U povremenim oblacima prašine izvrsno su se snalazili vozači autocrossa na jedinoj pravoj, međunarodno priznatoj zemljanoj stazi za oktanske sportove na četiri kotača u nas, u šumovitom predjelu Gambetića, nadomak Višnjana.
Staza „Canalli“ još se jednom dokazala vrhunskom sportskom arenom, ovog puta za 52 sudionika pristiglih iz osam zemalja na već tradicijsku 12. Nagradu Gambetića 2025.
Organizacija i ovog puta besprijekorna, sve pod budnim okom i vrijednih ruku sportskih entuzijasta domicilnog Auto karting i off road kluba „Skok racing 1993“, te uz svesrdnu pomoć Autokluba „Poreč Motorsport“.
Potvrda svemu je želja daljnjeg napretka do ostvarenja zacrtanog cilja, dovođenja europskog prvenstva, a organizatore, sudionike i gledatelje, uz predstavnike nove vlasti Općine Višnjan, u ime nacionalne asocijacije pozdravio je tek sportski direktor discipline (!?).
Utrka je ovo upisana u kalendar FIA Međunarodne automobilističke federacije, bodovana za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, tri državna prvenstva, Hrvatske, Slovenije i Austrije, te Otvoreno PH „Croatian autocross Trophy“.
Uoči svečanosti otvorenja manifestacije jedinstven dekor na startnom prostoru – svi sudionici sa svojim timovima, klupskim i nacionalnim obilježjima javno su predstavljeni, a potom defile stazom koja im samo sat dva potom donosi slavlje, veselje, ljutnju, suzu, sreću.
Tko više mari za 33 stupnja u zraku, prašinu svud oko nas, ushićenje najvatrenijih obožavatelja koji nisu propustili niti ovo izdanje legendarnih Gambetića kod „Pape“.
PAĐEN I KRZNARIĆ TREĆI
Temperature za prvi ljetni vikend i više od prosjeka, no, izdržali su vozači, izdržala je publika i što je najvažnije, zahvaljujući izvrsnim mehaničarskim tiimovima snažni motori različitih cross vozila pretvarajući sve u vrhunsku borbu za svaku poziciju, u duele kakvih bi se posramili i svjetski asovi.
Slovenci, brojčano nadmoćni, osvojili su konačne pobjede u tri divizije, dok su Mađarima pripale dvije.
U tih 15 pozicija počasnih postolja našlo se mjesta i za dvojicu hrvatskih majstora crossa, prvo jednog od veterana iskusnog Ferdinanda Pađena (AKOK Skok racing 1996) u Diviziji 1 Touring +H, vozeći Audi 80, za treće mjesto iza dvojice Slovenaca, pobjednika Aleksandra Križmana (Mitsubishi Lancer) i drugoplasiranog Mateja Lavriča (Subaru Impreza), dok je trenutno najbolji hrvatski cross vozač, višestruki državni prvak i prošlogodišnji prvak CEZ-a, prije desetak dana pobjednik CEZ utrke u Sloveniji (Moravče) Dražen Krznarić, vozač AK Ozalj, nastup u kartu „Semog Bravo“, u najbrojnijoj skupini vozila Divizije 3CC CrossCar, okončao na trećem mjestu, tek sekundu slabiji od drugoplasiranog Slovenca Boštjana Jenca (Yamaha MT09).
Za pobjednika Tomi Baratija (LifeLive TN11) svirana je mađarska himna.
U ovoj je diviziji izvrsnim vožnjama kvalifikacija i polufinala nastup među završnih deset najboljih izborio još jedan hrvatski vozač, Ozljanin Karlo Jandri (SppedCar Xtreme), plasiravši se na petu poziciju finalne vožnje.
Isključivo u nacionalnoj slovenskoj konkurenciji desetorice Divizije 1A Touring 1.600 superiorni Žiga Kraševec (VW Polo) nije dozvolio iznenađenja, pobijedivši s više od 14 sekundi prednosti u šest krugova finala Marcela Bizjaka (Citroen Saxo) i Roka Jurišiča (VW Polo).
S prednošću 5,768 sekundi Divizije 3 Super Buggy slavio je Slovenac Igor Kern (Honda) ispred sunarodnjaka Kevina Munklera (Bet2T Honda) i Roberta Kocipera (GRR Seat).
U ovoj je diviziji osmim mjestom finalnu vožnju okončao predstavnik domaćina AKOK Skok racing 1993 Mateo Žufić (SuperBuggy).
Jedino u Diviziji 3A Buggy 1.600 pobjedničko postolje zaposjeli su predstavnici tri nacije.
Pobjednik Mađar Martin Fodor (Suzuki Hayabusa) u izvrsnoj je završnici, za samo 921 tisućinku sekunde, nadmašio Slovaka Aleya Macoska (Alfa Racing 006 JB), ujedno najuspješnijeg u skupini Junior Buggy.
Treće mjesto, gotovo u finišu utrke, ostvario je srpski vozač Nenad Ristić (Suzuki Hayabusa) u izravnom srazu s Talijanom Guiliom Guerrom (Fast&Speed).
Za hrvatsko prvenstvo, treću utrku sezone, bodovalo se deset vozača iz četiri kluba.
Divizija 1 prvi Ferdinand Pađen, Divizija 3CC prvi Dražen Krizmanić, drugi Karlo Jandri, treći Sven Katić (AK Ozalj, CAP R Suzuki), Divizija 3 prvi Mateo Žufić.
U konkurenciji klubova prvi AKOK Skok racing 1993 101 bod, drugi AK Ozalj 94 boda i treći AK Učka Sport Matulji 24 boda.
Nakon dvomjesečne pauze nastavlja se ciklus hrvatskih i slovenskih autocross utrka nacionalnih prvenstava natjecanjem u Sloveniji, na stazi Moravče, 6. rujna u organizaciji ASC Mustang Domžale.