Hrvatska je jedna od rijetkih europskih zemalja u kojima je nakon neplanirane proljetne pauze, uzrokovane svjetskim problemom pandemije korona virusa, zaživjela automobilistička sezona.
Priznanje istom svojim prvim postkorona posjetom nekoj FIA članici odao je i sam predsjednik Jean Todt.
Proteklih vikenda, uspješni domaćini dvije međunarodne utrke na brdskim stazama, u kojima su sudjelovali i trofejni europski automobilisti i višestruki prvaci, bili su u Skradinu sportski entuzijasti šibenskog AK Mihovil, a u kaštelanskom zaleđu, na Malački, Splitskog autokluba.
Utrka koja ove godine, niti koronom izazvanim promjenama kalendara, nije mijenjala svoj prvotno planirani termin je kružna auto utrka „Nagrada Hrvatske 2020.“, a čiju pripremu ovih dana, za vikend od 24. do 26. srpnja, na Automotodromu Grobnik, pripremaju vrijedni sportski djelatnici Auto sportskog kluba Kastavac.
Partner u organizaciji im je i ove, kao i niza proteklih godina, Udruga Auto staza Grobnik.
Automobilisti grobničkom stazom voze, gotovo bez prekida, barem jednom godišnje u različitim bodovnim sustavima, od srpnja 1979. godine, kada je riječko Auto moto društvo „Ina“ (danas AK Ina Millennium) organiziralo prvu auto utrku tadašnjeg državnog prvenstva, na tada novoj stazi.
Prije dvije godine, polaganjem novog asfaltnog sloja, Grobnik doživljava svojevrsnu renesansu, što se upravo, kod dva prethodna izdanja utrke Nagrada Hrvatske, pokazalo izuzetno privlačnim brojnim europskim asovima.
Izostat će ove godine bodovanje FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone koje je još uvijek „stopirano“, ali neće izostati dolazak znakovitog broja i trofejnih vozača desetak europskih zemalja.
Predviđeno je bodovanje sedam državnih prvenstava, uz Hrvatsku uglavnom zemalja okruženja, a ono što nam nosi „novo normalno“, obzirom na aktualne epidemiološke mjere manifestacija na otvorenom, a po uzoru na nedavno začete utrke Formule 1, gledateljima neće biti dozvoljen pristup u krug Automotodroma, bolje kazano u zonu iza „portala“ na zagrebačkom zavoju, pa sve do zaleđa stata i parka vozača.
No, položaj i preglednost grobničke staze ima tu prednost da će se dobar dio zbivanja na stazi moći promatrati sa vanjskog ruba, iza ograde kompleksa Automotodroma.
Vrhunski vozni park bit će podijeljen u niz grupa i skupina, po uzoru CEZ bodovanja, vozit će formule, GT i kup vozila, a posebnu pažnju privlače TCR Estern Europe, kao i Eset GT utrke u kojima će konkurenciju uveličati brojni dosadašnji europski pobjednici.
Godinu za godinom padali su novi rekordi staze na novom asfaltu, pa nije neočekivano da u povijest, na ovogodišnjoj utrci, odu apsolutni rekord 1:18,702 minuta (prosjek 190,653 km/sat) Talijana Paola Brajnika u formuli „Dallara F“ ili 1:22,643 minuta (181,562 km/sat) Poljaka Marlina Jedlinskog u „Audiju R8 LMS GT3“ u konkurenciji „turističkih bolida“.
Bilo kako bilo, posljednji vikend srpnja, na Automotodromu Grobnik očekuje nas istinski oktanski spektakl, a subotnje i nedjeljne utrke mnogi će moći pratiti u televizijskim prijenosima i uključenjima Kreator TV i internet platformama.