladoj i rezultatski nadolazećoj Stefani Mogorović (AK Istra racing team) koja je ovogodišnju sezonu, prvu automobilističku, poslije niza uspješnih u kartingu, objedinila na kružnim stazama, ne samo dobrim vožnjama već i rezultatom. Viceprvakinja sezone je Iva Damarija ispred Romine Bressan.

Ekipnu pobjedu posljednjeg natjecanja ostvarili su vozači AK Dubrovnik Racinga, ispred pulskog AK No Traction i AKORK Skok racing 1993. Titulu prvaka ostvarila je ekipa Autokluba Pula-Rovinj ispred još dva istarska kluba Buzet Autosport i No Traction.

Pored bodovanja HAKS Kupa, u konkurenciji Prvenstva Istarske rivijere nastupilo je 110 vozačica i vozača. pobjedom je slavio Talijan Marco Mazzoni (Ford Sierra Cosworth) ispred Marina Milokanovića (Poreč, Ford Fiesta ST) i Talijana Cesare Bezzija (Citroen Saxo).

HAKS Kup,
ukupno 1. Giacomazzi (Italija) 4:15,743 minuta, 2. Belinić (AK Pula-Rovinj) +2,101 sekunda, 3. Jurišić (AK RI autosport) +4,245, 4. Poropat (AK Istra racing team Pazin) +4,437, 5. L. Fabijančić (AK Dubrovnik Racing) +10,423;
pobjednici po klasama 1 – Višković (AK No Traction pula), 2 – Mirosavljević (AK Pula-Rovinj), 3 – Paradiž (Slovenija), 4 – Pelicar (AKORK Skok racing 1993), 5 – Jurišić, 6 – Giacomazzi, 7 – Fabijančić, 8 – Belinić;
ekipe 1. AK Dubrovnik Racing 50 bodova, 2. AK No Traction Pula 45, 3. AKORK Skok racing 1993 43 boda.

Fotogalerija Miroslav Krpan

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.