Matija Jurišić: Morao sam voziti bez pogreške, što je na tako dugoj dionici izuzetno teško

Utorak, 05. srpnja 2022. 12:05 Napisao/la  Miroslav Krpan

Još su četiri utrke do kraja u kojima trebam nastojati zadržati nivo s početka sezone, pa će biti bolje, kaže Tomislav Muhvić

Matija Jurišić i Tomislav Muhvić
Matija Jurišić i Tomislav Muhvić Foto: Sanjin Paro

Tradicionalna međunarodna brdska utrka 71. Trento Bondone, u pokrajini Trentino na sjeveru Italije, bila je peto natjecanje u sustavu FIA European Hill Climb Championshipa, Europskog prvenstva na brdskim stazama, čime je započeo drugi dio sezone. Na utrci je u više različitih konkurencija nastupilo čak 267 vozača iz 15-tak zemalja, a u bodovanju za Prvenstvo Europe nastupila su i dvojica hrvatskih automobilista.

Mladi riječki automobilist, 19-godišnji Matija Jurišić (AK RI autosport), izvrsnom se vožnjom, na stazi dugoj čak 17,3 km, sa 82 zavoja, pokazao vrsnim majstorom i ostvario izvrsno vrijeme 11:20,199 minuta.

U brojnoj i jakoj konkurenciji 36 vozača Kategorije I, vozeći Škodu Fabiu S2000, osvojio je deveto mjesto, a to je ujedno bilo treće u FIA Grupi 3. čime je učvrstio treću poziciju u Grupi, a za jedno mjesto popravio plasman u Kategoriji I.

Dokaz izvrsne vožnje mladog hrvatskog prvaka su i respektabilane i pohvalne riječi komentatora u talijanskom televizijskom prijenosu. Pobjedu u Grupi 3 odnio je prošlogodišnji europski prvak Kategorije I Talijan Antonino Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX), a ispred Jurišića bio je još jedan Talijan Pietro De Tisi (Škoda Fabia Rally2).

- Izuzetno zahtjevna, krajnje zanimljiva i teška staza, s puno zavoja i promjenjiva toka. Pripremili smo se dobro, tek jedno upoznavanje staze tražilo je punu koncentraciju i tehnički pripremljen automobil što je moj tim u potpunosti ispunio. Pravi odabir guma, morao sam voziti bez greške, što je na tako dugoj dionici, u kojoj se svaka pogreška skupo plaća, izuzetno teško, ali bilo je uspješno. Zadovoljan sam rezultatom u jakoj konkurenciji, kazao je riječki as Matija Jurišić.

I drugi hrvatski automobilist, nekadašnji europski prvak Gerovčanin Tomislav Muhvić vozeći Mitsubishi Lancer Evo IX, četvrtim je mjestom zadržao i bodovno učvrstio vodeću poziciju u FIA Grupi 2, gdje je do sada tri puta ove sezone pobjeđivao.

Pobjednik grupe bio je Talijan Giuseppe Aragona (VW Golf Mk7), a na postolju ispred Muhvića su se našli i Nijemac Michael Bodenmüller (Opel Kadett C) i Čeh Vojtech Bejda (Porsche 911 GT3 Cup).

- Bilo je teško, ali ostvarivo. Bolje od ovoga danas očito nije išlo, no važni su bodovi i kontinuitet. Izuzetno zahtjevna, duga staza, krajnje neizvjestan ishod. Još su četiri utrke do kraja u kojima trebam nastojati zadržati nivo s početka sezone, pa će biti bolje. Sve u svemu zadovoljan sam, kaže naš prekaljeni i skromni as Tomislav Muhvić.

Poslije pet utrka FIA EHC u vodstvu Kategorije I je Crnogorac Vasilije Jakšić (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) koji je poslije četiri ovosezonske pobjede u prvom dijelu sezone FIA Grupe 4, u Italiji bio drugi iza još jednog domaćina Talijana Rudija Bicciata (Mitcubishi Lancer Evo), ali tek 18. u poretku Kategorije I među 36 vozača.

U pet ovogodišnjih utrka Europskog prvenstva bodove u Kategiriji I ostvajalo je čak 75 vozača, a trojica hrvatskih su među prvih 11.

Četvrti je trenutno Tomislav Muhvić, deveti Matija Jurišić, a jedanaesti Domagoj Pereković, koji, iako prijavljen, nije nastupio u Italiji.

Ukupni pobjednik utrke očekivano je Talijan Christian Merli, prvi u Kategoriji II formula i prototipova, koji je svojom Osellom FA 30 odvezao i najbolje vrijeme utrke 9:24,627 minuta uz prosjek 110,3 km/sat.

I druga dva mjesta postolja pripala su Talijanima drugi Diego Degasperi (Osella FA 30) i treći Achille Lombardi (Osella PA 2000).

Posljednjeg vikenda u srpnju vozi se utrka u Poljskoj, slijedi sredinom kolovoza Švicarska, a onda završnica Prvenstva Europe u rujnu, prvo Ilirska Bistrica u Sloveniji, a potom naš Buzet.