Središnji, udarni turistički vikend, prema statistikama naših vrlih turizmologa, kada duž Jadrana vladaju nesnosne vrućine, rezerviran je za ugodnih 24 Celzijusa u kontinentalnoj Hrvatskoj, u gradu Ogulinu, znanom po Ivani Brlić Mažuranić i mnogim povijesnim znamenitostima.
No, Ogulin istinski prerasta u hrvatski automobilistički centar, brojem klubova, vozača i vozačica, sportskih djelatnika, ali i manifestacija. Proteklog vikenda vozila se brdska utrka na Klek, a slijedi novo oktansko, urbano uzbuđenje.
Najstariji klub s tradicijom, Autoklub Klek, nedavno je na Platku organizirao novo natjecanje u Formuli driver, ono svoje na „Kleku“ tek priprema za kraj kolovoza, a u nedjelju 28. srpnja priređuje 2. Nagradu Ogulina 2024., bodovno natjecanje Prvenstva Republike Hrvatske i Prvenstva Auto i karting lige Zapad HAKS-a u kronometar vožnjama, pod pokroviteljstvom Grada Ogulina.
Lista prijava zaključena je s 81 sudionikom, vozačice i vozača iz 26 klubova, među kojima je 21 juniora mlađi od 23 godine i šest vozačica.
Prvo, prošlogodišnje izdanje ove manifestacije, proteklo je i više nego dobro, pa će ovogodišnje konceptom biti samo preslika.
Za stazu je odabrana urbana zona, dio ulica središtem Ogulina, ukupne duljine 800 metara. Start i cilj je u Ulici Ivana bana Mažuranića, dalje se vozi Strossmayerovom oko rotora, Šenoinom do fontane i ulaska u Ulicu Ivana Gorana Kovačića. Servisni park smješten je u okruženju Obrtničke i Tehničke škole Ogulin.
Peto je natjecanje sezone, kreće druga polovica poslije dvije vožnje u Taru, Poreča i gostovanja u Sloveniji (Vransko), a bodovni skor u gotovo svim ljestvicama je krajnje neizvjestan, u poneklim konkurencijama tek dva-tri boda razlike favorita.
Pobjedom u Sloveniji na čelno mjesto ukupnog poretka izbio je državni prvak iz 2022. godine mladi Vrsaranin Karlo Pelicar (AKOK Skok racing 1993 Gambetići) s tek tri boda više od branitelja naslova Zagrepčanina Danijela Šimunovića (AKK Fly with Kolman Zagreb).
Ostali konkurenti u „generalci“ imaju pozamašan zaostatak, pa do kraja sezone vrijedi tipovati na jednog od ove dvojice.
Do sada su u četiri natjecanja startala 92 vozača, a u osam raspisanih klasa uoči Ogulina primat drže: u klasi serija do 1.280 ccm Goran Škaljac (AK Klek) s dva boda više od Igora Bogovića (AK Buzet Autosport), u klasi serija do 1.799 ccm Erik Stipetić (AK Klek) izjednačen s Franom Kranjcom (AKK Fly with Kolman); serija više od 1.800 ccm Toni Malinarich (AK Prorace Sv. Lovreč) s deset bodova više od Marina Petrića (AK Rijeka).
Pazinjanin Dean Jurasić (AK Istra racing team Pazin) vodeći je klase sport do 1.400 ccm uz zalog 21 boda više od Gorana Krta (AK Buzet Autosport), dok u klasi sport do 1.600 ccm vodeći dvojac prvenstva Pelicar i Šimunović vode identičnu borbu.
Mateo Ivošević iz Karting kluba Rijeka s 13 bodova prednosti ispred je svog oca Nevena u klasi sport više od 1.600 ccm, dok u malobrojnoj i specifičnoj klasi E1 Moto, jedini s četiri pobjede sezone, je Mauricio Bajerić (AK IRT Pazin), a na pristojnoj bodovnoj udaljenosti prati ga Sergio Mišćenić (AK Učka Sport Matulji).
Branitelj statusa najboljeg klase Diesel Kristian Fičor (Fly with Kolman) vodeći je s deset bodova više od Massima Močiboba (AK Prorace).
Mlada istarska vozačica Lina Cukrov (AKOK Skok racing 1993) liderica je prvenstva u dvije posebne konkurencije, među juniorima ispred Erike Marije Kušić (AK Klek), a među vozačicama ispred Sumeje Maksuti (AKOK Skok racing 1993).
Listu veterana predvodi Neven Ivošević ispred Palmira Medice (AK Buzet Autosport).
U konkurenciji ekipa klubova izvojili su se AKK Fly with Kolman i AK Istra racing team, s razlikom 15 bodova.
Verifikacija i tehnički prijam je od 7,30 do 9 sati u Pučkom otvorenom učilištu, službeni trening kreće od 10,30 sati, a prva od tri bodovne vožnje starta u 12,30 sati.