REKORDER MAKARSKE

Matija Jurišić ostvario svoju prvu generalku

Utorak, 10. svibnja 2022. 15:23 Napisao/la  Miroslav Krpan

Usponom na Biokovo otvorena brdska sezona, Jurišić s dvije najbolje vožnje ostvario prvu „generalku“ u tri sezone nastupa na brdskim stazama

Matija Jurišić
Matija Jurišić Foto: Miroslav Krpan

 Mladi riječki automobilist, 19-godišnji Matija Jurišić, do prije koju godinu trofejni hrvatski kartingaš, u trećoj je sezoni, na svojoj 17. utrci na brdskim stazama, uključujući i one za Europsko prvenstvo, ostvario svoju prvu „generalku“.

Ukupnom pobjedom, najboljim rezultatima dvije bodovne vožnje, Jurišić će ostati upisan i kao prvi rekorder nove staze Makarska, na dionici dugoj 4.436 metara, u usponu na Biokovo, od Makarske do Tučepa.

Otvorenje nove automobilističke sezone na brdskim stazama, prve od osam utrka u kalendaru Hrvatskog auto i karting saveza, na „1.Nagradi Biokovo 2022.“, u organizaciji Autokluba Makarska, okupilo je 63 automobilista iz 27 klubova, među kojima je bila i jedna vozačica.

Matija Jurišić, koji na domaćim stazama državnog prvenstva brani boje Autokluba Župa Dubrovačka, već je na treningu naznačio da će konkurirati za najviše postolje.

Zbog tehničkog kvara već je tijekom treninga morao odustati zasigurno favorit utrke viceprvak Hrvatske Dejan Dimitrijević, ali su zato vrhunske vožnje prikazali adut Splitskog autokluba Martin Mustapić, kao i Ante Alduk (AK Trogir).

Jurišić je u prvoj vožnji dvije sekunde boljim vremenom nadmašio Alduka, a tri sekunde Mustapića, da bi u drugoj, za upravljačem Škoda Fabia S2000, najboljim vremenom na utrci, 2:16,739 minuta i prosjekom 116,788 km/sat ostvario prvi rekord staze. Ukupnim vremenom 4:34,147 minuta u konačnici je do generalke Kategorije I stigao s prednošću od 4,795 sekundi ispred Martina Mustapića u Cupra TCR, da bi na treću stepenicu pobjedničkog postolja, izvrsnom drugom vožnjom, zasjeo Istrijan Marino Poropat, koji, u Renaultu Clio brani boje zagrebačkog AKK Fly with Kolman.

Njegov je zaostatak bio 5,266 sekundi iza pobjednika. Alduk se na kraju, neznatno slabijom drugom vožnjom, morao zadovoljiti petim mjestom, a do četvrtog je stigao veteran i najtrofejniji hrvatski automobilist Niko Pulić (AK Konavle) u Smart Forfour Turbo, kojem je ovo, prema ranijoj najavi, bila jedna od oproštajnih utrka sa brdskih staza nakon 40-godišnje automobilističke karijere.

UVEDENO NOVO RAZVRSTAVANJE U GRUPE VOZILA

Ovogodišnje prvenstvo na brdskim stazama raspisano je s novim načinom razvrstavanja automobila u šest grupa i 11 pripadajućih klasa, a sve prema „performance factoru“ koji uzima u obzir snagu motora,masu vozila i niz drugih tehničkih karakteristika automobila.

Tako smo dobili i bodovanje u šest različitih grupa automobila Kategorije I. Uz već spomenute Jurišića (grupa 3), Poropata (grupa 4) i Niku Pulića (grupa 2), do prvih su pobjeda stigli u Grupi 1 Denis Sandalj (AK Buzet, Zastava Proto Suzuki), grupi 5 Saša Radola (AK Dubrovnik Racing, Honda Civic TypeR) i Grupi 6 Stipe Bakavac (AK Župa Dubrovačka, Ford Focus).

Matija Jurišić svoju je kolekciju pehara upotpunio i pobjedničkim u klasi 3b, ali i kao najuspješniji junior. Posebno je nagrađena jedina, ali najuspješnija vozačica Lana Utrobičić (AK Makarska).

Novu je sezonu izvrsno startao još jedan mladi riječki automobilist.

Marin Božičević (fotografija u sredini), vozač Autokluba RI autosport, u Peugeotu 106, u najbrojnijoj je klasi 6b, među 15 vozača, slavio pobjedom, dok je u pripadajućoj Grupi 6 osvojio treće mjesto.

Zimsko preslagivanje u redovima većeg broja klubova dovelo je i do neznatno drugačijeg ekipnog skora na početku nove natjecateljske sezone.

U konkurenciji 22 kluba za PH prvu pobjedu s maksimalnim brojem bodova odnose vozači AK Župa Dubrovačka (Jurišić, Bekavac i Seferagić), drugi je Splitski autoklub (Mustapić, Hadžić, Mujkanović), a treći višestruki državni prvaci AK Dubrovnik Racing (Radola, Milković i M.Franić).

U malobrojnoj konkurenciji Prvenstva RH povijesnih automobila najuspješniji je bio Ivan Mandušić (AKK Rogoznica, Opel Corsa) ispred Svena Gorupa (AMK Zanatlija Zagreb, VW Golf1) i Sandra Poldrugovca (AK Buzet Autosport, Fiat Ritmo 130), dok je ekipna pobjeda pripala AKK Rogoznica.

U Makarskoj je održano i prvo natjecanje novouvedenog Kupa Hrvatske povijesnih vozila u točnosti. Na postolju su se našli Anto Prnić (AK Pelješac Racing), Damir Bedalov (Splitski autoklub) i Božen Marković (AK Makarska), dok je najbolja ekipa domaćina Autokluba Makarska.

Hrvatsko prvenstvo na brdskim stazama nastavlja od 20. do 22. svibnja gostovanjem u Crnoj Gori na međunarodnoj utrci „Kotor-Trojica 2022.“.