U srednjedalmatinskom gradiću koji je na ušću Krke turistički biser i polazišna točka u smjeru svjetski znanih slapova Krke, automobilizam je u protekla dva desetljeća zaživio punim plućima.
Sad već četvrtu godinu za redom, uz tradiciju skoro dva desetljeća bodovnih utrka sredinom godine, u smiraj sezone, kako one turističke, tako i natjecateljske, priređuje se jedan istinski oktanski spektakl kakvog mogu s punim povjerenjem prirediti sportski entuzijasti Autokluba Mihovil Šibenik.
Odabrano je ime po nadimku Istvana Kavecza, u znak sjećanja na jednog velikana auto sporta, Mađara koji je branio boje dubrovačkog trofejnog kluba, a kojeg je teška bolest otela iz naše sredine.
Uspješno je realiziran još jedan „Bongo – 4. Hill Climb Monsters Skradin 2024.“, međunarodni automobilistički show u Skradinu, na znanoj brdskoj stazi što, praktično iz centra gradića, sada obnovljenom prometnicom do mosta, vodi „priko Krke“, s mosta u brdo, do Lozovca.
Od starta do cilja vozi se 3.390 metara, a perspektiva pogleda s uzvisine je više nego očaravajuća.
Glavni „glumci“ ove predstave, oni zbog kojih se uz stazu okupljaju tisuće ljubitelja brzina vozači su, ove godine iz 11 europskih zemalja, u do sada rekordnom broju 65 sudionika, među kojima i dvije dame.
Glavni uvjet za sudjelovanje je mogućnost raspoređivanja vozila kojim se nastupa u neku od sedam raspisanih klasa, koji voze same „monstrume“, svojevrsna čudovišta koja pod poklopcem motora kriju veliku snagu, isključivo 250 i više „konja“.
Ove se godine vozilo tri puta trening, a potom u natjecateljskom danu i tri vožnje od kojih su, za konačni plasman, uzimana dva bolja vremena.
FAUSTINI I DALJE REKORDER „BONGO MONSTERSA“
Ukupni pobjednik ove je godine Talijan Fausto Bormolini, šesti vozač s bodovne ljestvice Prvenstva Europe Kategorije II, koji je u Formuli Reynard K02 upisao i najbolje vrijeme ovogodišnje utrke 1:24,207 minuta, s prosjekom 144,92 km/sat, ipak za nepunu sekundu sporije od prošlogodišnjeg rekorda Robina Faustinija.
Ukupnim vremenom 2:49,716 minuta za 1,874 sekunde bio je uspješniji od protekle dvije godine pobjednika ove manifestacije Švicarca Robina Faustinija u prototipu Osella PA30 Zytec.
Treći na pobjedničkom postolju bio je još jedan Talijan Renzo Maria Napione (Reynard Formula nippon) uz zaostatak za pobjednikom 12,561 sekundu.
Četvrtim mjestom „generalke“ nastup je zaključio najbolje plasirani vozač „civilnih“ automobila, uobičajeno razvrstavanih u Kategoriju I, Poljak Michal Ratajczyk u Mitsubishiju Evo X 7 motorsport, uz najbolje vrijeme skupine 1:32,353 minuta prosjekom 132,14 km/sat, gotovo sekundu bolje od njegova prošlogodišnjeg rekorda staze duge 3.390 metara.
Među prvih deset dvojica su vozača s hrvatskim licencama, a među 20 još dvojica. Tako je najbolji rezultat, peto mjesto ukupnog poretka, polučio višestruki hrvatski prvak Mađar Laszlo Szasz u Formuli Reynard 2 KL Zytec, dok je deveti ukupno, a četvrti među automobilima bio Zagrepčanin Domagoj Pereković u Mitsubishiju Lancer Evo IX, ove sezone trećeplasirani vozač FIA Grupe 1 Europskog prvenstva na brdskim stazama.
Do 17. pozicije ukupno stigao je svestrani prvak Buzećanin Viliam Prodan koji je, kao i u Buzetu, nastupio u Porscheu 911 GT3, dok je listu 20 najboljih zaključio aktualni europski prvak ove godine mladi Riječanin Matija Jurišić u svom Peugeotu 308 TCR.
ŠESTORICA HRVATSKIH VOZAČA NA POSTOLJIMA
Među sudionicima bilo je 29 hrvatskih vozača, od kojih su njih šestorica završila na pobjedničkim postoljima pojedinih grupa. Tako je Armin Mujkanović (Yugo Suzuki GSX-R 1000) pobijedio u Grupi 1 vozila s motorom motocikala, dok je u Grupi 2 s pogonom na sva četiri kotača snage do 420 KS treći bio Fahrudin Dolić (Mitsubishi Evo VIII).
Domagoj Pereković nastup je završio na trećem mjestu Grupe 3 (pogon 4 kotača, snaga preko 420 KS), a prva dva mjesta Grupe 4 pogona na dva kotača snage do 320 KS osvojili su ovogodišnji državni prvak brda Grupe 3 Nihad Seferagić (VW Polo) i drugi Ante Alduk (Honda Civic). Treće mjesto Grupe 5 s pogonom na dva kotača snage preko 320 KS, osvojio je Viliam Prodan.
Pobjednici po grupama: Grupa 1 Armin Mujkanović, Grupa 2 Karol Duda (Poljska, Ford Fiesta DM), Grupa 3 Michal Ratajczyk, Grupa 4 Nihad Seferagić, Grupa 5 Jedrzej Szczesniak (Poljska, Lamborghini Huracan Super Trofe), Grupa 6 (kategorija II do 2.000 ccm C,CN,...) David Dedek (Češka, Norma M20FC), Grupa 7 (kategorija II preko 2.000 ccm C,CN,...) Fausto Bormolini.
Među vozačicama Austrijanka Eva Sigrid Ferstl (Tatuus master Formula 2.000) očekivano je bila uspješnija od Slovenke Sanje Smrdelj (Yugo Lancia Proto).
U Skradinu je sredinom svibnja otvorena ovogodišnja automobilistička sezona na brdskim stazama, a istinskim spektaklom Bongo showa zaključena u istom gradu.
Slijedi duga jesen i zima za pripremu nove sezone 2025. godine.