Autocross u Gambetićima, slovenski vozači naujspješniji

Utorak, 09. travnja 2024. 14:21 Napisao/la  Miroslav Krpan
Ferdinand Pađen završio na krovu
Ferdinand Pađen završio na krovu Foto: Miroslav Krpan

Izvrsno pripremljena, jedina u Hrvatskoj, autocross staza „Canalli“ u Gambetićima dočekala je sudionike prve ovogodišnje međunarodne autocross utrke 8. Nagrada Gambetića 2024. koji su pristigli iz četiri zemlje.

Bio je to istinski cjelodnevni automobilistički spektakl, ovog puta bez puno prašine, obzirom na izvrsno pripremljenu tvrdu zemljanu podlogu duž 1.001 metra staze, u šumom okruženom poligonu, na području Općine Višnjan, u sjeverozapadnom dijelu istarskog poluotoka, sve u još jednoj vrhunskoj organizaciji domicilnog AKOK Skok racing 1993 i suorganizaciju AK Poreč Motorsport.

Utrku je u ime domaćina Općine Višnjan otvorio načelnik Angelo Mattich, pred većim brojem gledatelja među kojima su dominirali Slovenci.

Na stazi brojčano, ali u konačnici i rezultatski upravo su, među 37 sudionika iz Slovenije, Hrvatske, Italije i Mađarske, a sve za bodove dva državna prvenstva, hrvatskog i slovenskog, kao i novoraspisani međunarodni Croatian Autocross Trophy najbrže vožnje prikazali slovenski krosisti.

Vozilo se u četiri različite divizije od kojih su najbrojniji, ali i najatraktivniji bili oni u omanjim buggy vozilima, jednosjedima i brzim „zujalicama“ Divizije 3CC CrossCar. Uz treninge i kvalifikacijske vožnje vožene su i dvije polufinalne, da bi se među deset najboljih u finalu pobjednika odlučilo doslovno u posljednjim metrima.

Poslije šest neizvjesnih krugova Mađar Tomi Barati (Semog Attack 850), s vremenom 4:17,285 minuta, bio je tek četiri desetinke brži od najboljeg Slovenca Toma Nemarnika (CC Casmat 600). U istoj utrci četvrtu poziciju ostvario je najbolji hrvatski crossist Dražen Krznarić (CC Semog Bravo 600).

Svjevremeno brojniji, jači i robusniji buggyji istoimene divizije, ipak i u konkurenciji tek osmorice vozača, nisu izgubili na atraktivnosti.

Finalna pobjeda je pripala favoritu Slovencu Igoru Kernu (Buggy Honda), koji je konkurente za sobom ostavio više od 20-ak sekundi, na drugom mjestu Bojana Osredkara (Buggy BE2T Honda) i Davida Kosirnika (Buggy Alfa Romeo).

Šesti je ciljem prošao domaći vozač Daniel Vesić (Buggy 1.8T).

Slovenac Žiga Kraševec u vrhunski pripremljenom VW Polo 1.6, bez imalo problema, s još je jednom pobjedom Divizije 1A Touring AX 1600 napustio Gambetiće.

Do drugog mjesta stigao je Jani Avbelj (VW Golf), a treći je bio Marjan Mlakar (Fiat Punto).

U posljednjoj kvalifikacijskoj vožnji odustali su dvojica ponajboljih, naš Ferdinand Pađen (Audi 80) i favorit Divizije 1 Touring AX Slovenac Primož Omahna (Audi 4x4).

U startnom krugu, poslije prvog zavoja zanošenje Pađena uzrokovalo je okretanje na krov, potom udarac Omahne, srećom po obojicu bez posljedica, ali oštećenjima vozila koja nisu mogla na finalni start.

Iskoristili su to ostali, pa je pobjedu finala polučio još jedan Slovenac Aleksander Križman (Mitsubishi Lancer Evo IV) ispred hrvatskog mladog asa Svena Katića (Audi A3 Quattro).

Treći je ciljem prošao vozač domaćina Rajan Gašparini u BMW E36 320.

Poslije prve utrke hrvatskog prvenstva i nastupa, poslije više godina čak desetorice vozača iz pet klubova, poredak PH je sljedeći:
Divizija 1 1. Katić (AK Ozalj), 2. Pađen (AKOK Skok racing 1993),
Divizija 1B 1. Gašparini (Skok racing 1993);
Divizija 3 CC 1. Krznarić (AK Ozalj), 2. Roberto Zdrinščak (ASK Kastavac), 3. Karlo Jandri (AK Ozalj);
Divizija 3 1. Vesić (Skok racing 1993);
ekipe klubova 1. AKOK Skok racing 1993 101 bod, 2. AK Ozalj 99, 3. ASK Kastavac 30 bodova.

Zajedničko prvenstvo Hrvatske i Slovenije nastavlja se drugom utrkom sezone, 4. i 5. svibnja u Moravčama u Sloveniji.

Koristimo kolačiće
Na našoj web stranici koristimo kolačiće. Neki od njih su neophodni za rad stranice, dok nam drugi pomažu poboljšati ovu stranicu i korisničko iskustvo (kolačići za praćenje). Možete sami odlučiti želite li dopustiti kolačiće ili ne. Imajte na umu da ako ih odbijete, možda nećete moći koristiti sve funkcije stranice.