Matija Jurišić ponovo na postolju, Igor Krišto nastup posvetio pokojnom prijatelju

Subota, 15. kolovoza 2020. 14:39 Napisao/la  Miroslav Krpan
Jurišić i Pavlović
Jurišić i Pavlović Foto: Miroslav Krpan

Kroz koju će se godinu pokazati koliko je ova 2020. godina u svakom pogledu bila drugačija, neuobičajena, što više čudna, ma u svakom pogledu, pa tako i u otkanskom sportu. Zamišljena sezona, počev od Formule 1 ili WRC-a, pa sve do nacionalnih prvenstava ili kup natjecanja izgledat će sasvim naopačke.

Na sve se načine pokušavalo, i još uvijek pokušava, iznaći rješenje začetka sustavnog bodovanja, objedinjavanja znatno manjeg broja natjecanja u tek polovici preostalih mjeseci ove godine, vozi se vikend za vikendom, vozi se na istim stazama unutar jedne sezone, ali ipak – vozi se.

A da se vozi i tijekom tjedna, dokaz je i jedna, već tradicionalna, manifestacija što već niz godina, u dva ili tri godišnja izdanja, pohodi naš Automotodrom Grobnik.

Znani je to „Rally Ronde“ ili ove godine nazivom „Rally in Circuit Championship 2020.“.

I tako, nakon „zimskog“ izdanja održanog uoči „korone“ na grobičkoj stazi, te jednog gostovanja na karting stazi Vrtojba kod Nove Gorice u Sloveniji, sredinom kolovoza, uz sudjelovanje 40-tak posada, prvenstveno i dominantno talijanskih, održan je treći ogled kroz šest brzinaca.

Sam koncept natjecanja je vožnja po rally pravilima na kružnim stazama uz nezaobilazne šikane, a uobičajeno za ovo događanje vozi se pola-pola brzinaca u jednom, odnosno suprotnom smjeru stazom.

U nedostatku brojnih natjecanja planiranih za ovu sezonu, ovaj je privukao i do sada najveći broj, čak sedam hrvatskih tandema, među kojima je to većini bio dobar trening i što bolje upoznavanje svog automobila.

IZVRSNE VOŽNJE MATIJE JURIŠIĆA

Jedan mladi riječki „ovisnik“ o oktanima, Matija Jurišić, član Autokluba „RI autosport“, priznati i trofejni kartingaš, ove je godine „uplivao“ na velika vrata u svijet automobilizma.

U prva dva nastupa, na brdskim stazama Skradin i Malačka, s vrhunskim automobilom „Škoda Fabia S2000“, polučio je izvrsne rezultate.

Odlučio se provesti šest brzinaca i na Grobniku, uz iskusnog riječkog asa Ivana Pavlovića (AK Rijeka), koji mu je bio suvozačem.

Tandem se pokazao izuzetno uspješnim, osvojivši, pored brojnih iskusnih posada izvrsno drugo mjesto „generalke“ i pobjedu svoje klase, uz kontinuirano dobre vožnje u svih šest brzinskih ispita.

Među prvih deset našla se i posada Damjan Belić-Lana Sutlović, osvojivši, u „Renaultu Clio RS“, osmo mjesto, ali i drugo klase N3.

Druga su mjesta klasa pripala i posadama Krišto-Ljubojević (Toyota Yaris) u RS1, Pešut-Kregar (Škoda Oktavia Proto) u „Specialu“ i Tomičić-Sikirica (Citroen-Saxo) u klasi „Special Legal“.

Ukupna je pobjeda pripala britanskoj posadi pseudonima Prince Charles-M.Marquez (Škoda Fabia R5), a treći na postolju bili su Talijani Zigliani-Rocchi u još jednoj „Škoda Fabia R5“.

U SPOMEN NA JANA PAJIĆA

Niz proteklih godina, gotovo jedinim hrvatskim sudionicima grobničkih „Rondo“ rallya bila je riječka posada Igor Krišto i suvozač mu Jan Pajić.

Bilo je tako i na posljednjem natjecanju po „starom“ grobničkom asfaltu, održanom u kasnu jesen 2017.godine, čime su ušli u povijest kao posljednji hrvatski automobilisti koji su vozili „starim“ Grobnikom.

Sudbina je htjela da posljednji zajednički nastup upišu 1. ožujka ove godine na grobničkoj stazi.

Uoči „prisilne“ automobilističke pauze održan je i redovni godišnji susret licenciranih vozača u matuljskom Hangaru, da bi potom dani i tjedni „korona“ pauze mnoge udaljili od staza.

Jan Pajić, riječki automibilist, vozač Autokluba RI autosport, u dane uskršnjih blagana nenadano je doživio težak moždani udar, da bi sedam dana kasnije, 20. travnja umro u svojoj 44. godini.

U tišini i neuobičajenim uvjetima uzrokovanim koronom, na posljednje je počivalište ispraćen u krugu obitelji.

U spomen na dragog prijatelja i dugogodišnjeg oktanskog zanesenjaka, aktivnog vozača, njegov najvjerniji prijatelj i vozač u zajedničkoj posadi Igor Krišto, iznajmio je za ovu prigodu „Toyotu Yaris“ i uz suvozača Slavišu Ljubojevića nastupio na ovom, prvom postkorona „Rondo rallyu“ posvetivši ga nastupom i rezultatom Janu Pajiću.

Dan poslije najvjerniji prijatelji i klupski kolege posjetili su grob Jana Pajića, poklonivši se njegovom liku i zajedničkim danima provedenim u automobilističkom sportu.

Organizator natjecanja, u kojem je redovni sudionik bio i Jan, na najljepši se način odužio jednom od svojih sudionika proglasivši „Memorijal Jan Pajić“ za najbolje plasiranu hrvatsku posadu na ovim natjecanjima.

Prvim su dobitnicima bili Matija Jurišić i Ivan Pavlović.

I tako, u nekim neočekivanim, drugačijim uvjetima, skromnije od uobičajenog i s znatno manjim brojem događanja, automobilistički sport na ovim našim prostorima nastoji premostiti ovu 2020. godinu, s nadom da će već iduća biti ona prava.

Ako dozvole epidemiološke prilike do kraja nas godine ipak očekuje još nekoliko znakovitih utrka u različitim disciplinama.

Fotogalerija Miroslav Krpan