Već i vrapci pjevaju onu „o otkazima i koroni“, pa je neizbježno spomenuti da je upravo pandemija uzrokom kako već dvije godine na novoj stazi Autocross centra u Gambetićima nismo gledali uzbudljiva nadmetanja autocrossista „oplemenjena“ prašinom „sve u 16“, po onoj narodnoj.
Ali, svemu dođe jednom kraj, pa je za vjerovati da će najavljena međunarodna autocross utrka “2. Nagrada Gambetića 2021.“ biti samo prva u nizu onih koje će nastaviti okupljanja vrhunskih automobilista na stazi „Canalli“, dugoj 727 metara, u šumom okruženom poligonu na području Općine Višnjan, u sjeverozapadnom dijelu istarskog poluotoka.
Organizaciju potpisuje skupina oktanskih entuzijasta okupljena u domicilnom AKORK „Skok racing 1993“ i bratskom Autoklubu „Poreč Autosport“, a zasigurno organizacijski najproduktivnijim hrvatskim sportskim klubovima u automobilističkom sportu.
Zaštitno lice oba kluba, a posebno idejni „mag“ svega što se na kotačima vrti, neumorni Edi Milokanović kazuje:
- Ma koliko god utrke nismo mogli voziti, mi nismo stali. Radili smo na stazi i njenom okolišu svih ovih mjeseci danonoćno, jer želimo europsku cross kremu dočekati nikad spremniji, da nam se ponovo vrate, da budu oni koji će dovesti i druge, a težimo ka još većim utrkama. Ne krijemo želju da jednog dana budemo domaćini i europskog prvenstva, na zasigurno najboljoj hrvatskoj kros stazi – u pauzi nekog od fizičkih poslova, jer istih se ne boji, kazuje Edi, zvan i poznat jednostavno pod nadimkom „Skok“.
Dvodnevna utrka upisana u Kalendar FIA Prvenstva CEZ Srednjeeuropske zone, ujedno bodovno natjecanje državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije, okupit će 33 automobilista iz sedam zemalja.
Najbrojniji su Slovenci s 15 vozača, a uz tek šest hrvatskih naći će se tu i cross krema Austrije, Češke, Italije, Slovačke i Mađarske.
Vozila će biti razvrstana u šest klasa, među kojima posebnu pažnju, kada je autocross u pitanju, privlače jednosjedi „buggy“, specijalna vozila, a u tri različite skupine čak ih je 20-tak.
Subotnje poslijepodne od 14 do 17,45 sati predviđeno je za verifikaciju vozača i tehnički prijam vozila, a prvi od dva službena treninga kreće u nedjelju, 27. lipnja od 8 sati.
Voze se tri kvalifikacijeke utrke, počev od 10,45 sati, a finalne i odlučujuće startaju u 15,30 sati.
Kao i niz drugih manifestacija i ova je podložna epidemiološkim mjerama, koje su organizacijski bile još jedna posebna zadaća, ali prevladana kao i niz drugih prepreka.
Svjevrstan oktanski spektakl u neizbježnoj prašini, na 30-tak stupnjeva Celzija, očekuje ljubitelje „ekstremnog“ automobilizma, a svi dobronamjernici zasigurno neće požaliti.