INA Buzetski dani 2021, vremenske (ne)prilike kvare rođendansko raspoloženje

Petak, 17. rujna 2021. 19:32 Napisao/la  Miroslav Krpan

Utrku na njen 40. rođendan organizacijski potpisuje nesavladivi tim entuzijasta i ljubitelja brzina okupljenih u Autoklubu Buzet

Hyndai i20 R5 Viliama Prodana
Hyndai i20 R5 Viliama Prodana Foto: Miroslav Krpan

Kako i priliči, na rođendan stignu uglavnom zvani gosti.

Buzetska brdska utrka „rođena“ je 5. rujna 1982. godine, kada je održano prvo izdanje, kasnije će se, čak četiri desetljeća dugom tradicijom, pokazati kako je iz male utrke izrasla u najveću i najpriznatiju hrvatsku međunarodnu automobilističku utrku, sada već dugi niz godina bodovanu i za FIA Prvenstvo Europe na brdskim stazama.

Utrku punim imenom „40. INA Buzetski dani 2021.“ i na njen 40. rođendan organizacijski potpisuje nesavladivi tim entuzijasta i ljubitelja brzina okupljenih u Autoklubu Buzet.

Sami ne bi mogli sve, već desetljećima, pa im u pomoć priskoči gotovo 250 neprikosnovenih asistenata u svim sigurnosnim i opslužujućim ekipama, kako bi na dionici prometnice od Mosta do Peničića, koja se za utrkivanje pretvara u izvrsnu stazu dugu 5.001 metar, ali i diljem pitoresktnog istarskog gradića Buzeta, koji se opravdano uz statuse „grada tartufa i grada piva“ ponosi i statusom „grada oktana“.

Trodnevna manifestacija ovog će vikenda okupiti 268 sudionika iz 13 zemalja, od kojih je 218 u više bodovnih konkurencija, dok su njih 50 u skupini „promocija“.

Najvažnija je zasigurno i ove godine završnica prvenstva Starog kontinenta u okviru FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama, a boduje se i za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone za povijesna vozila, te državna prvenstva Hrvatske i Slovenije.

Gotovo polovicu onih za bodove čine hrvatski vozači, njih 103 iz 37 klubova, a borit će se za svaki bod Prvenstva Hrvatske u okviru pretposljednje, sedme ovogodišnje utrke.

Elitu predvode tranutno najuspješniji u Kategoriji I Zagrepčanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) u robusnom Mitsubishi Lanceru Evo IX sa sigurnih 12 bodova viška u odnosu na drugoplasiranog Dejana Dimitrijevića (AKK Velika Gorica) koji mu je u Seat Leonu „oteo“ dvije ovogodišnje pobjede.

Marljivim sakupljanjem iskustva, ali i bodova, u tek mu drugoj automobilističkoj sezoni izvrsno treće mjesto drži prošlogodišnji trostruki „naj“ vozač Hrvatske, 18-godišnji Riječanin Matija Jurišić (fotografija u sredini), koji u Škodi Fabia S2000 bodove domaćeg prvenstva upisuje na kontu AK Župa Dubrovačka.

Među domaćim formulašima Kategorije II dominantan je višestruki državni prvak Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik Racing) u Formuli Reynard 006.

U grupama hrvatskog prvenstva Đivo Franić (AK Dubrovnik Racing) vodeći je u „N“, Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka) u „A“, dok čelnu poziciju najbrojnije Grupe E1, u kojoj je tijekom sezone do sada nastupilo čak 73 vozača drži Domagoj Pereković.

U bodovanju hrvatskog prvenstva povijesnih vozila je gužva, Božidar Matijaš (AKK Rogoznica) ima tek tri boda prednosti ispred Dina Ćućića (AK Opatija).

Europske asove Kategorije II, formula i prototipova predvode Talijani, višestruki prvak Europe Simone Faggioli (prototip Norma M20 FC Bardahl) i trenutno vodeći i FIA EHC i rekorder buzetske staze Christian Merli (Osella FA30 Zytec LRM).

Rekord u Buzetu na 5.001 metar posljednji je put „pao“ 2017. godine kada je Merli vozio 2:04,689 minuta prosjekom 144,388 km/sat.

Na startu se očekuje 20 suvremenih i osam povijesnih formula i prototipova, dok u konkurenciji FIA EHC, ove sezone među 58 sudionika, pred posljednju utrku, s konstatnim nastupima vozi i Matija Jurišić koji trenutno drži drugo mjesto FIA Grupe 4 i sedmo Kategorije 1 Europskog prvenstva.

Subotnji program počinje prvim treningom od 8,45 sati, dok je drugi na rasporedu u 12,45 sati.

Svi sudionici i publika moraju posjedovati neki od oblika dokaza cijepljenosti, preboljenja ili testa na koronu.

Test centar je otvoren na BP Crodux istočnog ulaza u Buzet.