Broji se tek 50 dana od kako je Automotodrom Grobnik dobio novi sloj asfalta, željno čekan nepunih 40 godina.
Naime, od 9. travnja, kada su "iscurili" posljenji kilogrami crne "zlatne" mase, gotovo da se ne prestaje sa brojnim sitnim radovima kojima se Automotodrom Grobnik i dio pratećih objekata ne dovodi u, prevenstveno ljepšu, ali i funkcionalno značajnu svrhu.
Sve to, koristeći svaki slobodan trenutak bilo jutarnjih ili, u smiraju dana, kasnih popodnevnih sati sa zadovoljstvom provode zaposlenici Automotodroma Grobnik d.o.o., članovi Moto kluba Kvarner ili pak njihovi suradnici.
Staza je proteklu zimu prezimila radno.
Po njoj su vozili neki drugi strojevi, doživjela je svoj neminovni "facelifting" koji je danas mamac mnogima iz cijele Europe da prvi put ili, ono uobičajenije, po tko zna koji put dođu, ali ovog puta s novim izazovom – voziti po novom asfaltu koji se u ovih 50 dana pokazao kao pun pogodak, spreman kroz nepuna dva mjeseca prihvatiti prvo europske motociklističke asove na jednoj utrci u nizu 26 godina kontinuiranog odvijanja Prvenstva Alpe Adria, a odmah potom, prvog vikenda kolovoza i povratak na Grobnik automobilističkih asova Srednjeeuropske zone kada se uz hrvatsko vozi i FIA CEZ prvenstvo.
Brojne sitnice teško upadnu u oko, ali jedna krupna iz prve, na pogled prema startnoj liniji je – prvi, novi "most" iznad staze koji je još u fazi radova, ali okružen sponzorskim reklamama kojima će se uskoro pridodati startna signalizacija.
Taj most simbolika je povezivanja 40 godina Automotodroma Grobnik, sve od onog povijesnog, 17. rujna 1978. godine, pa do rujna ove kada će se u smiraj jednog popodneva na svečan način obilježiti ovaj vrijedan jubilej jednog i jedinog hrvatskog "oktanskog svetišta".
I tako u godini jubileja bilježe se značajni dani, datumi, bilježi se povijest koju će okruniti monografija o 40 godina Automotodroma, svojevrsni dio trilogije knjiga kojima je kroz protekla desetljeća obilježan prijelaz s legendarne Preluke na Grobnik i eto sad, svemu sudeći predstoji jedan novi razvojni ciklus kojem se ljubitelji brzina i adrenalinskog naboja na kotačima jednostavno vesele.
A susretu s Grobnikom vesele se svakodnevno, od jutra do večeri, motociklisti i automobilisti sa svih strana svijeta.
Prije koji dan neizostvan dio 2. "Rotary moto rallya Plus" bio je posjet Automotodromu Grobnik.
Više od stotinu motocikala putem od Varaždina, Zagreba i Karlovca, prema Rijeci i njenoj putničkoj obali, zaustavili su se na Grobniku, promocijski sretni i zadovoljni provezli dva kruga.
Dio njih prvi je put pohodio grobničku stazu, a gotovo da nema onog koji nije kazao – dolazim opet.
I tako nakon Grobnika i Rijeke s jednim novim iskustvom, nastavili su put Paga, Zadra, Vodica, Šibenika i Kaštela sve do Splita gdje se završevalo četiri dana humanitarnog moto rallya u koji se uključilo 30-tak hrvatskih moto klubova s više od 600 sudionika.
Od starta do cilja, kroz devet gradova, cijeli je itinerer prošlo više od stotinu motocikala, a humanitarni dio – prikupljena sredstva,prehrambene namirnice i higijenski artikli stići će pravovremeno u ruke potrebitih.
Nakon vožnje na dva kotača, na stazu je odmah izišla skupina inozemnih gostiju s prestižnim voznim parkom znakovitih marki i nabrijanih automobila.
Uz turistički boravak na hrvatskoj obali, adrenalinski izazov bio im je vožnja grobničkom stazom.
I nakon toga, ništa više nije isto, jedino što svaki u svoj blok upiše Grobnik i povratak istom – ali novom oktanskom izazovu.
Dan za danom, ljeto je dugo, vrijedi ga iskoristiti. Slobodnih dana na Automotodromu Grobnik, sve tamo do kasne jeseni gotovo da i nema.
Budi se iz desetljetnog lijepog sna "grobnička ljepotica".
U nekim novim nijansama boja, u nekim novim podacima o brzinama, u .....
Fotogalerija Miroslav Krpan