Prvi pobjednici, ali i jubilarci se pamte.
Automobilistička utrka na brdskoj stazi sa zagorske strane Sljemena, na legendarnoj stazi „Zagorje“, od Pila do pola dionice prema Hunjki, već dulji niz godina u duljini 5.510 metara, uz uspon od 5,2 posto, doživjela je svoje jubilarno 30. izdanje.
„Nagrada Stubičkih Toplica 2024.“, u organizaciji zagrebačkog Autokluba Delta i pod počasnim pokroviteljstvom Željka Kolara, župana Krapinsko-zagorske županije, okupila je 59 vozača, među kojima su u sustavu CEZ Historic bila i dvojica stranaca, jedan Austrijanac i jedan Slovenac. Kao četvrta utrka sezone bodovana je za Državno prvenstvo Kategorije I i II, Povijesnih automobila, te Kup Hrvatske povijesnih automobila kategorije Točnost.
O onima koje se pamti riječ dvije: pobjednik prve utrke 1993.godine bio je legendarni „Gospar“ Niko Pulić (BMW M3), pobjedu je ponovio i na prvom jubileju, desetoj utrci tada u formuli F3 Dallara 393, da bi 20.utrku dobio vozač dubrovačkog kluba Mađar Istvan Kavecz ((BMW E90 V8 4.0), koji nas je u međuvremenu, nakon teške bolesti napustio.
I stigosmo do jubilarca 30.utrke. Ukupni, onaj stvarni pobjednik „totalne“ generalke je Zagrepčanin Filip Magdić (AKK Fly with Kolman Zagreb), kojeg nakon desetljeća uspjeha u kartingu, potom 15 i više godina za volanom različitih automobila Kategorije I, ove sezone gledamo u prototipu Kategorije II.
Filip Magdić u svom je četvrtom nastupu, prototipom Gibson Nemesis RME 3.0, stigao do prve ukupne pobjede svih sudionika i zbrojenim vremenom dviju bodovnih vožnji 5:50,519 minuta osvojio krunu „kralja Sljemena“ za treptaj oka – 18 tisućinki sekunde boljim rezultatom od pobjednika Kategorije I (turistički automobili) sugrađanina i klupskog kolege Dejana Dimitrijevića (Seat Leon 3.2), koji se tako na velika vrata, trećom pobjedom u nizu vratio među pobjednike i zasjeo na čelo ljestvice PH Kategorije I, na putu obrane naslova dvostrukog državnog prvaka.
Magdić je u drugoj vožnji jednostavno ostvario (ne)vrijeme od 2:54,226 minuta prosjekom 113,852 km/sat, nepune dvije sekunde slabije od Prekovićeva rekorda iz 2021.godine (2:52,020 minuta). I da, usput, bio najavljen, što više prijavljen, ali se nije pojavio – Domagoj Pereković ?!
I na ljestvici rezultata ovogodišnje utrke treći ukupno, povratnik pobjedama, konačno ove sezone prvi Grupe 2 istarski as Nino Andrejević (AK Župa Dubrovačka) u Fiat Puntu 1.4 Turbo. Među prvih pet rezultatom su se pozicionirala i dvojica Mađara, dvojica Tamasa, vozača hrvatskih klubova.
Četvrti Kovacs (AK Pelješac Racing) u Kategoriji II u „Talexu M1-Suzuki“ i peti, ove sezone izvrsni Tomacsanyi (AK Dubrovnik Racing) u povijesnoj marki „Lada VAZ 2101“.
RADOLA JEDINI DRŽI KONTINUITET NEPOBJEDIVOSTI
U Grupi 3 ove sezone „šarena“ situacija. Državni prvak Marino Poropat (AK Dubrovnik Racing) nakon „odumiranja“ njegova trofejnog Renault Clia kojim je stigao do naslova državnog prvaka, vozi u iznajmljenom Renaultu 5 GT Turbo, za sada bez pobjede. Sve to na prethodne je tri utrke u VW Polo 2.0 iskoristio izvrsni Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka) i upisao tri pobjede, da bi na Sljemenu „kiksao“.
Pobjedu s dvije gotovo ujednačene vožnje polučio je Ogulinac Marko Pleše (AK Ogulin Racing) u VW Golfu I 2.0. Poropat je, uz najbolju drugu vožnju Grupe bio drugi, a Seferagić treći.
Tri pobjede je nanizao u Grupi 4, ali i klasi 4A izvrsni Boris Katić (Karting klub Rijeka) u Citroen Saxu 1.6, u klasi ispred Điva Franića (Dubrovnik Racing, Honda Civic TypeR) i Duška Banjeglava (AKK Sveta Nedelja, Renault Clio Cup 2.0), dok je u klasi 4B do pobjede stigao Florian Šalec (AK Zagorje, Citroen C2R2 1.6) ispred Renata Herca (AK Skradin, Opel Astra GSI 2.0) i Filipa Pavline (AK Zagorje, Citroen Saxo 1.6).
Puljanin Saša Radola, istinska okosnica AK Dubrovnik Racinga, niže pobjede. Kao državni prvak Grupe 5 nastavio je niz četiri pobjede grupe i klase 5a ove sezone u Hondi Civic TypeR, time jedini u statusu nepobjedivog!
S ogromnom vremenskom razlikom u klasi je brži od Mađara Janosa Müllera (AK Pelješac Racing, Opel Corsa Gsi 16V 1.6) i Renata Jaketiča (AK Vrbovsko Racing, Fiat Ritmo 1.6), dok je u klasi 5B poredak 1.Robert Polić (AKK Rogoznica, Honda Civic 1.6), 2.Milan Tatalović (AK Dubrovnik Racing, Citroen Saxo 1.6) i 3.Nino Jeličić (AK Skradin, Honda Civic 1.6).
ROGOZNICI PRVA EKIPNA POBJEDA
U Grupi 6 i klasi 6A treću pobjedu sezone upisao je Riječanin Marin Božičević (AK Konavle, Peugeot 106), usprkos zdravstvenih poteškoća tijekom dvodnevnog programa utrke.
U Grupi i klasi bio je brži od Denija Kmetovića (AK Župa Dubrovačka, Škoda Octavia 1.8) i Sandija Peteha (AK Istra racing team Pazin, Honda Civic 1.6), dok je u klasi 6B pobjedu upisao Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica, VW Polo 1.4) ispred Marka Trlina (AK Trogir, Honda Civic 1.6) i Nikole Labaša (AK Zagorje, Škoda Fabia 16V 1.4).
I poslastica za kraj jubilarne sljemenske utrke. Ekipnu, prvu pobjedu, jest s izjednačenim bodovnim skorom, ali pravilničkom prednošću, ostvarila je ekipa AKK Rogoznica (Grozdanić, Polić, Škugor) ispred nebrojeno puta pobjednika i prvaka AK Dubrovnik Racing (Radola, Tatalović, Franić). Nije presudno za sezonu, ali dečke Rogoznice i te kako veseli. Treći su bili Andrejević, Kmetović i Seferagić u ekipi AK Župa Dubrovačka.
GORUP NADMAŠIO KONKURENTE
U prvenstvu povijesnih automobila Sven Gorup (AKK Zanatlija Zagreb) u VW Golfu GTI 1.6, u dvije je vožnje, više od 25 sekundi, bio brži od višestrukog pobjednika i prvaka Dorijana Kljuna (AK Rijeka) u legendi Lancia Delta Integrale 16V. Treći je bio Oto Marko Juričev Martinčev (AK Delta Sport) u trofejnom Opel Kadettu Gsi 16V 2.0. Ekipna pobjeda za AKK Potkoš Fužine (Dino Baričevac, Leo Černi).
Kup povijesnih automobila kategorije Točnost pripao je Robertu Šamecu (AK Dubrava, Porsche 911) ispred dvojice vozača Splitskog Auto kluba Jakova Jukića (VW Golf 1.9) i Damira Bedalova (Ford Fiesta XR2i 1.6), ujedno ekipnih pobjednika.
Brdsko prvenstvo nastavlja se u Ogulinu, usponom na Klek, od 19. do 21.srpnja međunarodnom utrkom „Wladoil Nagradom Ogulina 2024.“ u organizaciji AK Vrbovsko Racing.