Maxi krstaš Molo Longo Tuttatrieste ovogodišnje je 47. izdanje najmasovnije jedriličarske regate Barcolane završio deseti u ukupnom poretku, ali prvi u poretku svoje grupe maxi-krstaša. Za kormilom Molo Longa bio je Rajko Kujundžić iz kostrenskog Jedriličarskog kluba Galeb, no krstaš je jedrio za Yacht club Porto Piccolo. Kujundžiću to nije prva pobjeda u grupi na Barcolani, ali je prva sa maxi krstašem. Prije 14 godina bio je prvi u grupi sa jedrilicom DSK, odnosno 11. u ukupnom poretku.
- Tada je isto puhala bura, kao i sada. No, biti prvi u grupi sa maxi-krstašem ipak je nešto posebno. Uvjeti nisu bili strašni, promjenjivi više, malo bonace, pa 25 čvorova bure. Išli smo u prosjeku 15 do 17 milja, počeo je priču Rajko Kujundžić.
Ocijenivši uvjete Kujundžić je odlučio startati s pozicije bliže Trstu.
- To je na kraju ispala dobitna kombinacija za nas. Držali smo se lijeve strane i glavninu jedrilica smo brzo prošli te nam se sve očistilo. Prošli smo sve po provi i došli do Velikog Viharnika pa smo odlučili ići još malo lijevo i bovu smo okrenuli četvrti. Krmu smo jedrili fantastično što je bilo najvažnije, kod Miramarea smo bovu okrenuli sedmi ili osmi, a onda smo jedrili pravocrtno u liniji i tu nismo mogli protiv većih. Sjajan rezultat, dodao je Kujundžić.
U posadi Molo Longo Tuttatrieste bilo je 16 članova, svi iz Hrvatske.
- Bilo je predstavnika sponzora, prijatelja iz Rijeke, Pule i Zadra. Svi sretni i zadovoljni. Moram reći da nam je Barcolana bila osmi dan da smo na jedrilici zajedno ove godine. Dovezli smo je tjedan dana uoči Fiumanke. Jedrili smo na Fiumanki, četiri dana na Lošinjskoj regati, na Mrduji, na regati oko Krka smo odustali i sada smo dva dana za Barcolanu uspjeli trenirati. Da imamo vremena i da se uvijek može skupiti 12 do 16 istih ljudi, bilo bi super, ali to je jako teško, osim ako ne plaćaš posadu. Planirali smo ići na Višku regatu ovaj vikend, ali je transfer problem. Imamo vanbrodski motor od 15 konja, a cijeli ovaj tjedan zovu jako jugo. Manje regate u regiji nismo jedrili, birali smo one gdje su dolazili veći brodovi poput Shininga i Viharnika, kaže kormilar Kujundžić.
Molo Longo Tuttatrieste jedna je od dvije jednake jedrilice koju su Tršćani napravili za sebe i pokazala se kao pun pogodak za Kujundžića i njegovo društvo. No, budući da posade uvijek nedostaje, riječki kormilar uputio je otvoreni poziv zainteresiranima.
- Otvoreni smo za sve mlade dečke iz svih klubova sa područja Rijeke i okolice, posebno za one koji su završili jedriti na optimistima i laserima, a nemaju gdje jedriti. Želja mi je napraviti jednu riječku priču, pa bih volio da nam se javi čim više mladih jedriličara iz Rijeke, pozvao je Rajko Kujundžić.
Iskusni kormilar i njegova najbliža posada imaju plan za Molo Longo Tuttatrieste po kojem bi ta jedrilica postala jedinstvena na svijetu.
- Želja nam je izraditi krila umjesto jarbola, nešto kao što imaju na America's Cupu. Kada bismo to uspjeli, bili bismo prvi takav monotip na svijetu, to bi baš bila bomba, smatra Kujundžić.
Kujundžić nije zaboravio zahvaliti se svima koji su se uključili u projekt Molo Longo Tuttatrieste.
- Bez svih njih projekt ne bi bio izvediv. Tu su Erste banka koja nas prati od samog početka, zatim tvrtka Bluetec, Metis, Luka Rijeka, Aspar Rigging, ACI koji nam je bio ogromna logistička podrška i velika pomoć na Barcolani, zagrebačka agencija Fakat i Slam. Svima njima veliko hvala, zahvalio se Rajko Kujundžić u svoje i u ime cijele posade.