Automobilističko prvenstvo na brdskim stazama pred zaključenjem je sezone Državnog prvenstva utrkom koja bilježi svoje 24. izdanje u organizaciji Autokluba Dubrovnik Racing, a pod pokroviteljstvom Grada Dubrovnika i Turističke zajednice Grada Dubrovnika.
Krajnji jug Hrvatske, neposredna blizina turističkog bisera Dubrovnika, na Međunarodnu brdsku utrku „24. Nagrada Dubrovnik 2024. – Memorijal Željko Đuratović – Trofej Dubravko Čikor“, što se održava od 11. do 13. listopada, od prije četiri godine na novoj stazi, četvrtoj u nizu na kojoj se tijekom godina vozilo u dubrovačkom okruženju od mora uzbrdo, privukao je interes 114 automobilista iz Hrvatske i Crne Gore, za obje države bodovnih ogleda nacionalnog prvenstva. Staza je na dionici Most Franje Tuđmana – Osojnik, u duljini 3.345 metara, sa 17 zavoja i usponom od 7,56 posto, uz jednu „šikanu“ usporenja brzine.
Boduje se PH Kategorije I (turistička vozila), PH povijesnih automobila i Prvenstvo Crne Gore. Sudionici završnice domaćeg prvenstva, njih 70 prijavljenih, stižu iz 22 kluba.
Brdsko prvenstvo Hrvatske već tradicionalno završava u Dubrovniku, nakon šest mjeseci i poslije utrka u Skradinu, na Malački, Stubičkim Toplicama, Ogulinu i Buzetu, te tri inozemna gostovanja u Crnoj Gori (Kotor), Bosni i Hercegovini (Cazin) i Sloveniji (Ilirska Bistrica).
Uoči posljednjeg nastupa poznata je većina državnih prvaka u raspisanim kategorijama, a dubrovački bodovi mogu biti samo potvrda naslova ili vozačima s nešto manje bodova preraspodjela u tablicama, odnosno borba za završna postolja drugih i trećih mjesta u grupama ili klasama automobila.
Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman), uz šest pobjeda u sezoni, stigao je do novog dvostrukog naslova državnog prvaka u ukupnom poretku Kategorije I (turistički automobili) i Grupi 1 najjačih automobila, u kojoj je konkurencija bila i više nego skromna.
Ležeran nastup, bez opterećenja i primisli u neminovnu pobjedu koja nosi naslov u Dubrovniku, mogu nastupati vozači, osnovom dosadašnjih bodova, s osiguranim naslovima državnih prvaka: Grupa 3 Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka), Grupa 4 Boris Katić (Karting klub Rijeka), Grupa 6 Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica), a uvidom u listu prijava na kojoj u Grupi 2 nema branitelja naslova iz 2023. godine Nina Andrejevića (AK Župa Dubrovačka) u naslov prvaka siguran je i Mađar Tamas Tomcsanyi (AK Dubrovnik Racing).
OTVORENO PITANJE RADOLA ILI TATALOVIĆ
Otvoreno ostaje tek pitanje prvaka najbrojnije Grupe 5, u kojoj će klupski duel odigrati branitelj naslova Puljanin Saša Radola (AK Dubrovnik Racing) i trenutno vodeći, s tek tri brutto boda više, Milan Tatalović.
Iako se Kategorija II (formule i prototipovi) ne vozi u službenoj konkurenciji na dubrovačkoj stazi novi naslov osigurao je Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik Racing). Ekipno je već sve odavno poznatu – u vitrine domaćina i organizatora utrke, poslije vaterpola, druge sportske dubrovačke ekipe Autokluba Dubrovnik Racing u 31.godini postojanja stiže 31. naslov klupskih prvaka, što onih na krugu, što brdu ili kupu.
U konkurenciji Brdskog prvenstva povijesnih automobila sve je već poznato, naslov prvaka ukupnog poretka obranio je Dorijan Kljun (AK Rijeka) koji će izostati s posljednje utrke, a među 12 klubova najbolju ekipu ove godine ima mlađahni AK Skradin.
Uz završnicu brdskog prvenstva vezuje se i nekoliko zanimljivih detalja, pa će se tako na startu naći tri europska prvaka, legendarni i trostruki osvajač europske krune Niko Pulić, Crnogorac Vasilije Jakšić i ovogodišnji prvak mladi Riječanin Matija Jurišić, član AK RI autosport u hrvatskom prvenstvu na posudbi u AK Župa Dubrovačka.
Uoči utrke, na Pilama, uz dubrovačke zidine bit će prezentirano nekoliko vrhunskih automobila kao najava i poziv ljubiteljima brzina i turistima dubrovačke rivijere da posjete utrku.
Organizatori će u znak sjećanja na Željka Đuratovića i Dubravka Čikora posjetiti njihova posljednja počivališta, a na stazi će se u promotivnim vožnjama naći četiri asa u formulama: Laszlo Szasz, Uroš Brkić iz Srbije, Crnogorac Tihomir Aćimić i mladi Ivan Subotić.
Pobjednike će iznjedriti „štoperica“ na samoj stazi, kombinacije su razne, vozači odlučuju.
Verifikacija i tehnički prijam odvija se u dva dijela, prvi dio u petak od 16,30 do 18,30, a drugi u subotu od 8 do 10 sati.
Prvi, od dva zacrtana službena treninga vozi se u subotu od 13 sati.
Bodovne utrke na rasporedu su u nedjelju, prva od 10 sati, dok će se nagrade dijeliti oko 18,30 sati.
Vozaču koji ostvari najbolje vrijeme staze „Dubrovnik“ dodijelit će se „Trofej Dubravko Čikor“.