NAGRADA DUBROVNIKA 2025 Matija Jurišić prvo ime zadnje utrke državnog prvenstva na brdskim stazama, mladi riječki as maestralnom prvom vožnjom postavio rekord staze

Utorak, 14. listopada 2025. 20:19 Napisao/la  Miroslav Krpan

U konačnici prvenstva Hrvatske Dimitrijević prvak, Jurišić viceprvak, a Pulić treći! Elita, nema što!

Matija Jurišić
Matija Jurišić Foto: Miroslav Krpan

Dan odluke većine državnih prvaka automobilističkog Prvenstva Hrvatske na brdskim stazama, već gotovo uobičajeno, odvijao se na krajnjem jugu Hrvatske, na stazi uz zapadni ulaz u Dubrovnik, od Mosta Franje Tuđmana do Osojnika, uz 116 sudionika, na žalost čak 31 manje od zabilježenih u listi prijava i želja nastupa na jubilarnoj 25. međunarodnoj utrci „Nagrada Dubrovnika 2025. - Memorijal Željko Đuratović i Trofej Dubravko Čikor“, uz još jednu vrhunsku realizaciju domicilnog Auto kluba Dubrovnik Racing.

Uoči osme, zaključne i odlučujuće utrke domaćeg prvenstva tek su poneke rubrike prvaka, u okviru sudjelujućih automobila Kategorije I i pripadajućih grupa, bile popunjene imenima, pa se zato odlučivalo o svim ostalim.

Pojedini favoriti, bolje kazano kandidati za tron, definitivno nisu imali svoj dan, a presudili su uglavnom tehnički kvarovi, tek poneko izlijetanje, poput najtežeg, srećom bez posljedica po Nina Andrejevića (AK Župa dubrovačka).

Rezultat dubrovačkog nastupa nisu upisali, među značajnijima Dimitrijević, Slade, Andrejević, Šakanović, Bilota i Šimunović, dok je dobar dio sudjelujućih crnogorskih automobilista imalo svoj zasebni rašomon stazom u više navrata.

REKORDNA VOŽNJA EUROPSKOG ASA

Dejan Dimitrijević prije Dubrovnika osigurao je dvostruku „titulu“ državnog prvaka, Kategorije I i Grupe 1, pa ga „ležarina“ u parku vozača nije ništa koštala.

Zato su grizli drugi.

A ulog je bio znakovit, posebno u raspodjeli „plijena“ ekipnih prvaka.

Voda na mlin tekla je domaćinu AK Dubrovnik Racingu, što brojem i rasporedom vozača u raspisanim klasama, što nenadanim kvarovima, što „tanjom“ igračkom klupom AK Župa Dubrovačka.

Zato su Dubrovčani već večer poslije treninga dočekali s osmijehom i pretpostavljenim 16. naslovom najbolje ekipe automobilista brdskog prvenstva Hrvatske.

Tako je i bilo, ostali su na osam velikih bodova razlike od najljućih rivala, prvih susjeda Župljana, koji malobrojni, ali hrabri znaju podnijeti poraz.

No, tri su najbolje ekipe iz iste Dubrovačko-neretvanske županije.

Prvo ime utrke bio je, u domaćoj konkurenciji vozač AK Župa dubrovačka, matično član AK RI autosport, mladi 22-godišnji riječki automobilist Matija Jurišić, donedavni europski prvak, ove godine treći u istoj konkurenciji, ali i drugu godinu za redom prvak FIA Grupe 4 EHC Prvenstva Europe.

Jurišić je maestralno odvezao prvu vožnju, štoperica se zaustavila na 1:47,101 minut, uz prosjek 112,426 km/sat, što je značilo novi rekord staze duge 3.345 metara.

Nadmašio je favorizirane asove poput Žarka Knega, Nikole Radnjića, Nike Pulića, pa i drugih znatno sporijih.

Jurišić je u Peugeotu 308 1.6 TCR, tek nešto sporijom drugom vožnjom nastup objedinio pobjedničkim ukupnim vremenom 3:35,700 minuta, čak 6,035 sekundi ispred Žarka Knega (AK Dubrovnik Racing, Hyundai Elantra TCR), te 8,742 sekunde brže od Nikole Radnjića, još jednom „Dubrovčanina“ (Seat Cupra TCR).

Postolje „generalke“ izbjeglo je trostrukom europskom prvaku i lideru hrvatskog automobilizma Niki Puliću (AK Konavle, Lamborghini Huracan ST Evo II) tek za 148 tisućinki sekunde.

U konačnici prvenstva Hrvatske Dimitrijević prvak, Jurišić viceprvak, a Pulić treći.

Elita, nema što!

U Grupi 1 usamljen na postolju Zlatko Dubreta (Dubrovnik Racing, BMW Bongo E20), dok su postulje Grupe 2 ispunili Knego, Radnjić i Pulić.

Grupu 3 u svom petom ovogodišnjem hrvatskom nastupu junački osvaja Matija Jurišić, a društvo s peharima činili su mu Marino Poropat (Dubrovnik Racing, Renault Clio) i Mladen Đajić (Župa dubrovačka, Dacia Sandero).

Splićanin Ante Alduk, ove godine u dresu AK Pelješac Racing (Honda Civic TypeR) slavi pobjedu Grupe 4, ujedno prvo mjesto klase 4B, a nadmašio je rezultatom pobjednika klase 4A Ivana Batalića (Splitski auto klub, Honda Civic TypeR).

U njegovoj klasi drugi Boris Katić (Župa dubrovačka, Citroen Saxo) i Marko Šapit (AK Biokovo, Seat Cupra), dok su iza Alduka u klasi 4B dva vozača Dubrovnik Racinga Saša Radola (Honda Civic TypeR) i Maro Franić (Seat Leon WTCC).

Najboljim rezultatom Grupe 5, ujedno i klase 5B pomalo je iznenadio Ivan Bekavac (AK Solin, Škoda Octavia) nadmašivši za 52 tisućinke sekunde pobjednika klase 5A.

Treće vrijeme grupe Mato Milković (Dubrovnik Racing, Honda Civic).

U klasi 5A treći Janos Müller (AK Pelješac Racing, Opel Corsa 1.6), dok su postolje klase 5B uz Bekavca upotpunili Nino Jeličić (AK Skradin, Honda Civic) i Marin Božičević (AK Oroslavje, Peugeot 106).

LINA CUKROV I NA BRDU S DVA TROFEJA

Iako je na otvorenju sezone u Skradinu upisao tek jedan skroman nastup i rezultat, mnoge je iznenadio pobjedom Grupe 6 i klase 6A Branimir Polić (AKK Rogoznica, Honda Civic) ispred konkurenata klase Sandija Peteha (Dubrovnik Racing, Honda Civic) i Denija Kmetovića (Župa dubrovačka, Škoda Octavia).

Tek iza njih trojica najboljih klase 6B Ivan Grozdanić (Rogoznica, VW Polo), Marko Trlin (AK Trogir, Honda Civic) i Tomislav Milković (AK Ragusa Racing, VW Polo).

Da je svaki bod bio važan uočljivo je iz nastupa, ali i pobjede Luke Fabijančića (Dubrovnik Racing, Citroen C2) u klasi E1 Moto, ovog puta ispred Marija Barovića (Župa dubrovačka, Zastava Yugo 750).

U hrvatskoj „nacionalki“ pobjeda iskusnog Điva Franića (Dubrovnik Racing, Ford Fiesta) ispred Lea Čagalja (Dubrovnik Racing, Renault Clio).

Najuspješnijom vozačicom, ali i juniorkom proglašena je Lina Cukrov (AKOK Skok racing 1993), iako je ukupni pobjednik dan danas i dalje u statusu juniora („samo“ 53 mjesta bolje plasiran), no to „na dušu“ nedorečenosti hrvatskih pravila juniora na brdu.

U konkurenciji prvenstva povijesnih automobila Kategorija A prvi Nenad Gržančić (AKK Potkoš Fužine), drugi Ante Gaćina (Rogoznica), treći Dino Barićevac (Potkoš), Kategorija B prvi Armin Mujkanović (AKK Fly with Kolman Zagreb), drugi Karlo Grabar (AK Opatija), treći Jurica Ivanović (AK Skradin), ekipe AKK Potkoš Fužine, AK Skradin, AK Opatija.

Hrvatsko prvenstvo je zaključeno, državni prvaci Kategorija I i Grupa 1 Dejan Dimitrijević (Fly with Kolman), Grupa 2 Niko Pulić (Konavle), Grupa 3 Marko Plaše (AK Ogulin Racing), Grupa 4 Ante Alduk (Pelješac Racing), Grupa 5 Ivan Grozdanić (Rogoznica), Kategorija II Laszlo Szasz (Dubrovnik Racing), Grupa C/CN... Tamas Kovacs (AK Pelješac Racing), ekipe Auto klub Dubrovnik Racing.

Predstojeći vikend, 17. do 19. listopada, slijedi svojevrsni show u Skradinu, jubilarni „5. HillClimb Monsters Bongo 2025.“ u organizaciji AK Mihovil Šibenik uz najavljeni nastup gotovo 90 vozača među kojima desetine europskih asova Kategorije I i Kategorije II.