Prije 25 godina, 5. listopada 1991. godine, tijekom jedne od učestalih uzbuna zbog zračnog napada na Zagreb osnovan je Hrvatski auto i moto športski savez (HAMŠS), tada jedinstvena nacionalna asocijacija oktanskih sportova na dva i četiri kotača.
Prigodnom i skromnom svečanošću na mjestu osnivanja, u društvenim prostorijama Prvog hrvatskog moto kluba Zagreb u Martićevoj 17, okupljanjem predstavnika klubova osnivača i samih sudionika osnivačke skupštine obilježen je ovaj značajan jubilej hrvatskog automobilističkog, karting i motociklističkog sporta.
Simbolično, radno predsjedništvo svečane sjednice čini su Dragutin Srečec, 1991.godine u ime Odbora za auto moto sport Hrvatskog autokluba predsjedavajući prve Izborne i osnivačke skupštine HAKS-a, današnji predsjednici Hrvatskog motociklističkog saveza Stjepan Peršin i Hrvatskog auto i karting saveza Matko Bolanča, te glavni tajnici Ivica Lafter (HMS) i Zrinko Gregurek (HAKS).
Praktično među prvim asocijacijama samostalnosti Hrvatske, od momenta donošenja povijesne odluke hrvatskog naroda da Hrvatska nastavi kao samostalna Država početkom devedesetih, rukovodna tijela donijela su odluku o prestanku rada Auto moto saveza Hrvatske kao republičkog segmenta tadašnjeg zajedničkog AMS Jugoslavije, te je kao pravni sljednik počeo radom Hrvatski autoklub.
Sport je bio samo dio tog sustava, pa je odlučeno, uz puno razumijevanje HAK-a da se pristupi osnivanju Hrvatskog auto i moto športskog saveza kao samostalnog izvan sustava HAK-a.
Zahvaljujući prijateljskom dogovoru, punom razumijevanju i odobrenju od strane do tada jedinstvenog Saveza nadležnog za touring i sport, HAMŠS je priznat i primljen u pripadajuće svjetske asocijacije FIA i FIM.
Izuzetna je u svemu tome bila uloga jednog od inicijatora i prvog predsjednika HAMŠS-a Vilka Severa, a za početne akcije i dugogodišnji uspješan rad od velikog je značaja bila svesrdna pomoć tada najznačajnijeg gospodarskog subjekta INA d.d. – među ostalim je u znak sjećanja na prve dane HAMŠS-a istakao Dragutin Srečec.
Iako su misli bile uz brzine i oktane, mnoge je zanesenjake srce odvelo na prvu crtu bojišnice, osnovana je i opremljena prva sportska četa motorista, tada prvenstveno zaslugom Vilka Severa.
Slijedile su duge ratne godine tijekom kojih se nastojalo održavati auto,moto i karting sport „na životu“, vodilo se brigu o vozačima, sportskim djelatnicima i klubovima.
Tijekom nekih 4-5 godina primjetan je rast broja vozača,klubova i natjecanja, pa se zbog kvalitetnijeg „servisiranja“ djelatnosti na skupštini održanoj 14. prosinca 1996. godine, a po ugledu na većinu ostalih nacionalnih saveza, do tada jedinstven u nas podijeli na dva odvojena nacionalna saveza, pa su u skoro vrijeme nastali HAKS – Hrvatski auto i karting savez i HMS – Hrvatski motociklistički savez koji uspješno djeluju i dan danas.
Iz povijesne dokumentacije 5. listopada 1991. godine uočljiv je sastav Radnog predsjedništva osnivačke skupštine koje su činili Dragutin Srečec, Vilko Sever i Željko Gredičak.
Bilo je to ratno vrijeme pa se pozivu osnivanja nisu mogli odazvati predstavnici svih zainteresiranih klubova s područja Hrvatske, te je jedna od odluka bila da će prestankom rata i normalizacijom cjelokupne situacije u RH biti održana nova skupština.
Svoj je mandat verificirao 21 delegat iz 16 društava-klubova, a izabrano je prvo rukovodstvo HAMŠS-a – Izvršni odbor u sastavu: Vilko Sever, predsjednik, Vojteh Brajčić, zamjenik predsjednika (obojica 1. HMK Zagreb), te članovi Ante Baumgartner (AMK Split), Josip Dolenec (AMD Koprivnica), Ivica Lafter (MCC Ina Jaska Jastrebarsko), Krešimir Pavelić (AMK Sokol Slavonska Požega) i Alojz Šestan (AMD I. M. Gajer Prelog).
Članovima Nadzornog odbora izabrani su predsjednik Ivica Mihaljević i članovi Alfred Šaina i Božidar Skorup.
Obilježavajući 25 godina HAMŠS-a dodijelje su Povelje klubovima osnivačima: 1. hrvatski moto klub Zagreb, AMD Zanatlija Zagreb, MCK Jaska Jastrebarsko, AK Ina Delta Rijeka, AMD Ina Zagreb, AMD Buzet, MA Sport Matulji, AMK Sokol Požega, AMK Split, AMD Zabok, AMD Koprivnica, AMD Gajer Prelog, AMD Kvarner Rijeka, AMD Savski Marof, AMD Siget Zagreb i MCK Samobor.
Povelje su dodijeljene i svim sudionicima konstituirajuće skupštine kao i delegatima s pravom glasa koji su svoje pravo podizanja ruke „za“ upisali u povijest hrvatskog oktanskog sporta na dva i četiri kotača.
Svečanost je protekla u slavljeničkom ozračju prisjećajući se velikana hrvatskog auto, moto i karting sporta, značajnih manifestacija, zapaženih uspjeha i ostvarenja, ali i problematike kojom se susreću, posebno u pogledu nedostatka namjenskih objekata (čitaj:staza) diljem Hrvatske.
Kroz koji mjesec bit ćemo u prigodi obilježavati i okruglu obljetnicu samostalnog djelovanja Hrvatskog auto i karting saveza i Hrvatskog motociklističkog saveza o čijem se radu i uspjesima, kako rezultatski vozača na stazama, tako i sportskih djelatnika u tijelima unutar države, ali posebno i u okvirima FIA i FIM, može pisati povijest.