Rally day Two Castles-Due Castelli, pobjeda talijanskog prvaka

Utorak, 25. veljače 2025. 15:27 Napisao/la  Miroslav Krpan
Alberto Battistolli - Simon Scattolin
Alberto Battistolli - Simon Scattolin Foto: Miroslav Krpan

Na startu sedmog izdanja međunarodnog auto rally showa pod nazivom „Rally day Two Castles-Due Castelli“ našlo se 114 posada iz sedam zemalja, a šest brzinskih ispita uspješno je okončalo 97 automobila.

Slavljenički pjenušac ukupnog pobjednika u pitoresktnom Limskom kanalu ispijala je talijanska posada Alberto Battistolli - Simon Scattolin nastupivši u Škoda Fabiji R5, tek jednom od gotovo 30-ak prestižnih rally automobila koji su bili sudionicima ove zimske rapsodije kojom se kroz show izvedbu premošćuje stara i nova relijaška rezona.

Vozilo se na području šireg okruženja Kanfanara, točnije, od Limskog kanala do povijesnih zidina Dvigrada i Barata, pa je u jednodnevnoj provedbi od osam predviđenih, pod oblačnim vremenom, povremeno oplemenjenim kišnim kapima, uspješno provedeno šest, sve u organizaciji Autokluba „Poreč Motorsport“ i suorganizatora AKOK „Skok racing 1993“ iz Gambetića (Višnjan), već tradicijski uz punu podršku domicilne Općine Kanfanar.

BATTISTOLLI I STOHL ODMJERILI SNAGE

Talijan Alberto Battistolli, 27-godišnji rally as, prošle godine prvak Italije u rallyju na makadamskoj podlozi slovio je favoritom, ali je prvi brzinac, za sitnih 3,7 sekundi, prepustio sunarodnjacima Giovanniju Trentinu i Pietru Elia Omettu (Škoda Fabia Rally2).

Već u samom začetku, tek dvije sekunde sporiji bio je još jedan istinski as, trofejni, svojevremeno svjetski prvak grupe N i četvrtoplasirani WRC sezone 2006. godine 52-godišnji Austrijanac Manfred Stohl sa suvozačicom suprugom Michaelom Markl Stohl u Citroenu C3 Rally2.

Među njima je trebalo tražiti pobjednika.

Battistolli potom u svoju korist u nizu upisuje tri najbolja vremena brzinskih ispita, tek poneku sekundu bržeg od Stohla, da bi se u drugom brzincu Trentin suočio s velikim problemom i gubitkom vremena prošavši ciljem kao posljednji.

Vratio se u „igru“, vjerno do kraja rezultatima pratio vodeći dvojac, ali izgubio bitku za postolje.

Kasniji konačni pobjednik Battistolli, ukupnim vremenom 23:13,1 minuta, upisao je ukupno četiri najbolja vremena, a pretposljednji prepustio Stohlu, koji je u završnici zaostao skromnih 14,3 sekunde.

Trećeplasirana posada bila je još jedna talijanska, Adriano Scalcon-Andrea Budola (Škoda Fabia Rally2) s zaostatkom 1:02,0 minuta za pobjednicima. Scalcon, jedan od starijih sudionika (56) bio je ukupnim pobjednikom Due Castelli 2020.godine.

MATTEO BERNINI NAJBOLJI VOZAČ S HRVATSKOM LICENCOM

Među prvih deset plasiranih dvije su posade s obilježjima hrvatskih klubova.

Na posljednjem brzincu prednost je stekao, na kraju za sedmo mjesto, mladi 18-godišnji Talijan Matteo Bernini, vozač s licencom HAKS-a i AK Opatija Motorsport koji je uz iskusnog suvozača i sunarodnjaka Lorenza Mattuccija u Hyundai i20 R5 za samo pet desetinki sekunde bio uspješniji od domaćeg tandema, brata i sestre Martina i Dore Ravenščak (Ford Fiesta Rally3), posade AKK Sveta Nedelja.

Talijani su dominirali brojem posada, uglavnom i rezultatima, pobjedničkim postoljima, ali vrijedi izdvojiti još poneku hrvatsku posadu.

Ukupno 18. Nenad Lončarić - Tajana Vojvodić-Pinky (Subaru Impreza Sti9, 21. Daniel Vojvodić - Filip Puzić (Mitsubishi Lancer evo III), dok su najbolje plasiranom istarskom posadom bili Rajan Gašparini - Bosiljko Čolak (BMW 328).

Talijani su pobjednici pet klasa: Klasa 2 do 1.600 ccm Marco Chiesura - Andrea Marcon (Honda Civic), Klasa 4 preko 2.000 ccm Matteo Doretto - Melissa De Zan (Peugeot 208 Rally4), Klasa 7 vozila R5, S2000 i WRC specifikacije Alberto Battistolli - Simon Scattolin (Škoda Fabia R5), Klasa 9 Jeep Alfio Bordonaro - Stefano Louisa (Isuzu D Max), Klasa 10 open Vittorio Gonella - Davide Nicola Penna (Polaris RZR Turbo), tri pobjede hrvatskih posada Klasa 1 do 1.400 ccm Toni Vugrinec - Marijan Vugrinec (Škoda Fabia), Klasa 5 do 2.000 ccm pogon 4 kotača Emanuel Iđaković - Dario Merlić (Suzuki Baleno) i Klasa 6 preko 2.000 ccm pogon 4 kotača Martin Ravenščak - Dora Ravenščak (Ford Fiesta Rally3), a Slovenci dvije Klasa 3 do 2.000 ccm Sašo Plesničar - Luka Kompara (Opel Astra) i Klasa 8 RWD Sebastjan Kobal - Nives Cotić (BMW 325).

Najuspješniji junior bio je Matteo Bernini, a ženska posada Talijanke Serena Rodella i Maria Letizia Lebole (Mini Cooper S).

DVA NASLOVA PRVOG GRC-a STIŽU U ISTRU

Show „Rally day Two Castles-Due Castelli“ bio je po prvi puta i bodovnog karaktera, kao posljednje, četvrto natjecanje prvog „zimskog“ Gravel Rally Challenge 24-25 u raspisu Hrvatskog auto i karting saveza.

Uoči ovog natjecanja, a poslije tri održana u okviru Santa Domenica show (Sveta Nedelja), Quadruvium show (Karojba) i Winter show (Čazma) favoritom je slovio Matteo Berninini što je svojim rezultatom i ostvario.

Postao je tako prvim ukupnim pobjednikom prvog hrvatskog GRC-a, dok su u ostalim klasama, za sada neslužbeno, pobjednicima postali: Klasa 1 Martin i Dora Ravenščak (AKK Sveta Nedelja), Klasa 2 Sašo Plesničar - Luka Kompara (Slovenija), Klasa 3 Marko Fakin - Moreno Lisjak (AK Prorace Sv. Lovreč), Klasa 4 Sandi Jugovac - Nensi Jugovac (AK Istra racing team Pazin) i Klasa 5 Gregor Maver - Klara Slejko (Slovenija).

Siječanj i veljača s po jednim rally show natjecanjem samo su najavili prebogatu hrvatsku automobilističku sezonu.

Ono za pravo, za bodove sezone 2025. kreće posljednjeg vikenda u ožujku, s vikend „paketom“ dva natjecanja u kronometar vožnjama 26. i 27.

Nagradom Tar-Vabriga u organizaciji AK Poreč Motorsport na kartodromu Poreč u Taru.