WRC Croatia Rally, šest hrvatskih posada u svjetskoj eliti

Srijeda, 21. travnja 2021. 21:02 Napisao/la  Miroslav Krpan
Viliam Prodan i Zoran Raštegorac
Viliam Prodan i Zoran Raštegorac Foto: Miroslav Krpan

Višegodišnji san i mašta o dolasku najboljeg, prestižnog svjetskog automobilističkog natjecanja u Hrvatsku ovih se dana ostvario.

Na sve se strane priča i piše o WRC-u, točnije jednom od 12 natjecanja FIA Prvenstva svijeta u rallyu, ove godine trećeg u nizu, što se formalno od 22. do 25.travnja održava u našoj zemlji. U punom su zamahu sve operativne pripremne radnje, u kojima sudjeluju tisuće ljudi pristiglih u Zagreb iz 30-tak zemalja svijeta.

Naime, na prostoru od 60.000 kvadrata, dijela Zagrebačkog velesajma i istočnog parkirališta, pored Inine poslovne zgrade, formiran je Servisni park, dio okolnih prometnica već je od proteklog vikenda isključivo u funkciji ove značajne manifestacije.

Podignuti su šatori i privremene radionice, svojevrsni dom najboljih svjetskih rally timova, kao i niza drugih timova i individualnih posada, a sve se provodi uz visoke epidemiološke mjere i striktan FIA Covid protokol.

Na neki način, svi dosadašnji poslovi sportskih i tehničkih ekipa, kako onih FIA i Promotora, tako i svih domaćih odvijaju se u nekoliko popularno nazvanih „balona“, sad već u sportskom svjetu uobičajnenog zaštitnog znaka ove naše „covid generacije“.

A tako će ostati i do završetka. Statistike radi, više od 1.300 tona razne opreme stiglo je u Zagreb u 45 šlepera, a da bi privremene radionice i baza rally asova svijeta funkcionirale, razvučeno je više od četiri kilometra raznih kablova.

Ruke „trljaju“ i zagrebački hoteljeri koji su konačno opet malo osjetili pravi turizam. Zauzetost većine, prvenstveno vrhunskih zvjezdastih hotela, dostiže ovih dana 80 pa i više posto.

Među 68 posada kojima je omogućena prijava za nastup na prvom Croatia rallyu WRC-a je i sedam hrvatskih, od kojih jedna na žalost neće nastupiti.

Naime, hrvatska automobilistička ikona Niko Pulić ovih dana vodi tešku bitku za zdravlje, korona ga je svela na bolnički ležaj i korištenje kisika, a za vjerovati je da će gospar Niko i iz ove priče izaći, zasigurno s najvećom pobjedom u životu, zdrav i oran za još uspjeha na oktanskim stazama.

Preostalih šest posada odrađuju svoju zadaću priprema, a svatko od njih u prioritetu ima tri cilja:startati, završiti i ako se sve posloži ostvariti i neki dobar rezultat.

Domaći favoriti za vrhunski rezultat zasigurno su već znani internacionalci, pobjednici i prvaci mnogih natjecanja, sudionici rallya u zemljama hrvatskog okruženja Buzećanin Viliam Prodan i Zagrepčanin Zoran Raštegorac.

Ovaj domaći WRC njima nije prvi, poslije Monte Carla im je – drugi.

Na njihovoj Ford Fiesti startni je broj 70, znaju što ih očekuje iako im je većina brzinaca novost, kao i svima drugima.

No, iskustvo imaju, znanje imaju, duh neprocjenjiv, samo malo sportske sreće i kud sreće za domaće fanove da ih gledamo na postolju njihove skupine. Brane boje AK Opatija Motorsporta koji ima još jednu posadu – Mateo Butorac i Marko Stiperski.

Obojica su bili u Monte Carlu, ali u pratećem Prodanovom timu. To ih je toliko napalilo da nisu mogli propustiti domaći teren i ne probati sami. Na svoj „Peugeot 208 Rally 4“ zalijepili su startni broj 74 i ovo im je kruna dosadašnjih deset godina nastupa.

Jedno se prezime uz startne brojeve 72 i 73 spominje čak tri puta. Ravenščak.

I svi su članovi znanog Auto karting kluba Sveta Nedelja, onog koji realizira „svjetski“ događaj „Santa Domenicu“.

U identičnim automobilima Ford Fiesta natječu se otac,sin i kćer. Martin Ravenščak mladi je i perspektivni 24-godišnji hrvatski relijaš kojem je već neko vrijeme vjerni suvozač iskusni Tomislav Tomašković. U drugom automobilu nastupaju njegov otac Krešimir i sestra Dora, tandem koji ima za cilj „zabaviti“ se i stići do cilja. Obiteljsko nadmetanje i bolji rezultat bit će povod post festum druženja i izravnavanja računa – za stolom. A o svim njihovim željama, kada nisu u sportskom automobilu, brigu će voditi mama i supruga Blaženka, jednostavno „katica za sve“.

Ivica Siladić i Jasna Durak, članovi zagrebačkog AK Delta Sport, višegodišnji su relijaški tandem. Počeli su onako iz gušta, sve se više „palili“ na brzine, mjenjali automobile, prolazili kroz različite situacije, slavili dobar rezultat. A dolazak WRC-a u Hrvatsku sebi, u do sada najboljem automobilu, još jednoj Ford Fiesti (startni broj 75), poklonili za sve do sada, jer se ta jedinstvena prilika ne propušta. Iako je, kako Ivica kaže „...dvostruko dulja nego li je išta do sada vozio“, nestrpljivo čekaju start.

I ne bez razloga, posljednji u nabrajanju naših „šest velikih“ su tandem Željko Magličić i Domagoj Nemak. Članovi su zagrebačkog AK Ina Delta, kako Željko kazuje, razlog upuštanja u ovu do sada najveću oktansku avanturu, ima svoju podlogu. Naime, na samo 50-tak metara od njegove radionice start je jednog brzinca, one dionice što vodi od Vinskog Vrha do Duge Rese. Pa kad Ti rally pred kuću dođe, što ne biti dio onih koji su stvarni sudionici. Nastupaju u Ford Fiesti sa brojem 77.

Dugo se pričalo kako će možda doći, kako sigurno dolazi, kako je došao. I stvarno WRC je došao u Hrvatsku. A tek, koliko će se pričati za njegova trajanja slijedeća četiri dana, pa onda kada sve to završi. Bit će istinskih, bit će i „lovačkih“, ali bit će priča za generacije. Pamte se uvijek i samo – prvi!

Četvrtak je dan kada posade izlaze na Shakedown, svojevrsni trening na jednoj kratkoj dionici koju organizatori pripremaju na Medvedgradu, u vremenu od 9 do 15 sati, u tri različite grupe.

Vrijedi istaknuti i da, pored svega opisanog na Zagrebačkom velesajmu, postoji i lokacija u kojoj je sjedište sportskog rukovodstva.

Prošlog je proljeća Nacionalna sveučilišna knjižnica, reprezentativni zagrebački objekat, bio sjedište Europskog vijeća i Hrvatske kao predsjedatelja, sada već više mjeseci zasjeda hrvatska vlada, a ovih dana predsjeda rally vlada svijeta. A mi, Hrvatska, Hrvatski auto i karting savez, klubovi sportski i tehnički organizatori i realizatori, dio smo tog oktanskog FIA svijeta.

Program svečanog otvaranja pored NSB-a počinje u 18 sati, a posade će biti predstavljane od 19 nadalje.

Od 18,50 sati kamere uključuje u direktnom prijenosu i HRT drugi program.

Fotogalerija Miroslav Krpan